Nauji tarifai „Klaipėdos naftai“ leidžia mažinti terminalo dedamąją
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį patvirtino naujus bendrovės teikiamų SGD paslaugų tarifus 2020 metams. Atsižvelgiant į nustatytą naują pakartotinio dujinimo kainą (0,35 euro už megavatvalandę, kai 2019-aisiais yra 0,13 euro), planuojama surinkti daugiau pajamų.
„Kiekvienas terminalo naudotojas, kuris naudojasi terminalo paslaugomis, moka už pakartotinio dujinimo paslaugas, tad prognozuojami aukšti išdujinimo kiekiai ir kitais metais prisidės prie mažesnės Lietuvos dujų vartotojų mokamos saugumo dedamosios“, – pranešime teigia „Klaipėdos naftos“ Klaipėdos SGD tarnybos direktorius Arūnas Molis.
2019 metais per Klaipėdos SGD terminalą yra išdujinta 16 TWh dujų. „Klaipėdos naftos“ skaičiavimais, jeigu kitąmet dujų vartotojams Lietuvoje ir regione būtų tiekiamas panašus SGD terminale išdujintų gamtinių dujų kiekis, skaičiuojant pagal nustatytą naują tarifą, tai leistų mažinti visų gamtinių dujų vartotojų mokamą saugumo dedamąją apie 5,6 mln. eurų.
„Klaipėdos nafta“ taip pat primena pasiūliusi VERT pastebimai mažinti saugumo dedamosios dalį, susijusią su infrastruktūros kaštais, su sąlyga, kad iki metų pabaigos bus pasirašytas susitarimas su Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl laivo-saugyklos įsigijimui reikalingos paskolos ir suteikta valstybės garantija šiai paskolai.
Įgyvendinus šį siūlymą būtų sudarytos galimybės mažinti SGD terminalo infrastruktūros kaštus vartotojams po 27 mln. eurų kasmet jau nuo 2020 metų, teigia bendrovė.
„Klaipėdos nafta“ iki 2024 metų pabaigos nuomojasi terminalo laivą-saugyklą „Independence“ iš Norvegijos „Hoegh LNG“. Iki tol Lietuvos bendrovė planuoja išpirkti laivą arba įsigyti kitą panašų laivą. Dėl to jau nusprendė bendrovės valdyba, lapkričio pabaigoje spręs jos akcininkai.
„Klaipėdos nafta“ iš NIB 26 metams planuoja skolintis iki 135 mln. eurų su valstybės garantija. Paskola būtų skirta laivo nuomos mokesčiui, paskirstant jį iki 2044 metų.
Rašyti komentarą