Lyderystės problema - viena labiausiai šiuo metu aptarinėjamų temų pasaulyje. Verslo virtualizacijos ir permainų epochoje tarpusavyje konkuruojančios ekonomikos mokyklos ir vadybos guru, psichologai ir sociologai diskutuoja dėl bendros lyderio charakteristikos, tačiau sutaria tik dėl vieno: šalyse, kur išsivysčiusi ekonomika, materialiniai aktyvai jau reiškia mažiau negu žmogiškieji resursai. Žinia, turima galvoje ne pigi darbo jėga, o talentai, kurie visais laikais buvo deficitas. Nori nenori, korporacinė kultūra ima formuotis iš karto, kai tik jūsų verslas įgauna daugiau nei du etatinius vienetus.
Savininkai, prieš susimąstydami, ar reikia įmonei lyderio, turi žinoti, ko gi jie nori. Jeigu tikslas - materialinis, tam tikru momentu verčiau valdymą perduoti. Bet praktika rodo, kad noras atostogauti Kanaruose gaunant dividendus ne visada gerai baigiasi. Jeigu verslininkas pasitraukia nuo operatyvinės kontrolės, jis rizikuoja prarasti savo verslą.
Kitai verslininkų grupei tikslas yra ne pinigai, o savirealizacija, įsitvirtinimas, socialiai vertingo produkto kūrimas. Bet net ir šis faktorius negarantuoja lyderio potencialo.
Kas gi jį sudaro?
Pagrindinis skirtumas tarp lyderio ir viršininko tas, kad pirmasis turi komandą ir sugeba panaudoti jos narių sugebėjimus. Viršininkas turi įgaliojimus, administracinius resursus, tačiau jis nekuria korporacinės kultūros, arba komandinės dvasios. Yra trys įmonės sėkmingumo rinkoje rodikliai: verslo idėja, komanda ir motyvacija. Tai ir yra lyderio užduotis.
Viršininkas diktuoja uždavinius ir tikslus, bet jam nė motais pavaldinių nuomonė. Tuo tarpu lyderis sugeba suvaldyti savo nuomonę ir padaryti pauzę, kad nieko nenuslopintų savo autoritetu. Kita vertus, atsakomybė visada guls ant lyderio pečių, ir jis tai aiškiai suvokia.
Lyderis - tai ne žmogus su aukštu IQ ir ne pats geriausias specialistas kompanijoje. Jis turi kitų pranašumų. Tarkime, seras Richardas Bransonas tik vargais negalais baigė vidurinę mokyklą, bet pasiekė stulbinamos sėkmės beveik tik todėl, kad niekada neribojo savo kontaktų. Būtent jis ir garsėja tuo, kad duoda savo telefoną visiems "Virgin" darbuotojams ir prašo skambinti, kai tik kils bent mažiausia problema arba idėja.
Pagal "Business &Financial Markets"
Rašyti komentarą