Skundžiamasi kainų perskaičiavimu kavinėse ir restoranuose
Į Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT) besikreipiantys piliečiai labiausiai nepatenkinti kavinėse ir restoranuose perskaičiuojamomis kainomis iš litų į eurus.
Nuo rugsėjo pradžios VVTAT gavo per 150 paklausimų, susijusių su euro įvedimu. 39 proc. vartotojų kreipėsi pranešdami apie kainų padidinimą ar galimai neteisingą perskaičiavimą į eurus viešojo maitinimo įstaigose (restoranuose ir kavinėse). 16 proc. paklausimų susiję su kainų skelbimu plataus vartojimo prekių parduotuvėse, 14 proc. - grožio ir sporto paslaugų teikimo vietose (kirpyklose, sporto klubuose) veikla. Daugiausiai skundų gauta iš didžiųjų miestų apskričių - Vilniaus (55 proc.) ir Klaipėdos (30 proc.).
"Daugiausiai vartotojų skundų susiję su kainų padidinimu (52 proc.) bei kainų litais ir eurais skelbimu (25 proc.). Kainas padidinusių įmonių paprašėme pagrįsti prekių ir paslaugų brangimą. Dažniausi motyvai yra padidėjusios didmeninės kainos, pabrangusios žaliavos, padidėję atlyginimai", - sakė VVTAT vadovas Feliksas Petrauskas, gyventojus raginantis nelikti abejingais ir pranešti apie pastebėtus pažeidimus perskaičiuojant kainas.
Šiuo metu 17 priežiūros institucijų specialistai tikrina, ar prekybos ir paslaugų teikimo vietose kainos yra nurodytos dviem valiutomis, ar perskaičiuojant kainas pritaikytas 3,4528 lito už 1 eurą kursas, ar kainos suapvalintos pagal apvalinimo taisykles, ar nurodytos kainos eurais ir litais yra aiškiai suprantamos ir neklaidina vartotojų.
Už neteisingą kainų perskaičiavimą ir skelbimą ūkio subjektams numatytos sankcijos - nuo įspėjimo iki 10 tūkst. litų baudos. Iš viso numatoma atlikti per 30 tūkst. patikrinimų prekybos ir paslaugų teikimo vietose visoje šalies teritorijoje.
Rašyti komentarą