Istorinio laivo statybai pamatus paklojo jaunųjų SBA lyderių komanda
Ir nors prie istorinio Kuršmarių laivo statybos prisidėjo daugiau nei 40 proc. "Germanikoje" dirbančių žmonių, svarbiausiu idėjos varikliu tapo dešimt dar nė 30-ies metų neturinčių koncerno SBA darbuotojų, suburtų į SBA jaunųjų lyderių komandą. Būtent jiems buvo iškelta užduotis motyvuoti kolektyvą ir įtraukti jį į burlaivio statybos darbus.
Augina lyderius
Amato paslapčių galima išmokti profesinėse mokyklose, specialybės žinių - universitetuose, tačiau tam, kad taptum lyderiu ir vadovu, to nepakanka.
Todėl vienas didžiausių Lietuvos investuotojų koncernas SBA, valdantis pirmaujančius šalies baldų fabrikus ir didžiąsias trikotažo įmones, dar 2012 m. sukūrė talentų programą, kurios svarbiausia užduotis - įmonėse atrasti potencialius lyderius ir padėti jiems augti bei tobulėti.
LAIVAS. Jauna dešimties narių lyderių komanda turėjo svarbią užduotį - pastatyti laivą. Įgyvendinti užduotį lengva nebuvo, kadangi UAB "Germanika" darbuotojus reikėjo įtikinti padėti statyti objektą laisvalaikiu.
Kasmet į jaunųjų lyderių programą iš įvairių SBA įmonių atrenkama 10 jaunų žmonių. Svarbiausi reikalavimai kandidatams - motyvacija ir amžius. Visi būsimieji lyderiai yra jaunesni nei 30 metų, jie gali būti jau baigę aukštąją mokyklą arba joje tebesimokantys nuotoliniu būdu.
"Jaunųjų lyderių programoje mokome to, ko paprastai neišgirsi universitete. Tad svarbiausias kriterijus, pagal kurį atrenkame žmones į šią programą, yra jų motyvacija. Pretendentai paruošia savo prisistatymus, tada vyksta pokalbiai su jais, kandidatūras aptariame ir su įmonių vadovais, kurie geriausiai pažįsta savo darbuotojus", - pasakoja Virginija Pūraitė, SBA baldų kompanijos personalo vadovė.
SBA koncerno jaunųjų lyderių programa trunka 9 mėnesius. Per juos dešimtukas išklauso lyderystės ir vadovavimo teorijos kursą, susipažįsta su visomis koncerno SBA įmonėmis ir atlieka praktinę užduotį.
"Karjeros galimybės SBA įmonėse yra didžiulės. Koncernas valdo dešimtį didžiulių gamybos įmonių, mūsų vadovai yra labai universalūs, tad vyksta nuolatinė vadovų rotacija. Todėl augindami jaunąją lyderių kartą supažindiname juos su visomis mūsų bendrovėmis, leidžiame prisiliesti prie skirtingų procesų ir sparčiai tobulėti", - sako V. Pūraitė.
Nuo 2012-ųjų SBA Jaunųjų lyderių programą jau baigė daugiau nei 50 specialistų. Daugelis jų baigę programą jau džiaugiasi pirmuoju karjeros šuoliu - tapo viduriniosios grandies vadovais.
Praktinė užduotis - įtraukti darbuotojus
Šiemet jaunųjų lyderių laukė vienas sudėtingiausių išbandymų - įgyvendinant praktinę užduotį jiems teko ne tik sugalvoti, kaip į istorinio burlaivio statybų darbus įtraukti kuo daugiau "Germanikos" žmonių, bet ir koordinuoti šį procesą.
"Tikras lyderis privalo ne tik turėti žinių ir idėjų. Kur kas svarbiau, kad jis gebėtų tas idėjas pristatyti žmonėms, įtrauktų juos, priverstų patikėti. Laivo statybos, kurioje dalyvautų visas "Germanikos" kolektyvas, idėją turėjome dar prieš suburdami jaunųjų lyderių komandą. Bet komandai reikėjo sukurti ir įgyvendinti visą motyvacinę dalį, reikėjo padėti įtinkinti darbuotojus prisidėti prie projekto ne darbo metu, suburti komandą, uždegti ją", - pasakoja Virginija Pūraitė.
SAVYBĖS. Pasak SBA Baldų kompanijos personalo vadovės Virginijos Pūraitės, tikras lyderis privalo ne tik turėti žinių ir idėjų. Kur kas svarbiau, kad jis gebėtų tas idėjas pristatyti žmonėms, įtrauktų juos, priverstų patikėti.
Kaip juokauja SBA Baldų kompanijos personalo vadovė, jaunieji lyderiai dar prieš statant laivą buvo išmesti už borto - pažiūrėti, ar išplauks... Išplaukė. Ne tik išplaukė, bet į krantą, vaizdžiai tariant, grįžo su gražuoliu laivu ir suburtu "Germanikos" kolektyvu.
Tarp lyderių - du klaipėdiečiai
Du iš jaunųjų SBA lyderių dešimtuko buvo klaipėdiečiai - "SBA baldų kompanijoje" dirbantys 25-erių metų amžiaus tiekimo vadybininkas Mantas Norutis ir 28-erių finansų analitikas Mindaugas Norkus.
"Kai išgirdome praktinę užduotį - statyti laivą - visas dešimtukas žiūrėjome vienas į kitą. Mintys skraidė, atrodė, kad tai - beveik neįgyvendinama. "Germanika" juk dirba su korpusiniais baldais, visa gamyba orientuota į baldus, o čia - imsime ir statysime laivą... Vienintelis sąlyčio taškas - medis", - prisiminimais dalijosi Mantas.
Bet sudėtingiausia, kaip sako Mantas ir Mindaugas, buvo net ne pastatyti laivą, o įtraukti į procesą darbuotojus. Jaunuoliams teko prisidėti kuriant visą motyvacinę kampaniją, ruošiant kalbą keturioms "Germanikos" pamainoms ir rėžti ją kaskart 120 žmonių.
"Teorinės paskaitos, kurias turėjome lyderių programoje, leido sukurti pagrindą - žinojome, kaip skleisti žinią, kaip ja sudominti žmones, išreklamuoti idėją. Bet viena yra pateikti idėją, o visai kita - išlaikyti susidomėjimą procesu pusmetį. Kaip jūroje - buvo visko: ir emocijų bangos, kai, atrodo, kalnus gali nuversti, ir štilio, kai projektas stabtelėdavo - mums patiems reikėjo suderinti ir mokslą, ir darbą, ir projektą, juk laivo statyba vyko ne darbo metu, "Germanikos" žmonės idėjai aukojo savaitgalius", - sakė Mantas.
Mindaugą labiausiai džiugino tai, kad "Germanikos" darbuotojai į burlaivio statybas įsitraukė labai aktyviai - laivo statybai socialiniame tinkle "Facebook" netgi buvo sukurta grupė.
"Jeigu idėją pateiki įdomiai, žmonės važiuoja po darbo ir dar vaikus atsiveža. Galvojome, kad grupėje niekas nuotraukų nekels, tačiau srautas tiesiog pradėjo "plaukti". Net ir šašlykinę atsivežė į laivo statybų aikštelę. Sakoma, jei nori pasiekti pokyčių, įsitraukti į juos turėtų bent 30 procentų darbuotojų. Prie laivo statybos šiandien jau įsitraukė 43 procentai "Germanikos" darbuotojų, tad virsmas įvyko", - džiaugėsi vienas laivo statybos iniciatorių Mindaugas Norkus.
Lyderių dešimtuką, be Manto ir Mindaugo, sudarė dar aštuoni įvairiose koncerno SBA įmonėse dirbantys jaunuoliai. Vienas jų dirbo pačioje "Germanikoje", tad buvo atsakingas už gamybos proceso koordinavimą
BENDRADARBIAVIMAS. Prie laivo statybos prisidėjo daugiau nei 40 proc. "Germanikoje" dirbančių žmonių.
Tarp lyderių buvo "Utenos trikotažo", taip pat priklausančio koncernui SBA, dizainerė, kuri kūrė plakatų, skrajučių, marškinėlių, kuriuos gavo kiekvienas, prisidėjęs prie laivo statybos, dizainą. Taip pat procese dalyvavo technologai, medžiagų kūrėjai, kokybės skyriaus atstovai, pardavimo vadovai. Nors asmenybės skirtingos, kiekviena jų atrado savo vaidmenį komandoje.
"Vienas kolega iš "Šilutės baldų" apsiėmė vaikų šventei išdrožti medinius irkliukus, kurie būtų naudojami kaip raktų pakabukai, kad vaikai per šventę galėtų juos nuspalvinti. O tų irkliukų reikėjo išdrožti tūkstantį. Prisimenu tą susitikimą... Kai pasakė, kad juos reikia padaryti per dvi savaites, kolega sunerimęs sėdi, žiūri. Jis į darbą net savo šeimą įtraukė. Žmogus prisiėmė atsakomybę ir padarė darbą", - pasakojo Mindaugas.
Neįkainojama patirtis
Jaunuoliai neslėpė, jog 9 mėnesių išbandymas ne tik praplėtė teorines žinias, bet ir išmokė vienos svarbiausių lyderio savybių - gebėjimo bendrauti. Ir Mantui, ir Mindaugui jaunųjų talentų programa suteikė galimybę susipažinti su SBA koncerno įmonėmis, susidaryti įspūdį apie gamybą ir, svarbiausia, pasisemti patirties.
"Viena priežasčių, kodėl norėjau dirbti SBA koncerno įmonėse, šalia karjeros galimybių, kitų privalumų buvo tai, kad galėsiu bendrauti su vyresniais, didžiulę patirtį sukaupusiais žmonėmis. Koncernas veikia jau beveik 30 metų, jo valdomos įmonės istoriją skaičiuoja dešimtmečiais ir net šimtmečiais. Čia dirba daug patyrusių specialistų. Dirbti komandoje su vyresniais, kai esi jaunas, labai svarbu, darbas vyksta lengvai, kai yra ko paklausti, su kuo pasitarti. Jeigu kolektyve tik jauni kolegos, būna sunkiau - niekas neturi patirties, bet visi turi ambicijų, tad kiekvienas tempia į savo pusę ir rasti kryptį yra sunku", - patirtimi dalijosi Mindaugas.
Informacija
Pastatytą istorinį Kuršių marių laivą papuošė "Germanikos" įmonės ženklas. Pats laivas - 8 metrų ilgio ir juo vienu metu gali plaukti 10 žmonių. Plokščiadugnis laivas skirtas plaukti po Kuršių marias ir upes.
Rašyti komentarą