Šiemet rugpjūčio 18 d. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto valdyba pritarė Klaipėdos uosto direkcijos ketinimui pradėti Šventosios valstybinio jūrų uosto plėtros pirmąjį etapą. Jau patvirtintas ir išsiųstas Susisiekimo ministerijai galutinis 19 priemonių darbų Šventojoje planas.
Artimiausiu metu vyks prie Vyriausybės veikiančios Transporto tranzito komisijos posėdis, kuriame bus svarstomas ir Šventosios uosto plėtros pirmo etapo klausimas.
Reikės kelių milijonų litų
"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad Uosto direkcija užsimojo padaryti taip, kad jau kitų metų birželio 1 d. Šventosios uostelyje būtų galima švartuoti laivelius prie krantinių. Šio etapo metu numatomos vietos 60-70 laivų.
Uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas tvirtina, kad tokios Uosto direkcijos užmačios nesikerta su didžiaisiais planais - panaudojant Europos Sąjungos lėšas maždaug 2013 metais pradėti didįjį Šventosios uosto, kuriame numatytos 494 laivų švartavimosi vietos, atstatymą.
Pirmojo etapo darbai nebus labai brangūs - tektų investuoti 2-3 mln. Lt, skaičiuojant ir išorinės akvatorijos dugno valymo darbus, kuriuos anksčiau ar vėliau reikės daryti. Pasak Klaipėdos uosto vadovo, daugiausia lėšų Šventojoje gali "suvalgyti" būtent dugno valymo darbai.
Šiuo metu Šventojoje jau atlikti batimetriniai matavimai, padarytos batimetrinės nuotraukos, rugsėjo 15 dieną turėtų būti gauti geocheminio tyrimo rezultatai. Jie parodys, kiek grunto reikės išvalyti, kuriose vietose jis yra užterštas, kuriose - ne. Jeigu paaiškės, kad gruntas švarus, tai bus paprasta jį išsiurbti ir išpilti. Jeigu jis nors šiek tiek užterštas, tada reikės kitos technologinės logistinės grandinės.
Teorinė galimybė sutrukdyti
Pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus E. Gentvilo, teorinę galimybę sutrukdyti uostelio Šventojoje atsiradimui kitais metais turi Seimas. Yra priimtas Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymas, kuriame pasakyta, kad bus kuriama jo direkcija. Būtent Seimas turi priimti įstatymo pataisą, kuri pavestų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai vykdyti Šventosios uosto direkcijos funkcijas, kol ji dar nėra įsteigta.
Specialistai mano, kad kol kas nėra prasmės kurti Šventosios uosto direkcijos, nes tokiu atveju atsirastų dar viena mažiausiai 35 etatus turinti kontora.
Tačiau jeigu nebus įstatymo pakeitimo, nebus subjekto, galinčio realizuoti ambicingą Klaipėdos uosto direkcijos planą. Ji jau atlieka kai kuriuos darbus savo jėgomis, tačiau negali skirti pinigų pirmajam Šventosios uosto plėtros etapui, pavyzdžiui, akvatorijos valymo darbams, taip pat negali registruoti krantinių savo vardu ir kt.
Lietuvos Vyriausybė dar pernai rugsėjo 30 d. pavedė Klaipėdos uosto direkcijai vykdyti Šventosios uosto direkcijos funkcijas, tačiau vienas jos nutarimo punktas teigia, kad šis Vyriausybės nutarimas pradeda galioti tada, kai bus priimtas įstatymo pakeitimas.
Dėl įstatymo pakeitimo į Seimą kreiptasi pernai spalio 30 d. Praėjo 10 mėnesių, o įstatymo pakeitimas nepriimtas, net nepradėta svarstymo procedūra. E. Gentvilui atrodo, kad toks pakeitimas gali būti padarytas per 2-3 savaites, tačiau Seimas šio klausimo kol kas nesprendžia. Todėl nėra jokios garantijos, kad bus priimtas sprendimas pavesti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai spręsti visus reikalus, susijusius su Šventosios uostu.
Rašyti komentarą