Inžinerinio konsultavimo ir projektų valdymo įmonė "Baltic Engineers" parengė antžeminės suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalo paskirstymo stoties statybos priešprojektinius siūlymus. Siekiant patenkinti didėjančią SGD paklausą regione, naujoje paskirstymo stotyje bus teikiamos SGD bunkeriavimo jūros keliais ir SGD krovos į sunkvežimius antžeminiais keliais paslaugos.
UAB "Baltic Engineers" specialistai baigė rengti projektinius siūlymus būsimos SGD paskirstymo stoties projektui, kurį įgyvendina AB "Klaipėdos nafta". Šiuos darbus Lietuvos kompanija atliko AB "Klaipėdos nafta" užsakymu pagal konsorciumo sutartį su specializuota Prancūzijos dujų įrangos projektavimo kompanija "Sofregaz SAS".
"Mūsų šalis bus tarp pirmųjų, įgyvendinusių tokio masto projektą Baltijos regione, kuriame per kelerius ateinančius metus iškils nemažai SGD perpylimo stočių", - sakė UAB "Baltic Engineers" generalinis direktorius Darius Kvedaras.
Pasak D. Kvedaro, priešprojektinių siūlymų rengimą gerokai sunkino tai, kad Lietuvos teisinėje bazėje trūksta norminių aktų, reglamentuojančių SGD tiekimą antžeminėje dalyje.
Pagal "Baltic Engineers" pateiktą būsimo projekto koncepciją, iš SGD laivo saugyklos "Independence" nuo Kiaulės nugaros salos specialiu dujų vežimo laivu dujos būtų pergabenamos į krante įrengtą SGD paskirstymo stotį. Čia jos bus perpumpuojamos į 5 slėgines talpyklas, kurių vienos talpa - 1000 kub. m. Šalia slėginių talpyklų numatoma įrengti dujų perkrovimo aikšteles, skirtas SGD dujų perkrovai į autodujovežius. Taip pat planuojamas laivų bunkeriavimas. Įranga leis bunkeriuoti laivus, kurie, mažindami aplinkos taršą, kurui naudoja SG dujas.
Per penkerius metus valstybėse aplink Baltijos jūrą planuojama pastatyti dar 10 SGD perpylimo stočių. Iš jų artimiausios bus įrengtos Estijoje bei Lenkijoje. Po tris pradės veikti Vokietijoje ir Suomijoje, dar dvi - Švedijoje.
Planuojama, kad SGD paskirstymo stotis Klaipėdoje turėtų iškilti 2017 m. pradžioje.

Rašyti komentarą