„Siekis už gautą finansavimą prisipirkti traktorių ir visiškai pamiršti apie infrastruktūrą, kuri būtina tiems traktoriams riedėti, yra trumparegiškas. Be to, keliai yra bendras turtas, kuriuo naudojasi tiek paprasti gyventojai, tiek patys ūkininkai, todėl paramos paskirstymas infrastruktūros atnaujinimui būtų naudingas didesnei daliai šalies gyventojų“, – svarsto vienas kelių inžinierių sąjungos kūrėjų Henrikas Jackevičius.
Primename, kad pagal galiojančius teisės aktus, ūkininkai atleisti nuo degalų akcizo mokesčio ir mokesčio už kelių naudojimą, taigi kelių infrastruktūra praktiškai naudojasi nemokamai. Be to, yra ir fiktyvių arba nesąžiningų ūkininkų, kurie nemoka akcizo mokesčio ir pildami kurą į lengvuosius automobilius.
„Yra keliukų, kuriais naudojasi daugiausia tik žemdirbiai, vežantys derlių ar važiuojantys jais į laukus dirbti. Kyla klausimas, kas turėtų rūpintis tais keliais, jei patys ūkininkai nesuinteresuoti prie to prisidėti?“, - klausia inžinierius – veteranas.
Ateinančiame finansavimo laikotarpyje žemės ūkiui bus skirta 2,8 mlrd. eurų (apie 9,67 mlrd. litų).
Rašyti komentarą