Kompiuterinių žaidimų ateitis – internete

Kompiuterinių žaidimų ateitis – internete

Nuo pat kompiuterių atsiradimo pradžios šiuos mus kiekvieną dieną lydinčius prietaisus buvo bandoma pritaikyti pramogoms. Aštuntajame dešimtmetyje pasirodę pirmieji vartotojams pasiekiami elektroniniai žaidimai netruko išpopuliarėti. Bėgant metams keitėsi ne tik kompiuteriniai žaidimai, bet ir įrenginiai, skirti jiems žaisti. Asmeniniai kompiuteriai, konsolės, o dabar – ir mobilieji telefonai, planšetės...

Pastaruoju metu vis labiau pastebima tendencija, jog keičiasi fizinė žaidimų būsena – iš rankomis apčiuopiamų laikmenų žaidimai sparčiai keliasi į interneto erdvę, kuri pasiekama visais prieš tai vardintais įrenginiais. Mes kalbame ne apie piratavimą – mes kalbame apie internetinius žaidimus.

Nors tokia pramogų forma egzistuoja jau kelis dešimtmečius (beveik nuo interneto atsiradimo), populiarumo ji sulaukė palyginus neseniai. Socialinių tinklų plėtra, didėjantis skaičius žmonių, kurie naudojasi plačiuoju pasauliniu tinklu – šie veiksniai internetiniams žaidimams suteikė antrą kvėpavimą.

„Dėžutės“ pasmerktos

Vilniuje įsikūrusi ir tarptautinio pripažinimo sulaukusi įmonė „Ivolgamus“, užsiimanti kompiuterinių žaidimų kūrimu Lietuvos ir užsienio rinkoms, pripažino, jog dėžutėse pardavinėjami žaidimai yra pasmerkti išnykimui.

„Žmogus iš prigimties mėgsta dovanas ir labai gerai, kad vis daugiau žaidimų tampa nemokamais. Televizija jau seniai nemokama, interneto naujienos – taip pat, o dabar - ir žaidimai. Greitai ateis eilė muzikai.

Standartinių dėžutėse pardavinėjamų žaidimų greitai neliks. Beveik visos tokių žaidimų parduotuvės arba bankrutavo, arba bankrutuos, o žaidimų nuomos punktai apskritai išnykę“, - pasakojo „Ivolgamus“ atstovas Sergejus Trofimovas.

Jis taip pat atskleidė, jog įmonė per artimiausius metus visiškai atsisakys mokamų žaidimų, kadangi pasak S.Trofimovo „nemokami sprendimai – tai viso media pasaulio ateitis“.

Lietuviai spėja su pasaulinėmis tendencijomis

Kauniečių įmonė UAB „Edukacinės sistemos“, sukūrusi ir šiuo metu prižiūrinti moksleiviams skirtą mokomąjį portalą Mokinukai.lt, pritaria, jog žaidimų ateitis slypi internete.

„Pradėję rimtai domėtis žaidimų kūrimo verslu, važiavome į parodas, žiūrėjome, kokia linkme dirba užsienio įmonės. Tada ir supratome, kad žaidimai kompaktinėse plokštelėse jau yra praeities dalykas. Sparčiai besivystančios interneto technologijos su kiekviena diena galėjo pasiūlyti vis daugiau galimybių, todėl tuo metu jau buvo galima žaisti žaidimus internete.

Taip pat interneto platforma turi keletą akivaizdžių pranašumų: produktą galima visada atnaujinti ir plėsti, galima gauti greitą vartotojų grįžtamąjį ryšį bei pritaikyti daugiau įvairių verslo modelių“ - teigė vienas iš įmonės įkūrėjų Mantas Radvila.

Lietuvių kuriamas Mokinukai.lt siūlo naujovišką mokymosi metodiką, paremtą interaktyviu vaiko ir mokymosi aplinkos santykiu bei vaizdo ir garso integracija perduodant informaciją. Mokomieji žaidimai – internetinės svetainės pagrindas.

M.Radvila teigė, jog jų įmonės sekimas naujausiomis tendencijomis iš pradžių nebuvo tinkamai suprastas:

„Patyrę, tačiau senovinį verslo požiūrį turintys asmenys negalėjo suprasti, kaip galima parduoti kažką ne materialaus ir dar biudžetinėms įstaigoms. Pradžioje buvo sunku, mokyklų vadovai taip pat sunkiai suvokdavo kaip galima pirkti prekę, bet negauti jokio fizinio pavidalo. Tačiau ilgainiui klientai suprato internetinio produkto naudą ir dabar jokių problemų dėl to nekyla.“

Šie tautiečiai kuria ne vien mokomuosius žaidimus. Neseniai išleidę savo pirmąjį nemokamą žaidimą planšetei „iPad“, bendraminčių kompanija džiaugiasi jo sėkme. „Suicide Sheep HD“ pavadinto žaidimo tikslas – piktojo pirato užminuotą avį žaidėjas turi labirintu nuvesti iki išminuotojo.

Žaidimas išsiskiria iš kitų, nes buvo išleista ir jo internetinė versija tiems, kas planšetės neturi. Būtent su pasaulinio tinklo pagalba „Suicide Sheep HD“ pavyko pasiekti rekordinius rezultatus – per dvi savaites avį išgelbėti bandė daugiau nei pusė milijono unikalių žaidėjų.

Užsidirbti galima ir iš nemokamų žaidimų

„Ivolgamus“ atstovas S.Trofimovas užsiminė, jog nemokami internetiniai žaidimai pajamas atnešti gali ne tik su reklamos pagalba. Pasak jo, žaidimų kūrėjams užsidirbti leidžia galimybės pardavinėti papildomas žaidimų funkcijas, o ne patį žaidimą.

„Žaidėjas gauna prieigą prie mūsų žaidimo nemokamai, bet jeigu jis nori daugiau – tą „daugiau“ jis gali nusipirkti. Jeigu žmogus komfortiškai jaučiasi su bazine žaidimo versija, tai jis visą žaidimą gali įveikti už dyką, tiesa – šiek tiek ilgiau užtrukdamas.

Ir čia visai logiška, paimkime situaciją iš realaus gyvenimo: tėvas ir vaikas įsigijo tą patį žaidimą, tačiau jį žaidžia atskirai. Vaikas turi daug laiko, tačiau neturi pinigų – jis žaidžia už dyką. Tėvas neturi laiko, bet turi pinigų – jis nusiperka žaidimo taškus ir žaidime progresuoja panašiu greičiu, kaip ir jo vaikas.“ - pasakojo pašnekovas.

Žaidimų kūrimo sąlygos Lietuvoje – puikios

Daugeliui gyventojų nematant Lietuvoje ateities perspektyvų, žaidimų kūrimo srities entuziastai galimybėmis tėvynėje nesiskundžia.

„Žaidimų kūrimui Lietuvoje yra puikios sąlygos. Čia yra daug gerų specialistų ir talentingų žmonių.“ - teigė UAB „Edukacinės sistemos“ įkūrėjas. Tiesa, Mantas Radvila užsiminė, jog sukurtų produktų realizavimui kol kas užsienio rinka yra patrauklesnė. To priežastimi kūrėjas įvardino ne pačius gyventojus, o jų skaičių – Lietuva yra tiesiog per maža sėkmingam žaidimų kūrimo verslo plėtojimui.

Siūlome pasižiūrėti vieno iš "Ivolgamus" sukurtų žaidimų pristatomąjį filmuką:

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder