Aikštelės planuotojai sulaukė virtinės pastabų

Aikštelės planuotojai sulaukė virtinės pastabų

Apleistą ir kaip kebabų pavalgymo vietą tarnavusią žvyruotą aikštę ties Klaipėdos pilimi pagaliau pasiryžta atnaujinti. Savo idėjas, kaip moderniai įrengti automobilių ir dviračių sustojimo vietas Klaipėdos širdyje, pateikė UAB "Kelprojektas" specialistai, tačiau architektų ir urbanistų ekspertų tarybai planai didelio susižavėjimo nesukėlė.

Stovėjimo aikštelės Pilies gatvėje projektą rengęs ir Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybai pristatęs "Kelprojekto" Klaipėdos padalinio vadovas Edmundas Kolakauskas pasakojo, jog dar prieš pradedant braižyti būsimos aikštelės planą minėtoje vietoje buvo atlikti archeologiniai tyrinėjimai siekiant aptikti po žvyru besislepiantį raveliną - trikampį senovinį pilies gynybinį įtvirtinimą.

Anot projekto rengėjų, aikštelė turėtų būti išgrįsta tamsiomis akmens trinkelėmis, o ravelinas šiek tiek kilstelėtas ir išpiltas raudono atspalvio granito skalda. Trikampio viduryje miesto svečiams, turistams ir klaipėdiečiams specialiame stende ar makete būtų demonstruojama informacija apie senamiestį bei pilį.

Anot E. Kolakausko, aikštelėje turėtų tilpti 64 dviračiai ir 193 automobiliai, o įvažiavimas į ją būtų iš keliuko, vedančio pilies link. Specialios vietos būtų įrengtos ir neįgaliesiems bei elektromobilių savininkams, kurie aikštelėje galėtų pasikrauti savo elektrines transporto priemones.

Projekto autoriai neslepia - pasirinktomis spalvomis norėta atkartoti takelio, einančio palei prieplauką, spalvas ir dizainą.

Vis dėlto išpuoselėtų stovėjimo vietų idėjos autoriams ekspertų taryba papylė pastabų. Nemažai diskusijų kilo dėl pravažiavimų "išbraižymo" - esą planuojami statūs kampai, kurie gali apsunkinti automobilių išsisukimą. Vis dėlto šį argumentą E. Kolakauskas atmetė patikinęs, kad automobilių vietos buvo subraižytos ir apskaičiuotos specialia kompiuterine programa, kuri užtikrina, kad nesklandumų vairuotojams nekils.

Taip pat pastabų sulaukta ir dėl žalumos trūkumo. Jau žinoma, kad įrenginėjant aikštelę teks kirsti senus topolius palei Pilies gatvę, o projekte suplanuoti tik keli želdiniai aplink dviračių statymo vietą (dėl kurios vietos taip pat sulaukta pastabų). Projekto autoriams buvo pasiūlyta pasvarstyti mintį, kad tuščius plotelius reikėtų apsodinti jei ne medeliais, tai bent gėlėmis.

Ekspertai tikino: projektas techniškai yra geras, tačiau jam aiškiai trūksta šilumos ir jaukumo. Esą reikėtų apmąstyti patogesnį pėsčiųjų praėjimo takelių išdėstymą, vengti stačių kampų, skaldą pilti tik tuomet, kai bus užtikrinta, jog ji "neišsinešios", o palei Pilies gatvę įrengti daugiau stovėjimo vietų.

Daugelis specialistų su pastabomis pritarė šiems planams, tačiau liko ir nepatenkintų: viena ekspertė projektuotojams tėškė, jog aikštelė jai primena "akmenų dykra" ir su minėtu siūlymu nesutiko.

Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas pabrėžė, kad galima aikštelės atnaujinimo kaina dar nėra tiksliai žinoma.

Skaičiuojama, kad darbai turėtų kainuoti apie 1,5 mln. litų, tačiau nusprendus aikštelę ne asfaltuoti, o padengti įvairiaspalvėmis trinkelėmis kaina gali ūgtelėti iki 2 mln. litų. Atnaujinimą finansuos Lietuvos automobilių kelių direkcija.

"Projektą su statybos leidimu planuojame turėti birželio gale, jei nekils jokių trukdžių", - tikino V. Švedas, pridūręs, jog realūs darbai turėtų prasidėti dar šių metų rugsėjį arba spalį.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder