Europos Sąjungos (ES) siekiai mažinti gamtos taršą visais įmanomais būdais paskatino „Scania“ inžinierius sukurti suspaustomis dujomis varomą vilkiką, kuris būtų gerokai ekologiškesnis, nei šiuo metu keliuose jau įprasti dyzeliniai vilkikai. Be to, užtenka paskaičiuoti degalų kainas ir pasidaro aišku, kad yra nemenka ir ekonominė nauda.
„Tai pats pirmas vilkikas, varomas suspaustomis gamtinėmis dujomis. Tai ekologiški degalai, aišku, į tai daug kreipiama dėmesio. Taip pat reikia nepamiršti ir ekonomiškumo, jis sunaudoja mažiau dujų. Palyginus su dyzeliu varomu vilkiku, jau iškart matomas skirtumas: kiekvienam litrui degalų apie 30-40 centų už litrą. Be to, nuo sausio 1 dienos Lietuvoje buvo panaikintas dujų akcizas, tad dujų kaina tapo daug patrauklesnė vežėjams“, – sako „Scania Lietuva“ direktorius Darius Snieška.
Pervežimų bendrovė „Vlantana“ taps pirmojo vilkiko testuotoja. Įmonės vykdantysis operacijų direktorius Algimantas Šniepis neskuba girti naujojo vilkiko, tačiau ne dėl jo techninių parametrų, o dėl to, kas Lietuvai dar labai trūksta infrastruktūros ir specialiai tokiems vilkikams pritaikytų degalinių.
A. Šniepis sako, kad toks vilkikas išties didžiulis žingsnis į ateitį – mat uostamiestyje yra ir gamtinių dujų laivas-saugykla „Independence“, kuris turi milžinišką potencialą, tačiau neturi vartotojo. Gamtinėmis dujomis varomi vilkikai ir jei Lietuva prisijungs prie ES mėlynojo koridoriaus įgyvendinimo situaciją stipriai pakeis, taigi, būtų didžiulė ekonominė nauda visai Lietuvai.
Tiesa, pašnekovas neslepia, kad mėlynojo koridoriaus projektui reikia nemažų investicijų – pagal projektą, maždaug kas 400 kilometrų visoje šalyje turi būti degalinės, kuriose tokie vilkikai galėtų papildyti degalų bakus. Lietuvoje tik šiais metais buvo įrengtos devynios degalinės, kuriose dujas gali pasipildyti ne tik lengvieji automobiliai, bet ir vilkikai.
Anot „Scania Lietuva“ vadovo, pristatytas „Scania“ vilkikas turi po keturis dujų bakus iš abiejų šonų, kuriuos pilnai užpuldžius transporto priemonė gali įveikti apie 500 kilometrų. Jei anksčiau nebuvo dujų pildymui tinkamos infrastruktūros Lietuvoje, dabar kelios degalinės jau yra Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Vilniuje, kituose didžiuosiuose miestuose“.
Visgi, vilkiko vairuotojams teks labai gerai planuoti maršrutus, kad kur pakeliui netyčia nepritrūkto degalų. „Scania“ vilkiką pristačiusios įmonės skaičiavimais, investicija į tokį vilkiką atsipirktų per trejus-ketverius metus. Be to ES planuose per maždaug 20 metų keliuose pageidaujami būtų tik tokie vilkikai – jie gerokai mažiau teršia aplinką, o savo techniniais parametrais nenusileidžia šiuo metu įprastiems dyzeliu varomiems vilkikams.
Visgi ar Lietuvoje yra vietos suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomam vilkikui, A. Šniepis sako galėsiantis atsakyti tik po atlikto testavimo.
Rašyti komentarą