SGD terminalo paskirstymo stoties įgyvendinimui - ambicingi terminai
Kaip vienas iš veiklos efektyvumo didinimo būdų yra įvardijamas mažojo SGD terminalo paskirstymo stoties statybos projektas. Jį numatoma įgyvendinti jau iki kitų metų pabaigos.
"Pridavė" itin greitai
T. Matulionis iki vasario 17-osios ėjo "Klaipėdos naftos" SGD terminalo departamento direktoriaus pavaduotojo pareigas. Direktoriumi jis buvo paskirtas po to, kai jo pirmtakas Rolandas Zukas laimėjo konkursą Energetikos ministerijos valdomos bendrovės "Epso-G" vadovo pareigoms užimti.
T. Matulionis sako beveik visą savo darbinę karjerą užsiėmęs įvairių projektų įgyvendinimu - ir telekomunikacinių, ir energetinių. Į "Klaipėdos naftos" SGD terminalo komandą jis įsijungė prieš porą metų.
"Atėjau tuo metu, kai jau buvo priimti sprendimai dėl SGD terminalo statybos ir prasidėjo realūs šio projekto įgyvendinimo darbai", - pasakojo pokalbininkas.
SPRENDŽIA. Pasak AB "Klaipėdos nafta" Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo departamento direktoriaus Tado Matulionio, ar mažieji tanklaiviai, kuriais SGD būtų plukdoma nuo "Independence" iki naujos SGD paskirstymo stoties "Klaipėdos naftos" teritorijoje, bus nuomojami ar toks laivas bus įsigytas, dar analizuojama. Egidijaus JANKAUSKO nuotr. |
Paskutiniuosius 2014-ųjų mėnesius T. Matulioniui didžiausias iššūkis buvo laiku pradėti SGD terminalo eksploataciją.
"Šiandien jau galiu pasidžiaugti, kad su komanda pavyko terminalą pradėti eksploatuoti vos per penkias savaites, kai kitų analogiškų objektų Europoje pavyzdžiai rodo, jog toks procesas užtrunka iki pusmečio", - sakė SGD terminalo direktorius.
Anot jo, sėkmingą šio proceso eigą lėmė ir tai, kad įvairūs testavimo darbai buvo vykdomi dar Pietų Korėjoje, kur buvo statomas terminalo laivas-saugykla "Independence". Taip pat didelį vaidmenį suvaidino sklandus bendravimas tiek su uosto tarnybomis, tiek ir su dujų perdavimo sistemos operatoriumi "AmberGrid".
Šį savaitgalį Klaipėdoje turėtų pasirodyti jau antrasis komercinis kompanijos "Statoil" atplukdomas SGD krovinys. Jį atgabens bandomąją SGD partiją į Klaipėdą pristatęs tanklaivis "Golar Seal".
Didelio tempo projektas
"SGD terminalas užtikrino tiekimo saugumą, sukūrė alternatyvą, kuri padarė didžiulę įtaką - tai galima matyti palyginus dabartines dujų kainas su buvusiomis pernai tuo pačiu metu. Tačiau to tikrai neužtenka - mūsų dabartinis tikslas yra maksimaliai suefektyvinti terminalo veiklą, kad jo išlaikymo kaštai Lietuvos vartotojams būtų kuo mažesni",- sako T. Matulionis.
Po konsultacijų ir su vietiniais, ir tarptautinės rinkos dalyviais "Klaipėdos nafta" išsiaiškino, kokios papildomos terminalo paslaugos gali turėti paklausą ir kartu mažinti jo išlaikymo sąnaudas.
"Rinkos dalyviai mano, kad Klaipėdos SGD terminalas yra geografiškai patogi vieta, iš kurios galima tiekti SGD į kitus mažesnius priėmimo taškus Baltijos jūroje. Taip pat matoma perspektyva autodujovežiais tiekti SGD į tas žemynines vietas, kur norima turėti alternatyvų dujų tiekimą ar nėra tradicinių dujotiekių, egzistuoja tik sezoninė paklausa", - pasakojo T. Matulionis.
Pasak jo, dėl to "Klaipėdos nafta" jau sudarė galimybes iš terminalo laivo "Independence" perpilti SGD į mažesnės talpos tanklaivius. Tačiau vien tuo neapsiribojama - su Europos Sąjungos pagalba jau projektuojamas dar vienas terminalas, kuriame SGD būtų pilamos į autodujovežius.
"Nuspręsta, jog geriausia vieta tokiam nedidelių gabaritų terminalui įkurti yra "Klaipėdos naftos" teritorija ties 1 ir 2 krantinėmis. "Independence" SGD talpa yra 170 tūkstančių kubinių metrų, o šio terminalo talpa siektų apie 5-10 tūkstančių kubinių metrų. Terminalą jau projektuoja konkursą laimėjusi Prancūzijos kompanija "Sofregaz" - vienas labiausiai patyrusių šios rinkos žaidėjų", - pasakojo SGD terminalo direktorius.
Anot jo, ar mažieji tanklaiviai, kuriais SGD būtų plukdomos nuo "Independence" iki naujos SGD paskirstymo stoties, bus nuomojami, ar toks laivas bus įsigytas, dar analizuojama.
"Šį terminalo projektą numatome įgyvendinti iki kitų metų pabaigos. Numatytas darbų įgyvendinimo tempas yra toks pats ambicingas kaip ir didžiojo SGD terminalo", - teigė T. Matulionis.
Žinia, "Klaipėdos nafta" jau pasirašė savitarpio supratimo memorandumą su pirmaujančia SGD, kaip jūrinio, kuro tiekėja Vokietijos bendrove "Bomin Linde LNG". Juo sutarta glaudžiai bendradarbiauti "siekiant kartu plėtoti SGD, kaip jūrinio kuro, rinką bei reikalingą infrastruktūrą".
"Bomin Linde LNG" ketina tapti Klaipėdos SGD terminalo naudotoja krovinių paskirstymui Baltijos jūros regione. Taip pat neatmetama galimybė, kad būtent vokiečiai kartu su "Klaipėdos nafta" įgyvendins ir SGD bunkeriavimo laivo projektą.
Dirba ir su regionine rinka
Nors paskirtasis SGD terminalo tiekėjas, turintis sutartis su trimis Estijos įmonėmis - bendrovė "Litgas" - jau pasirašė dujų tranzito sutartį su Latvijos dujų vamzdyną valdančia "Latvijos gaze", pasak T. Matulionio, kuriant Baltijos šalių regioninę dujų rinką dar reikia nuveikti nemažai darbų. Dėl to buvo sukurta tarptautinė specialistų darbo grupė, kurios veikloje dalyvauja ir T. Matulionis.
"Latvijoje esanti Inčukalnio saugykla ir Klaipėdos SGD terminalas suteikia papildomų galimybių Baltijos šalių dujų rinkai. Tačiau tam būtina, kad Latvijos dujų perdavimo sistema būtų atverta taip, kaip tai vadovaujantis Europos Sąjungos trečiuoju energetikos paketu yra padaryta Lietuvoje. Pas mus viešai skelbiamos visos sąlygos, visi pajėgumai tiek SGD terminalo, tiek ir dujų perdavimo sistemos. Siekiame sklandaus ir atviro proceso ir pas kaimynus. Darbo grupė sėkmingai dirba šia kryptimi", - sakė T. Matulionis.
Rašyti komentarą