Vakar Klaipėdoje vykusiame SGD terminalo projekto įgyvendinimo komisijos, kurios pirmininkas yra Algirdas Butkevičius, posėdyje, paskelbta, kad Europos dujų asociacija Lietuvos SGD terminalo projektą pripažino vienu geriausiu Europoje.
SGD terminalo operatorės AB Klaipėdos nafta" generalinis direktorius Mantas Bartuška sako, kad dabar Klaipėdos regionas yra beveik 100 proc. aprūpinamas dujomis būtent iš SGD terminalo.
"Likusi dalis yra aprūpinama per vamzdyną iš Baltarusijos. Nors vilniečiai vartoja SGD dujas, tačiau pas juos fiziškai jos nenukeliauja, visos suvartojamos Klaipėdoje", - teigė M. Bartuška.
Šiuo metu Lietuva suvartoja daugiau nei 2 milijardus kubinių metrų dujų. Pasak A. Butkevičiaus, dujų suvartojimo tendencijos labai stipriai pasikeitė per pastaruosius ketverius metus. Apskaičiuota, kad 2016-aisiais, palyginti su 2010 metais, gamtinių dujų suvartojimas Lietuvoje sumažės 38 proc., jeigu neatsiras naujų vartotojų. Šiuo metu SGD terminalo pajėgumas yra 0,54 mlrd. kub m.
Vertinant perspektyvą, jeigu išliks SGD kainų mažėjimo tendencijos, pasak premjero, gali būti kad Klaipėdos SGD terminalas aprūpins dujomis Lietuvą, Latviją ir Estiją.
"Mes, šalių ministrai pirmininkai, esame sutarę, kad turime sukurti bendrą Baltijos šalių dujų sistemą ir integruotis į Vidurio ir Vakarų Europos dujų tiekimo sistemą. Ir šiai mūsų idėjai jau yra pritarusi Europos Komisija. Tokią pačią sistemą kuriame ir elektros sektoriuje", - sakė A. Butkevičius.
Jo teigimu, darbo grupė jau priėmė sprendimą pradėti planuoti naujo SGD terminalo statybas. Jis turėtų išdygti šiaurinėje uosto dalyje, "Klaipėdos naftos" nuomojamoje teritorijoje.
M. Bartuškos teigimu, tai - vienas iš būdų padidinti didžiojo SGD terminalo apkrovimą. Didieji laivai atgabens dujas į laivą "Independence", vėliau mažuoju laiveliu dujovežiu, kuris bus įsigytas, jos bus atplukdomos į mažąjį terminalą ir paskirstomas po įvairias stoteles. Mažajame terminale, kuriame bus 5 tūkst. kub. m talpyklos, SGD bus perpilamos į autocisternas ir išvežiojamos po visą Lietuvą, o vėliau ir į kitas Baltijos šalis, Lenkiją. Vakarų Europoje toks apsirūpinimo SGD būdas sparčiai plinta.
Automobiliais būtų gabenamos dujos vartotojams, kurie šiuo metu nėra prijungti prie magistralinių dujotiekių. Pasak M. Bartuškos, tai galėtų būti alternatyva tiems miestams, kurie neturi tokio energijos šaltinio alternatyvos. Be to, tam tikru SGD kiekiu galės terminaliuke apsirūpinti ir maži laivai.
Pasak "Klaipėdos naftos" vadovo, šiuo metu jau atliekami mažojo terminalo projektavimo darbai, kurie iš dalies finansuojami ES lėšomis. Mažąjį terminalą tikimasi pabaigti statyti iki 2016 metų pabaigos, jis gali kainuoti 10-20 mln. eurų.
Kitas dujovežis į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti vasario pabaigoje. Šiandien laive-saugykloje "Independence" yra likę tiek dujų, kad jų užtektų išdujinimo procesui iki dujovežio atplaukimo.
Antrasis komercinis dujovežis turėtų atgabenti apie 140 tūkst. kub. m. SGD. Tokio kiekio užteks kovui ir balandžiui.

Rašyti komentarą