Sandėlis turėtų iškilti sklype Minijos g. 44A, priešais AB "Klaipėdos kartonas" pastatą, toje vietoje, kur dabar yra automobilių pardavimo aikštelė. O sklype Minijos g. 44 prie degalinės siūloma pastatyti mėsainių barą ir automobilių plovyklą.
UAB "Minijos centras" ir jūrų krovinių kompanijos "Bega" užsakymu detaliojo plano projektą parengė UAB "A 405", kuriai vadovauja architektas Saulius Plungė. Pasak jo, jie parengė maksimalią programą, kas galėtų būti tuose sklypuose, o ar taip bus iš tikrųjų, dabar dar niekas negali pasakyti.
"Begos" atstovai apskritai nekomentuoja, koks bus statomas sandėlis, nes tai esą bus dar labai negreitai.
VIZIJA. Sandėlis (maketo centre) turėtų iškilti sklype Minijos g. 44A, priešais AB "Klaipėdos kartonas" pastatą. O sklype Minijos g. 44 prie degalinės siūloma pastatyti mėsainių barą ir automobilių plovyklą. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Ekspertai turėjo pastabų
Pasak Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos apskrities organizacijos architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos posėdžio pirmininkės Danutės Zubavičienės, planuotojams buvo išsakyta pastabų, nes pateiktoje medžiagoje trūko informacijos.
Ekspertai plane pasigedo transporto organizavimo ir krovininio transporto judėjimo schemos. Be to, jų manymu, siūlomas logistikos sandėlio pastato tūris yra per didelis ir kontrastuoja su aplinkiniais pastatais. Taip pat sandėlis esą neatitinka Klaipėdos miesto bendrajame plane nurodyto žemės naudojimo būdo.
"Vyriausiasis miesto architektas, politikai gali atsižvelgti į mūsų siūlymus arba ne", - sakė posėdžio pirmininkė.
Visi detalieji planai privalo būti svarstomi viešai su visuomene ir į svarstymus gali ateiti visi, kas tik nori. Toks viešas minėto detaliojo plano svarstymas vyko lapkričio 27 d., tačiau jame nesulaukta nė vieno visuomenės atstovo.
S. Plungės manymu, kadangi aplinkui nėra gyvenamųjų namų, gyventojai nebuvo suinteresuoti, o kadangi ši teritorija jau nebėra uosto rezervinė teritorija, neatvyko ir uosto atstovai.
Patraukė mėsainių barą
"Palyginus su "Klaipėdos kartono" pastatu, kuris yra tikrai labai didelis ir ilga jo siena realiai atkerta miestą nuo vandens, mūsų projektuojamas sandėlis nėra jau toks didelis. Jis kaip tik skaido tą erdvę ir, turint omenyje stogo laužymus, sakyčiau, smulkina visą tą teritoriją", - sakė projektą rengusi Laima Čijunskaitė.
Rengdami detalųjį minėtų sklypų planą UAB "A 405" architektai pateikė ir visos 6 ha ploto teritorijos, esančios tarp Varnėnų ir Rūtų gatvės, projektinius pasiūlymus. Juose rodoma, kaip galėtų vystytis viso kvartalo urbanistika, ir siūloma kampuose statyti pastatus iki 7 aukštų.
"Projektuojant vieną sklypą būtina atsižvelgti ir į visą teritoriją aplinkui, nes tai susiję su miesto raida. Stengėmės išplėtoti joje ir viešųjų erdvių sistemą", - kalbėjo L. Čijunskaitė.
Anot jos, atsižvelgta į ekspertų tarybos pastabas ir mėsainių baras patrauktas arčiau gatvės, kad būtų suformuotas bendras gatvės išklotinių užstatymas.
S. Plungės teigimu, pagal miesto Bendrąjį planą minėti sklypai yra inžinerinės infrastruktūros teritorijoje. Anot jo, tokios paskirties yra ir visos Klaipėdos uosto teritorijos, tad logistikos sandėlis minėtoje vietoje tikrai gali būti. Žadama, kad prie jo bus želdinių. Projektuotojai stengėsi išsaugoti seną liepų alėją.
Pasak projekto vadovo, sunkusis transportas važinėja Minijos gatve. Transporto srautai dėl naujo sandėlio atsiradimo nei padidės, nei sumažės. Tiek, kiek jo dabar važiuoja į "Begą" ir "Klaipėdos kartoną", tiek esą važiuos ir vėliau. Pagrindinis transportas į logistikos sandėlį važiuos Nemuno gatve. Pakrovimas ir iškrovimas vyktų sandėlio viduje. Siekiant pagerinti transporto eismo sąlygas siūloma išplėsti Rūtų gatvę ir vietoj trišalės įrengti keturšalę sankryžą.
Rašyti komentarą