Apklausa: Lietuvoje moterys linkusios taupyti, vyrai - investuoti

Apklausa: Lietuvoje moterys linkusios taupyti, vyrai - investuoti

Moterys Lietuvoje dažniau taupo, planuoja ir seka šeimos išlaidas, tuo metu vyrai linkę investuoti, rodo turto valdymo bendrovės „INVL Asset Management“ užsakymu atlikta apklausa.

Anot bendrovės pranešimo, į klausimą, ar asmeniškai taupo, šiemet teigiamai atsakė 66,3 proc. moterų ir 57,6 proc. vyrų. Nors taupančių moterų yra daugiau, anot bendrovės pranešimo, jos sutaupo kiek mažesnes sumas nei vyrai. 31,4 proc. moterų nurodė per mėnesį sutaupančios 21-50 eurų, dar beveik 30 proc. moterų pavyksta sutaupyti 51-100 eurų. Vyrų, per mėnesį sutaupančių 21-50 eurų, buvo 26,1 proc., o sutaupančių 51-100 eurų - 38,6 proc.

Kaip rodo apklausa, moterys ne tik linkusios labiau taupyti, bet ir atidžiau bei ilgesniam laikotarpiui planuoja finansus. Palyginti su vyrais, jos geriau žino, kiek per mėnesį išleidžia savo ar šeimos svarbiausiems poreikiams: teigiamai į šį klausimą atsakė 82,8 proc. moterų ir 78,4 proc. vyrų. Be to, kiek daugiau moterų nurodė, kad turi sudariusios savo ir šeimos finansinį planą (23,8 proc.), o taip atsakiusių vyrų dalis siekė 21,4 proc.

Apklausa taip pat atskleidė, kad beveik dukart didesnė moterų dalis (21,3 proc.) turi ilgiau nei 10 metų siekiantį finansinį planą (tokių vyrų - 10,9 proc.). Didžiausia dalis apklaustų finansinį planą turinčių vyrų (30,7 proc.) atsakė, kad jų planas siekia iki 2 metų (tokių moterų - beveik 30 proc.), beveik 29 proc. turi finansinį planą iki 5 metų (moterų dalis - 27,6 proc.), 16,8 proc. - iki 10 metų (moterų - 13,4 proc.).

Šių metų apklausos duomenimis, Lietuvoje yra 19,3 proc. vyrų ir 15,9 proc. moterų, kurie investuoja savo lėšas. Į klausimą, ko reikia, kad pasiryžtų investuoti, ir vyrai, ir moterys pirmiausia nurodė, kad jiems reiktų didesnių pajamų (atitinkamai 71,1 ir 70,4 proc.).

„Tarp kitų paskatų investuoti moterys dažniau nurodė, kad reiktų geriau išmanyti finansų rinkas - beveik 32 proc., o 29 proc. moterų nurodė norinčios garantuotos investicinės grąžos. Geresnio rinkų išmanymo poreikis buvo aktualus 24 proc. vyrų, o garantuota investicinė grąža paskatintų investuoti 23,4 proc. vyrų“, - teigiama bendrovės pranešime.

Tuo metu vyrai dažniau nurodė, kad, norint investuoti, reikia turėti aiškų tikslą - tai svarbu 21,5 proc. vyrų ir beveik 19 proc. moterų. Kaip pagrindinį tikslą, kam tikisi arba tikėtųsi sukaupti lėšų investuodami, beveik pusė apklaustųjų (49,2 proc. vyrų ir 47,6 proc. moterų) nurodė papildomas pajamas šalia pagrindinio uždarbio, kiek mažiau - lėšas pensijai (apie 47,5 proc. ir vyrų, ir moterų). Kitas pagal svarbą tikslas - vaikų studijos (apie ketvirtadalį vyrų ir moterų), ketvirtoje vietoje - būstas (23 proc. vyrų, 21 proc. moterų).

Pagrindiniai investavimo tikslai lemia ir dažniausiai pasirenkamus investavimo įrankius. Daugiausia šiuo metu investuojama į pensijų fondus - juos renkasi 56 proc. vyrų ir beveik 52 proc. moterų. Antroje vietoje - kaupiamasis gyvybės draudimas (44 ir 45,9 proc.). Trečiojoje vietoje - indėliai, į kuriuos investuoja apie trečdalį apklaustųjų, ketvirtoje - nekilnojamasis turtas - jį renkasi 24,2 proc. vyrų ir 22,4 proc. moterų.

Bendrovės „INVL Asset Management“ užsakymu šių metų vasarį reprezentatyvų šalies gyventojų investavimo ir taupymo įpročių tyrimą atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1006 Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

„Invaldos INVL“ grupei priklausanti „INVL Asset Management“ valdo antros ir trečios pakopos pensijų ir investicinius fondus, taip pat alternatyvias investicijas, individualius portfelius. „Invaldos INVL“ grupei priklausančioms įmonėms daugiau kaip 190 tūkstančių klientų Lietuvoje ir Latvijoje bei tarptautiniai investuotojai patikėjo valdyti virš 600 mln. eurų vertės turto.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder