Architektams nerimą kelia ir tai, kad gana didelio pastato reikšmingoje miestui teritorijoje projektavimo darbų konkursui buvo taikytas mažiausios kainos principas.
"Žmonių juk mažėja"
Daugiaaukščio garažo statybos darbus planuojama pradėti 2019 m. Dabar čia esančioje aikštelėje telpa 60-70 automobilių, o pastačius statinį, priklausomai nuo to, ar jis turės požeminę dalį, ar ne, galėtų būti įrengta 200-250 vietų. Manoma, kad turint tokį objektą automobiliais senamiesčio aplankyti atvykusiems žmonėms kiltų gerokai mažiau problemų ieškant vietos savo transporto priemonei.
Naujajame pastate numatoma įdiegti ir 10 įkrovimo vietų elektromobiliams, įrengti daugiafunkcę dviračių saugojimo ir stovėjimo aikštelę. Pastatas ir sklypas būtų apšviesti, teritorija sutvarkyta bei pritaikyta žmonėms, turintiems negalią.
Architekto Edmundo Andrijausko atliktais preliminariais skaičiavimais, daugiaaukštis pastatas kainuos apie 3 mln. eurų. Todėl kyla klausimas, ar tikrai miestui dabar verkiant reikalingas tas objektas, ir dar tokioje architektūriniu požiūriu unikalioje vietoje - senamiesčio pakraštyje.
Svarstoma, kad Savivaldybė galbūt vadovaujasi prieš kokį 10 metų patvirtintu detaliuoju planu ir vykdo politinį sprendimą neatsižvelgdama į realius miesto poreikius - juk kol kas gyventojų uostamiestyje ne daugėja, o mažėja.
Miesto vyriausiasis architektas Almantas Mureika teigia, kad minėtos teritorijos detalusis planas, numatantis Bangų gatvės prijungimą prie planuojamo naujojo tilto, buvo patvirtintas ne prieš 10 metų, o maždaug prieš metus. Jame yra numatytas sklypas daugiaaukščiam parkavimui. Detalusis planas buvo svarstomas viešai.
Vertinama perspektyva
Savivaldybės atstovai teigia, kad jau dabar, kai renginiai vyksta "Kultūros fabrike", trūksta vietos mašinoms statyti. O kai mieste organizuojamos kokios nors šventės ar festivaliai, padėtis pasidaro dar liūdnesnė. Be to, atsižvelgiama ir į kelis perspektyvinius objektus.
Vienas jų - "Švyturio" alaus daryklos rekonstrukcija. Kitas - Senosios turgavietės atgaivinimo projektas (2018-aisiais bus pradėta tvarkyti Turgaus aikštės teritorija). Taip pat traukos centru ketinama paversti ir Jono kalnelį.
"Nelabai suprantu, kur čia įžvelgiama problema. Mes vertiname perspektyvą. Turime omenyje viso senamiesčio parkingo sužiedinimą. Iš vienos pusės turėsime Atgimimo aikštę su požemine automobilių aikštele. Dar viena parkavimo vieta planuojama prie įvažiavimo į keleivinį terminalą, kai bus įgyvendintas piliavietės ir AB "Klaipėdos laivų remontas" investicinis projektas, kita - Galinio Pylimo gatvėje, prie žuvų paviljono", - sakė Savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.
Derins architektai
R. Zulco teigimu, konkurse dėl daugiaaukščio pastato projektavimo dalyvavo nemažai dalyvių, tarp kurių daugelis buvo architektai. Jį laimėjo UAB "Eksploit" bei SIA "Nams". Su jomis Savivaldybė jau pasirašė projektavimo paslaugų sutartį. Jos kaina - 25 tūkst. eurų.
Projektuotojų užduotis - per 10 mėnesių parengti daugiaaukščio garažo techninį projektą. Tada ir paaiškės tiksli jo statybų kaina. Šio objekto statyba bus finansuojama iš Savivaldybės biudžeto bei lėšų, gautų iš privačių investuotojų už jų sklypuose neįrengtas vietas automobiliams - pagal galiojančią tvarką kompensaciją investuotojai moka, kai jų sklypuose nėra galimybės įrengti pagal normatyvus reikalaujamo vietų skaičiaus.
Pasak R. Zulco, projektuotojai turės atsakyti į klausimą, ar daugiaaukštį garažą statyti su požemine dalimi, ar be jos, bus analizuojama ir galimybė požeminę automobilių stovėjimo aikštelę įrengti po gretimu sklypu, čia bus suprojektuota ir antžeminė automobilių stovėjimo aikštelė.
Direktorius sakė, jog jam suprantamas architektų noras, kad pastatas būtų gražus, kad derėtų.
"Daugiaaukštį garažą projektuos tas pats projektuotojas, kuris rengia ir Paryžiaus Komunos futbolo mokyklos projektą. Tai atestuoti ir geri projektuotojai", - sakė R. Zulcas.
Rašyti komentarą