Blokuoti geležinkelio neišdrįso, atakuos teismus

Blokuoti geležinkelio neišdrįso, atakuos teismus

Pirmadienio vidurdienį Klaipėdoje, prie Nemuno gatvės 133-iojo namo, esančio šalia geležinkelio kelio, kurį žmonės ketino blokuoti, policijos pareigūnų buvo vos ne daugiau nei protestuojančiųjų.

Žadėtoji blokada virto piketu. Žmonės plakatais bandė priminti valstybei, kokie Konstitucijos straipsniai pažeidžiami. Su jais susitikti atėjo tik vienos uosto krovos kompanijos vadovas. Protestuojantieji pasigedo Klaipėdos savivaldybės atstovų, kurie žadėjo su jais gultis ant geležinkelio bėgių.

Nemuno g. 113 ir 133 namų gyventojai gyvena šalia uosto, prie pat už jo tvoros einančio geležinkelio, t. y. zonoje, kurioje triukšmas ir vibracija gerokai viršija leistinas normas tiek dieną, tiek naktį. Žmonės negali miegoti be vaistų, tad kviečia ateiti valdžios atstovus ir permiegoti jų name bent vieną naktį, o tada kalbėti.

Policininkų iš anksto įspėti, kokios baudos jiems gresia, jeigu blokuos geležinkelį, ir matydami atvykusį gausų pareigūnų būrį, palaikiusį viešąją tvarką, susirinkusieji blokuoti neišdrįso.

"Valstybė ne vienerius metus mus apgaudinėja nesiimdama veiksmų, o mes, pasiryžę ginti savo teises, iš karto buvome įspėti, kad būsime baudžiami", - piktinosi žmonės.

"Nesilaikoma detaliojo plano, pagal kurį turime būti iškeldinti, ir niekas už tai nėra baudžiamas. Įstatymai - ne paprasto žmogaus pusėje. Treji metai vyksta aktyvus susirašinėjimas, penkerius laukiame pažadų tesėjimo. Kodėl žmonės turi kentėti dėl valdžios neveiklumo? Didžiuliai pinigai daromi uoste aukojant žmonių sveikatą", - kalbėjo 113-ojo namo gyventojas Egidijus Stupuras.

Minėtų dviejų namų gyventojai ir dėkojo LKAB "Klaipėdos Smeltė" generaliniam direktoriui Rimantui Juškai, ir liejo jam savo širdgėlą. Beje, "Klaipėdos Smeltė" - vienintelė kompanija, pabandžiusi nors ką nors realiai padaryti tų žmonių labui. Ji pastatė triukšmą slopinančias sienutes. Žinoma, jos nesumažina nei geležinkelio triukšmo, nei vibracijos, yra skirtos sulaikyti triukšmui, sklindančiam iš krovos kompanijos teritorijos vidaus.

R. Juška aiškino žmonėms, kad jeigu Susisiekimo ministerija, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir miesto savivaldybė susitars tarpusavyje, "Klaipėdos Smeltė" irgi prisidėsianti prie šios problemos sprendimo.

"Suprantu jūsų nerimą ir pasipiktinimą. Iš savo pusės padariau viską, ko iš manęs reikalauja kontroliuojančios institucijos. Mes laukiame, kokį sprendimą priims miesto savivaldybė ir Uosto direkcija", - sakė R. Juška.

"Uostas plečiasi, krovinių daugės, triukšmas, vibracija tik didės. Uosto direkcija žada prisidėti prie mūsų iškeldinimo, savivaldybė taip pat, o kokia "Lietuvos geležinkelių" pozicija? Jų akcijos 100 proc. priklauso valstybei, ar todėl jie gali daryti su žmonėmis ką nori? Mūsų valstybėje ginamas ne žmogus, o pinigai, todėl šios problemos sprendimas ir vilkinamas", - kalbėjo E. Stupuras.

Pasak jo, jeigu dabar valstybė, iš uosto veiklos uždirbdama milijonus litų, neranda 3,5 mln. Lt gyventojams iškeldinti, ateityje ji mokės kur kas daugiau, kaina išaugs iki 10 mln. Lt. Gyventojai ruošiasi kreiptis į teismą ir mano, kad advokatai juos sutiks ginti už sėkmės mokestį.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder