Ar autobusais važiuosime pigiau?

Ar autobusais važiuosime pigiau?

Vakar Vyriausybės pateiktame patobulintu vadinamame mokesčių pertvarkos plane numatoma viešajam transportui taikyti ne 9, o 5 proc. lengvatinį pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. Ar tokiems planams tapus realybe galėtų Klaipėdoje mažėti autobusų bilietų kainos, uostamiesčio transportininkai dar negali pasakyti.

Vyriausybės planuose - du lengvatiniai PVM tarifai: 5 ir 15 proc. Finansų ministro Viliaus Šapokos teigimu, 5 proc. PVM tarifu keleivių vežimui tikimasi "gerinti susisiekimą viešuoju transportu, mažinti miestų užterštumą ir spręsti kamščių problemas".

Uostamiestyje susisiekimą viešuoju transportu organizuojančios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, toks sprendimas reikštų, kad įstaiga gautų 4 proc. daugiau pajamų.

"Aišku, pirmiausia dar reikia sulaukti tokio sprendimo. Juk gali būti visaip ir lengvatinis tarifas gali virsti ne 5, o 15 procentų. Jei visgi jis mažėtų, reikėtų atlikti skaičiavimus, o miesto valdžia turėtų priimti politinį sprendimą - ar atitinkama dalimi gerinti susisiekimo kokybę didinant autobusų reisų skaičių arba ilginant važiavimo laiką, ar mažinti bilietų kainą. Aišku, įmanomas ir kompleksinis sprendimas", - sakė G. Neniškis.

Pasak jo, dabartinė finansinė įstaigos situacija nėra itin džiuginanti, nes bilietai, skirtingai nei kituose didžiuosiuose miestuose, jau senokai nebuvo branginami, o vidutinės kuro kainos pirmąjį 2017-ųjų pusmetį yra didesnės lyginant su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, tad jau teko į didžiąją pusę indeksuoti tarifą, pagal kurį atsiskaitoma su vežėjais.

Beje, Vyriausybė siūlo kitais metais akcizą dyzelinui didinti nuo 330,17 iki 347 eurų už 1 tūkst. litrų. Tai litro kainą padidintų maždaug 2 centais.

Viešojo transporto klausimus kuruojantis Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas sako, kad jis būtų linkęs pasisakyti už kokybės gerinimo kelią.

"Aš vėl grįžčiau prie klausimo, kad kai kurie autobusai turėtų važiuoti dažniau ir ilgiau vakare, ko pasigenda dalis miestiečių. Aišku, reikia skaičiuoti, ir galbūt įmanomas kompleksinis variantas - ir pagerinti paslaugą, ir šiek tiek sumažinti bilietų kainas, kurios, beje, lyginant su kitais didžiaisiais miestais, yra bene mažiausios. Kartu norisi priminti, kad kai viešojo transporto paslaugoms vėl buvo pradėtas taikyti lengvatinis tarifas, Klaipėda, skirtingai nei kai kurios kitos savivaldybės, ir kainą mažino, ir paslaugos kokybę gerino", - sakė A. Šulcas.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder