Nuo senųjų versijų ji skiriasi radikaliai – pirmą kartą prisėdus net nepavyksta rasti šios sistemos vizitine kortele tapusio „Start“ mygtuko. Be to, vartotojai yra skatinami pamiršti pelytę ir dažniau liesti kompiuterio ekraną. Deja, šis lietimas dažniau virsta ne švelniu paglostymu, o kritikos dūriais.
• Pasaulyje yra maždaug 1,5 milijardo kompiuterių su „Windows“ operacine sistema. Iš jų po maždaug 40 proc. yra „Windows XP“ ir „Windows 7“
• 2012 metų rugsėjį „Windows 7“ pagaliau pavyko tapti populiariausia pasaulyje operacine sistema ir „nuvainikuoti“ „Windows XP“
• Naujieji „Windows 8“ bus išleisti spalio 26 dieną, atnaujinti senesnę operacinės sistemos versiją į naują kainuos apie 112 Lt
„Tiesą sakant, „Windows 8“ yra labiau namų vartotojams, o ne verslui pritaikyta operacinė sistema – nematau jokios pridėtinės vertės, kurią šis atnaujinimas galėtų duoti verslui“, - sakė Amerikos bankų asociacijos atstovas Dougas Johnsonas.
Dar prieš dešimtį metų bankų sistemos kritika (finansų sektoriuje yra parduodama daugiausia informacinių technologijų) būtų sukrėtusi „Microsoft“ ir galbūt net privertusi atidėti naujosios operacinės sistemos išleidimo datą. Tačiau pasaulis pasikeitė ir „Microsoft“ gali numoti ranka, kad tik 30 proc. verslo įmonių svarsto perėjimą prie naujosios operacinės sistemos.
Dabar didžiausią perkamąją galią turi jauni namų vartotojai, kurie pastaruoju metu renkasi „Apple“ ir „Google“ produkciją – išmaniuosius telefonus ir planšetinius kompiuterius. Jie perka spalvotą, ryškų, intuityvų ir lengvai suprantamą produktą, kartu nepiktai per dantį patraukdami senoviškai atrodančią „Windows“ operacinę sistemą ir jos dinozaurą „Internet Explorer“.
„Microsoft“ nusprendė, kad „Windows 8“ taps jos langu į jaunimą ir mobilų pasaulį. Sukurtas ryškus dizainas, nuotaikingos reklamos (kai kam jos kelia šiurpą, bet čia jau skonio reikalas) ir intuityvi vartotojo sąsaja, kuri neturėtų sukelti problemų nė vienam šiuolaikiškam vartotojui.
Vis dėlto būtent intuityvumo šiai operacinei sistemai trūksta labiausiai. „New York Times“ laikraščio redakcija parodė naujuosius „Windows 8“ penkiems savanoriams iš gatvės (teisybės dėlei, reikia pastebėti, kad du iš jų buvo „Apple“ vartotojai) ir paprašė jų atlikti įprastines užduotis – pasitikrinti paštą, parašyti dokumentą, panaršyti internete.
„Pasijutau kaip visiškas kompiuterinis beraštis“ , - po bandymo sakė Keithas McCarthis, 59 metų amžiaus viešųjų ryšių atstovas. Panašiai jautėsi ir kiti bandymo dalyviai. Dingusios užduočių juostos, kitaip valdomi programų langai ir nejaukiai atrodantis nešiojamojo kompiuterio ekrano lietimas (šalia padėta pelytė atrodo visiškai nebereikalinga) – bendras įspūdis gana slogus, ypač vyresniems vartotojams.
Tuo tarpu „Microsoft“ atstovai sako, kad naujoji „Metro“ vartotojo sąsaja (taip pavadinta dėl to, kad mygtukai atrodo kaip ženklai metro stotelėse – ryškūs ir minimalistiniai) yra puiki ir žmonėms tereikia trupučio laiko prie jos įprasti. Savo tikėjimą „Microsoft“ bando įkvėpti pradėta 1,35 mlrd. Lt vertės reklamine kampanija.
„Reikia pakeisti žmonių požiūrį ir kontaktą su „Windows“ operacine sistema, - įsitikinęs „Microsoft“ atstovas Jensenas Harris. - Nesistebime, kad žmonės kol kas reaguoja... stipriai.“
Ginant „Microsoft“, reikia pastebėti, kad žmonių susidomėjimas nauja operacine sistema yra didžiulis. Galbūt šis drąsus žingsnis taps tuo šuoliu, kurio įmonei seniai reikėjo. Tik būtų gerai, jei tas šuolis nebūtų į prarają.
Rašyti komentarą