Bendras 2012 metais užsakytų lėktuvų skaičius (2582), lyginant su 2011 metais, sumažėjo 11%. Rinkos rodiklių pablogėjimas matomas ne tik vertinant visos pramonės būklę, bet ir analizuojant jos atskirus segmentus.
Bendru komercinių užsakymų skaičiumi pirmavo „Boeing“ – net 1191 užsakymas. Praėjusieji metai šiai kompanijai buvo patys sėkmingiausi nuo 2007 metų. „Airbus“ turėjo 833 užsakymus – 43% mažiau nei 2011 metais. „Bombardier“ gavo 35 užsakymus C serijos ir 120 trumpo nuotolio lėktuvams pagaminti. „Comac“ pasirašė 115 kontraktų (visi C919 modeliui). „Mitsubishi“ gavo 100 užsakymų MRJ90 modelio lėktuvams, kurie rinkoje turėtų pasirodyti tik nuo 2017 metų. „Embraer“ praeitais metais savo užsakymų kraitį papildė 56 užsakymais. „Irkut“ pasirašė 35 kontraktus savo gaminamiems skraidymo aparatams.
Iš bendro 1403 rinkai 2012 metais patiektų komercinių lėktuvų skaičiaus 850 tenka siauro fiuzeliažo lėktuvams ir 305 – plataus fiuzeliažo laineriams. Iš tiesų per metus pagamintų lėktuvų abiejuose šios rinkos segmentuose buvo ne tiek ir mažai. Regioninių reaktyvinių ir turbosraigtinių lėktuvų užsakovams buvo patiekta, atitinkamai, 129 ir 117.
2012 metai buvo rekordiniai tokiems lėktuvus gaminantiems gigantams, kaip „Airbus“ ir „Boeing“. Kompanija „Airbus“ užsakovams pateikė 577 civilinei aviacijai skirtus lėktuvus – 60 vienetų daugiau nei 2011 metais. Buvo pagaminta 448 A320, 97 A330, 30 A380 ir du A340 modelio lėktuvai.
„Boeing“ pagamino 580 civilinių lėktuvų – 26% daugiau nei ankstesniais metais. Kompanija patiekė užsakovams 402 „Boeing-737“, 83 „Boeing-777“, 46 „Boeing-787“, 26 „Boeing-767“ ir 23 „Boeing-747“ lėktuvus.
Regioninėje rinkoje „Bombardier“ ir „Embraer“ pagamino ir patiekė užsakovams atitinkamai 50 ir 107 lėktuvus. „ATR“ pagamino 60 turboreaktyvinių lėktuvų, o tai išties nemažai šiam gamintojui.
Geografiniu požiūriu, 44% komercinių užsakymų buvo iš Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono, o antra vieta teko Europai – net 23% pagamintų lėktuvų nukeliavo į senąjį žemyną.
Rašyti komentarą