Teigiama, kad ši Klaipėdos universiteto burlaivio ekspedicija buvo ilgiausia per pastarąjį dešimtmetį. Žemiškais skaičiavimais laivas kelionėje užtruko 78 dienas arba 1872 valandas. Jūriniais terminais skaičiuojama, kad iš viso buvo nuplaukta kone 4,5 tūkst. jūrmylių.
Nepaisant nemenko burlaiviu įveikto atstumo, laivo kapitonas Valdemaras Vizbaras įvardijo šią kelionę, kaip vieną lengviausių plaukiojimų gyvenime.
"Tiesiog viskas buvo labai gerai suplanuota, puikiai sukomplektuotos įgulos. Ir, žinoma, tobulos oro sąlygos. Tik Islandijoje beveik pusę laiko plaukėme tirštame rūke", - vardijo kapitonas.
Pasak jo, visą tą laiką burlaivyje plaukė nuolatinė 5 žmonių komanda, kurią papildė penkis kartus pasikeitusios įgulos. Jose būdavo 16-18 žmonių.
Kapitonas priminė, kad laivas atliko tik transporto priemonės vaidmenį. Esą kur kas svarbiau, ką pavyko surasti kartu plaukusiems mokslininkams.
"Mokslininkai prisidėjo visokiausių pavyzdžių, kokių Lietuvoje tik knygelėse galima išvysti. Ir ugnikalnius lankėme, ir jūros gyvius traukėme. Išsitrauki su meškere kokį gyvį ir pirma knygą vartai, kad įsitikintum, jog jį galima liesti. Vieną įdomią žuvį buvome ištraukę, kuri dantimis kaukšėjo", - įspūdžiais dalijosi V. Vizbaras.
Kapitonas atviravo, kad ko gero sunkiausia šioje kelionėje visgi buvo įveikti lietuvišką biurokratiją.
"Žmonės niekaip nenori suprasti, kad laivas yra kitokia transporto priemonė, nei autobusas", - juokavo kapitonas.
Buvo vienas nesusipratimas ir su muitininkais, kai laive rasta per daug butelių.
"Patikrino danų muitinė - viskas buvo kaip ir priklauso. O kai atėjo patikrinti norvegų muitinė - vyko įgulų pasikeitimas, laive buvo likę tik keturi žmonės, tad dvylika butelių buvo per daug. Štai ir visa kontrabanda", - prisiminė V. Vizbaras.
Klaipėdos universiteto Laivyno ir ekspedicinių tyrimų laboratorijos vadovas Nerijus Blažauskas minėjo, kad moksliniai tyrimai nebuvo pagrindinis ekspedicijos tikslas, svarbiausia buvo socialinė misija - parodyti, kad Lietuva plaukia ir kad kitose šalyse gyvenantys lietuviai laukia saviškių.
Pasak jo, kiekviename uoste į kurį užsuko "Brabanderis" sulaukta didžiulio susidomėjimo. Lietuvių bendruomenės pulte puldavo pasitikti su dovanomis ir maistu.
"Tikrai nesitikėjome tokio susidomėjimo. Norvegijoje mus pasitiko su koncertais ir vištienos kepsniais", - šypsodamasis prisiminė N. Blažauskas.
Pasak jo, ekspedicija pavyko net geriau nei tikėtasi.
Priminsime, kad Klaipėdos uostą burlaivis paliko birželio 25 dieną. Kelionė buvo suskirstyta į 5 etapus. Ekspedicijos metu laivas aplankė Kristijono salas (Christiansø), Helsingioro (Helsingør), Skageno uostus Danijoje, Sandefjordo, Arendalo, Egersiundo (Egersund), Stavangerio uostus Norvegijoje, Lerviko (Lerwic) uostą Jungtinėje Karalystėje (Šetlandų salose), Torshauno (Torshavn) (Farerų salose, Danijoje), Reydar fiordo (Reydarfjordur), Seydis fiordo (Seydisfjordur), Grimsėjaus (Grimsey) salas, Akureyri, Reikjaviko, Vesmano (Väsman) uostus Islandijoje, Stromneso (Stromness) salas Škotijoje, Blaido (Blyth) uostą Jungtinėje Karalystėje ir Getenborgo (Göteborg) uostą Švedijoje.
Be svarbių mokslinių darbų, rugpjūčio 26 – rugsėjo 6 dienomis, ekspedicijos metu, burlaivis jau 10-ą kartą dalyvavo "North Sea Tall Ships Regatta 2016", kuri startavo Blaido uoste (Jungtinėje Karalystėje), finišavo Geteborge (Švedijoje). KU komanda užėmė prizinę 3-iąją vietą B klasės burlaivių kategorijoje. "Brabander" įgula buvo nepralenkiama ir valties irklavimo bei įgulos artistiškumo rungtyse. Dalyvavimas tarptautinėje regatoje vainikavo burlaivio "Brabander" ekspediciją aplink Islandiją ir atgal.
Rašyti komentarą