"Ragainė II" baigia vizitą Pietryčių Azijoje (foto)

"Ragainė II" baigia vizitą Pietryčių Azijoje (foto)

Kintiškis buriuotojas Andrius Varnas, iš Klaipėdos jachta "Ragainė II" kartu su dukra Rasa ir jos draugu Egoi leidęsis į kelionę aplink pasaulį, pranešė baigiantis apsilankymą Pietryčių Azijoje.

Apie tai - naujausiuose buriuotojų laiškuose į Lietuvą (kalba netaisyta):

"Baigiame jau savo pažintį su šia Azijos dalimi. Būriavome Indonezijos, Malaizijos ir Tailando vandenyse, buvome viena iš daugelio pasaulio jachtų, kurios praleidžia žiemą čia, švelnaus klimato Pietryčių Azijos vandenyse

Labai džiaugiuosi savo pasirinkimu, praleisti blogų orų sezoną čia, pietryčių Azijoje, o ne Australijoje (ten būtų kur kas brangiau). Be to ir pamatėme kur kas daugiau.

 

Plaukimas aplink pasaulį dviejų metų laikotarpiu labai dažnai mus priversdavo palikti jaukią ir gražią šalį ar salyną ir plaukti toliau, nes laiko ir orų grafikas kaip vėzdas virš galvos: turi būti numatytu laiku numatytoje vietoje, kitaip gausi stiprių vėjų ar štormų, ko tikrai nesinori. Prieš išplaukdamas Gdanske užtikau labai naudingą lenkų buriuotojo A. Urbanciko knygą "Aplink pasauli be štormų". Joje labai aiškiai ir suprantamai išdėstyti tokios kelionės planavimo ypatumai. Kiekvienas planuodamas tokią kelionę turėtų su šia knyga susipažinti. Aišku, dar yra begalės locijų, buriavimo gidų, yra beribis internetas, visko šiais laikais yra, bet geros knygos niekas neatstoja.

 

Bet grįžkim į Aziją. Pirma šalis Indonezija nustebino mus: valdžios biurokratija ir, aiškiu, nenoru matyti jachtas, žmonių šypsenom ir geranoriškumu, beprotišku karščiu ir… fantastiška gamta - tiesiog stebiesi, kad yra dar pasaulyje tokios civilizacijos nesuniokotos salos. Vien tik Komodo salynas ir Komodo drakonai ko verti. Tik užsiinkaravome šalia Rinca salos šiame salyne ir krante iš kart pamatėm 3 metrų ilgio drakoną, kaip niekur nieko. Aišku, jachtų servizo čia nėra jokio: visoje Indonezijoje tik vienas jachtų uostas Bali saloje, ir tas pats ne labai draugiškas. Vienas australų jachtingo žurnalas didžiulėmis raidėmis parašė "Atsibusk Indonezija" (Wake up Indonezia), gal ir pradeda atsibusti, nes lyg tai Lombok saloje arabų šeichai žada finansuoti didžiulės marinos statybą. Kažkaip sunku suvokti, kad XXI amžiuje dar yra toks požiūris į turizmą, bet… patys matėm. Mūsų grafikas ir įgytos vizos leido buriuoti Indonezijoje tik mėnesį - tikrai tai labai ir labai mažas laiko tarpas šiai šaliai. Visiems patariu praleisti čia bent tris mėnesius, yra ką pamatyti ir kur buriuoti… aišku, reikia turėti gerą šių vandenų lociją ir inkasavimosi vietų aprašymus.

 

Na ir reikia iš anksto susirinkti info apie gamtą: aš labai jau drąsiai vaikščiojau šalia Komodo drakonų, jie man atrodė tokie nejudrūs ir tik vėliau sužinojau, kad tai miklus gyviai ir lengvai pasigauna salose esančias stirnas: stiprus smūgis uodega ir nėra stirnos… nesinorėtų būti stirnos vietoje.

 

Buriavimas čia irgi ypatingas: gal daugiau motoravimas, nes vėjo šiuo laiku beveik nėra. Tikrai visiems rekomenduoju buriuojant čia Pietryčių Azijoje turėti stiprius ir patikimus variklius ir lengviems vėjams skirtas bures: genakerius ar keletą spinakerių. Ir aišku labai svarbu išnaudoti sroves, nes jos čia kartais tarp salų siekia iki 3 ar 4 mzg.

Visiškai kitoks požiūris į turizmą ir jachtinga Malaizijoje. Joje irgi praleidome vieną mėnesį ir tai irgi labai labai mažai: visi sutikti buriuotojai tiesiog negali atsistebėti - atplaukėm iš taip toli, iš Lietuvos ir čia būsim tik mėnesį, jiems tai nesuprantama. Didžioji dauguma čia, Malaizijoje, praleidžia vos ne metus: nes tai tikras ROJUS buriuotojams. Klimatas švelnus, nėra uraganų ir štormų, gausu marinų, statomos dar ir naujos, jos pigios ir komfortiškos, jachtų servizas, maistas nebrangus (mieste gali už 4Lt gerai pavalgyti), be to Langkawi salyne yra nemuitinė zona alkoholiui ir tabakui. Su kalba irgi problemų nėra - Malaizija buvusi britų kolonija ir anglų kalba liko valstybinė. Rebak marinoje stovėjome šalia švedų jachtos gražiu vardu "Stressless" (mažiau streso) iš Husgvarnos. Švedų pensininkų Ingmar ir Gun - Britt šeima jau 10 metų kaip kelionėje ir sako - Malaizija labiausiai JIEMS PATIKO. Negaliu nesutikti su jais... Žada jie šiemet grįžinėti namo mūsų maršrutu ir laiku, bet ugnelės akyse ir didžiulio noro grįžti į šaltą ir brangią Švediją nesimato... Kita mūsų kaimynų norvegų šeima Eivind ir Heidi ir pusės metų amžiaus sūnelis su jachta "Empire" keliauja jau 5 metus. Sūnus gimė jiems būnant Australijoje, irgi neatsidžiaugia Malaizija. Sutikom juos Sebana Cove marinoje, po to Admiral marinoje, matėm ir Langkawi. Čia, atrodo, jie ir liko, mus gi kelionės grafikas privertė buriuoti į Tailandą. Labai daug Malaizijoje marinose matėm jachtų, kurių šeimininkai trumpam čia palieka jachtas ir skrenda į Europa ar Australiją aplankyti giminių. Po to vėl grįžta ir buriuoja toliau. Malaizija tam ideali: saugios, pigios ir su visu servizu marinos leidžia tai daryti.

Na, o apie Tailando buriavimo ypatumus - kitą kartą.

Andrius

RagainėII

Phuket salynas, Tailandas"

 

Malakos sąsiauryje

"Sveiki

Senokai jau nerašiau apie kelionę, apie įkyrėjusį ir Jums ir mums Malakos sąsiaurį, bet viskam ateina galas: taip ir jam - sėkmingai jį praplaukėm ir jau esame Tailande, jo turizmo sostinėje, Phuket‘o salyne. Mums tai paskutinis civilizacijos bastionas prieš Indijos vandenyną ir islamo šalis.

 

Apie viska paeiliui. Palikę svetingąją "Admiral Mariną" Port Diksone, vėl išplaukėm į Malakos sąsiaurį ir jau mąsčiau tiesiai plaukti į Penang salą, Georgetown‘ą. Bet vėlgi, toks intensyvus farvateryje laivų eismas, kad buriuoti jame prieš vėją ir srovę labai pavojinga: pastoviai turi praleisti ar didžiulį tankerį ar kokį kitą monstrą. Tuomet traukiamės iš farvaterio į sąsiaurio pakraštį, o čia pilna įvairiausių žvejų laivų - kas tempia tralą, kas stato ar tikrina tinklus: vėl trukdžiai, be to, dar pagrindinio farvaterio šone pilna laivų inkaruotėse. Įvertinus viską, nusprendėm naktį neburiuoti, o pralaukti inkaruotėje. Taip stoviniuodami ir pasiekėm Malakos sąsiaurio šiaurinį įplaukimą šalia Penang salos ir joje įspūdingą miestą, globojama UNESCO Georgetown. Šis miestas įkurtas britų. Jie įvertino Malakos sąsiaurio svarbą ir jo vartuose pasistatė tvirtovę. Per laiką ji išsivystė į didelį komercinį miestą, bet su tvirtovės požymiais. Tokiu būdu savo viešpatavimo pietryčių Azijoje metu britai kontroliavo prekybą ir laivų judėjimą Malakos sąsiauryje: pietiniame gale Singapūras, šiaurėje – Georgetown‘as. Dabar viso pasaulio turistai, praleisdami žiemas šiame regione, būtinai aplanko ir šią tvirtovę. Aišku, Georgetown‘e Malaizija įrengė ir puikų municipalinį jachtų uostą.

 

Mums Georgetown‘as dar svarbus tuo, jog jame yra Tailando konsulatas, ir jame mes be vargo ir veltui gavome dviejų mėnesių Tailando turistines vizas: vėl prisiminėm nelemtą Indoneziją, kur mums popierių tvarkymas atėmė krūūūūūūvą dolerių.

 

Iš Georgetown‘o vienu šuoliu perplaukėm į paskutinį Malaizijos pasididžiavimą - Langkawi salyną. Tai apie 100 vulkaninės kilmės salų su smėlio pliažais, koralais ir, aišku, turistais. Visos jachtos, kurios buriuoja pietryčių Azijoje, čia būtinai apsilanko: Malaizija čia įkūrė bemuitinę zoną: alkoholis ir tabakas čia ypač pigus. Be to, daug įrengta jachtų uostų, resort‘u (kurortų), jachtų aptarnavimo ir remonto taškų. Mes irgi tuo pasinaudojom. Rebak marinoje burių meistras pataisė mūsų dviejų stakselių, skirtų stipriems vėjams formas, įsiuvo kišenes latoms. Rebak marinoje pamačiau įrengtą atminimo lenta britų buriuotojui, kuri prieš kelis metus, čia Langkawi salyne, bandydami apiplėšti jo jachtą nužudė nelegalūs pabėgėliai iš Birmos. Tam atminti buriuotojų bendruomenė ir pastatė atminimo lentą. Gražu ir liūdna, kuomet taip nutinka...

 

Na, o mes čia Langkawi užpildėm jachtos triumus įvairiais stipriais ir nestipriais (alus) gėrimais, Egoi apsirūpino tabaku, prisipirkom tepalo varikliui, įvairių filtrų, dugnui perdažyti antifoulingo dažų, ir vėl vienu šuoliu perplaukėm į Tailandą, Phuket salyną. Čia jau renkasi visos jachtos, sutikti Kalėdas, Naujus metus, galutinai pasiruošti plaukimui per Indijos vandenyną į Raudonąją jūrą. Pradėjome vėl dalyvauti SSB radijo sąšaukoje: visos jachtos, kurios plauks per Indijos vandenyną ir ypač arti Somalio, nori būti drauge ir palaikyti radijo ryšį. Tam ir tarnauja ši sąšauka: gal kas iš LT radijo mėgėjų irgi išgirs 8188kHZ, 00 30 UTC laiku šią buriuotojų radijo sąšauką.

 

Mūsų čia, Phuketo mieste "Ratanachai slipway" dar laukia jachtos įškėlimas ir dugno dažymas antifoulingu, sutarėm 20 gruodžio tą darbą atlikti (tik tuomet bus laisvas slipas). O dabar džiaugiamės Phuket‘o salomis: norim aplankyti siaurinę salyno dalį - ji ne tokia turistų apgyvendinta ir labiau laukinė...

Linkėjimai VISIEMS.....

Andrius

RagainėII inkaruoteje

Ko Rang Yai sala, Phuket"

ve.lt inf., Andriaus VARNO nuotr.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder