"Patyrus kibernetinę ataką gali neveikti įstaigos informacinė sistema, gali būti pasisavinti ir nutekinti asmens duomenys, kita svarbi informacija", - kalbėdama apie grėsmes ir pasiruošimą tokioms situacijoms teigė BPC atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.
BPC gruodį pranešė, kad centro informacinių technologijų specialistai dalyvavo Nacionalinio kibernetinio saugumo centro pratybose "Kibernetinis skydas 2019".
Pagal pratybų scenarijų buvo imituotas elektroninės informacijos saugos incidentas, asmens duomenų nutekinimas ir to incidento tyrimas, BPC informacinės sistemos veiklos atkūrimo darbai, įsilaužimo į informacinę sistemą padarinių šalinimas ir įprastos informacinės sistemos veiklos atkūrimas.
Nors V. Juozevičiūtė teigė, kad BPC kol kas kibernetinių atakų nėra patyręs, tokiems atvejams pasiruošta. "Bendrajame pagalbos centre įdiegtos visos priemonės, kurios numatytos Valstybės informacinių išteklių techniniuose ir organizaciniuose saugumo reikalavimuose. Pavyzdžiui, viena iš tokių priemonių yra elektros generatorius - nutrūkus elektros tiekimui, Bendrojo pagalbos centro veikla dėl to nenukentėtų", - teigė ji.
V. Juozevičiūtė akcentavo, kad kibernetinę ataką iš principo gali įvykdyti tiek pavieniai žmonės, tiek organizacijos. "Kažkokių priešiškų šalių arba grupuočių, kurios galėtų būti suinteresuotos įvykdyti kibernetinę ataką prieš Bendrąjį pagalbos centrą, įvardinti negalėtume", - pareiškė ji.
Pagalbos skambučiai Lietuvoje priimami dviejuose miestuose - Vilniuje ir Klaipėdoje. Alytuje esantis Bendrojo pagalbos centro skyrius skambučių nepriima, bet atlieka kitą labai svarbią funkciją - valdo priešgaisrines gelbėjimo pajėgas.
Rašyti komentarą