Lietuvos geležinkelių svarbiausio transporto koridoriaus modernizavimas

Lietuvos geležinkelių svarbiausio transporto koridoriaus modernizavimas

„Lietuvos geležinkelių“ skelbtą tarptautinį Antrojo kelio statybos ruože Livintai – Gaižiūnai rangos darbų pirkimo konkursą laimėjo jungtinės veiklos partneriai Eurovia CS, a.s., AB „Eurovia Lietuva“ ir UAB Geležinkelio tiesimo centras, kurie pasiūlė geriausią 51.1 mln. Eur be PVM rangos darbų kainą.

Antrieji konkurse liko jungtinės veiklos partneriai Leonhard Weiss RTE AS, UAB „Hidrostatyba“ ir UAB „Autokausta“, pasiūlę 51.3 mln. Eur be PVM, o trečiąjį geriausiąjį pasiūlymą pateikė AB „Kauno tiltai“, kurių pasiūlymas siekė 54.9 mln. Eur be PVM.

„Šalies geležinkelių tinklą didžia dalimi sudaro vienkeliai, todėl šis naujasis dvikelis pagrindinėje Lietuvos geležinkelių arterijoje reikšmingai pakeis situaciją. Bus ženkliai pagerintos tinklo eksploatavimo galimybės ir sudarytos prielaidos užtikrinti šalies verslo poreikius intensyvinti krovinių bei keleivių pervežimus“, - sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski.

„Lietuvos geležinkeliai“ nuosekliai vykdo suplanuotas geležinkelių infrastruktūros modernizavimo ir plėtros programas. Vienas svarbiausių šio projekto tikslų yra užtikrinti strateginio IXB koridoriaus ruožo pralaidumą ir greičio didinimą. Geležinkelio ruožas Livintai-Gaižiūnai yra svarbiausiame IXB koridoriuje, kuris jungia pagrindinį Lietuvos krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su sostine Vilniumi per Šiaulius, Radviliškį, Kaišiadoris.

Įgyvendinant antrojo kelio statybos ruože Livintai – Gaižiūnai projektą tuo pačiu bus vykdoma Europos geležinkelių transporto TEN-T tinklo plėtra Lietuvoje. Projektas taip pat leis sumažinti transportavimo išlaidas, aplinkos taršą, triukšmo lygį. Naujasis ir rekonstruotas ruožai padidins eismo saugą, pagerins vietinio verslo funkcionavimą, darbo jėgos mobilumo sąlygas, o taip pat sudarys palankesnes sąlygas keliauti, turizmo industrijai plėtoti, logistikai bei  intermodaliniam transportui vystytis.

Antrojo kelio statybos ruože Livintai – Gaižiūnai projektu numatoma pastatyti 10,7 km naujo geležinkelio kelio, rekonstruoti dabartinio 10,7 km geležinkelio kelią, rekonstruoti esamus tiltus ir pralaidas, iešmus, pervažą,  įrengti triukšmo slopinimo sienutę, pertvarkyti elektros, signalizacijos ir ryšių sistemas, įrengti tvoras, lietaus ir drenažo sistemas bei panaikinti Livintų geležinkelio stotį.

Šiuo metu Livintai – Gaižiūnai ruože leistinas greitis yra 120 km/h keleivinių ir 90 km/h prekinių traukinių, o įgyvendinus šį projektą greičiai padidės atitinkamai iki 160 km/h ir iki 120 km/h. Tuo pačiu geležinkelio kelio ašies apkrova bus padidinta nuo 22,5 t (220,5 kN) iki 25 t (245 kN).

Projektą sudaro darbo projekto parengimas, ekspertizės paslaugos, statybos darbai, techninės priežiūros ir projekto vykdymo priežiūros paslaugos, eismo valdymo sistemų pritaikymo darbai ir kiti darbai.

Projekto įgyvendinimo trukmė siekia 38 mėn., o jo užbaigimas yra numatytas 2022 m. IV ketvirtį.

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder