Naujienos norintiems susigrąžinti pinigus už atšauktus Ryanair skrydžius
Nors COVID-19 pandemija Europoje bent jau laikinai suvaldyta, jos pasekmės kelionių sektoriuje bus jaučiamos dar ilgą laiką. Dėl uždarytų valstybių sienų bei didelio keleivių stygiaus masiškai skrydžius atšaukinėjusios oro transporto bendrovės šiandien sprendžia iššūkį, kaip grąžinti pinigus kuponų atsisakiusiems klientams. Nemokamą pagalbą Lietuvos vartotojams teikiantis Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC) primena, jog bėgantis laikas oro vežėjų neatleidžia nuo atsakomybės laikytis įsipareigojimų, tačiau įspėja, jog šiandieninėmis visam sektoriui ekstremaliomis sąlygomis pinigų grąžinimo gali tekti palūkėti iki vasaros pabaigos.
Žada atsiskaityti iki rugpjūčio pabaigos
Per pastarąjį mėnesį EVC ir vėl daugiausiai užklausų gavo iš Lietuvos piliečių, kuriems nepavyksta atgauti pinigų už atšauktus airių oro transporto bendrovės „Ryanair Holdings Plc“ (Ryanair) skrydžius. Situacijai išsiaiškinti EVC atstovai pakartotinai susisiekė su Europos vartotojų centru Airijoje, kurie patikino aktyviai kontaktuojantys su žemų sąnaudų bendrove, mėgindami paskubinti pinigų grąžinimo procesą. Ryanair atstovai patikino, kad dėl itin didelio vartotojų prašymų kiekio jų nagrinėjimas gali užtrukti, tačiau bendrovės klientų aptarnavimo skyrius daro viską, kad didžioji dalis pinigų grąžinimų būtų atlikta per artimiausias 8 savaites, t. y. iki rugpjūčio mėnesio pabaigos.
Grąžinimai bus atliekami eilės tvarka pagal tai, kada gautas vartotojo prašymas dėl pinigų grąžinimo. Europos vartotojų centras Airijoje taip pat patikino, kad net ir tie vartotojai, kurie niekaip nesureagavo į Ryanair kuponų pasiūlymą, yra įtraukti į klientų sąrašą pinigams už neįvykusį skrydį grąžinti.
Prašo nesidubliuoti
„Mūsų kolegos Europos vartotojų centre Airijoje prašo, kad vartotojai, kurie jau yra pateikę prašymus dėl pinigų grąžinimo Ryanair, nesidubliuotų ir pakartotinai dėl šio klausimo nesikreiptų į Europos vartotojų centrų tinklą bent jau iki rugpjūčio antros pusės“, - teigia EVC vadovė Raimonda Balnienė: „Kitu atveju šios užklausos dubliuosis oro transporto bendrovės sistemoje, kas niekaip nepagreitins pinigų grąžinimo procedūros.“
Europos vartotojų centras Lietuvoje primena, kad, jei atšaukus skrydį vartotojui pasiūlomas kuponas ateities kelionei, jis gali arba priimti pasiūlymą, arba kreiptis į oro vežėją ir reikalauti pinigų grąžinimo. Vartotojai, norintys tai padaryti, gali užpildyti prašymo formą tiesiogiai Ryanair svetainėje (https://contactform.ryanair.com/) arba kreiptis paštu adresu – Customer Services, P.O Box 11451, Swords, Co. Dublin, Ireland.
Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia centrus, įsikūrusius 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Norvegijoje. Centro misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje. Centro paslaugos vartotojams – nemokamos.
Daugiau informacijos Europos vartotojų centro Lietuvoje svetainėje www.ecc.lt
Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).
Šio spaudos pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.“
Rašyti komentarą