Vitas Vasiliauskas: spręsdamas SNORO krizę, dabar elgčiausi lygiai taip pat
Lietuvos banko pasirinktas SNORO krizės sprendimo būdas buvo vienintelis teisingas, ir šiandien, susiklosčius analogiškai situacijai, būtų elgiamasi lygiai taip pat, sako Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas.
"Dažnai keliu šitą klausimą, o ką būčiau daręs kitaip? Galbūt kai ką nuvilsiu, atsakydamas: "Nieko". Nieko nebūčiau daręs kitaip, pasirinkimo nebuvo, veiksmus ir poelgius diktavo konkreti situacija ir konkreti grėsmė. Analogiškoj situacijoj elgčiausi lygiai taip pat. Tokie pat būtų sprendimai, tą patį siūlyčiau valdybai, tą patį siūlyčiau Vyriausybei", - antradienį Seime teigė V. Vasiliauskas.
Ligšiolinės banko bankroto administravimo išlaidos, pasak V. Vasiliausko, sudaro 17,5 mln. litų, jos buvo padengtos SNORO lėšomis per tris pavedimus. Jis pabrėžė, kad tokia suma, neviršijanti 1 proc. bankrutuojančio ar restruktūrizuojamo banko turto vertės, iš esmės nesiskiria nuo sumų, kurios už analogiškas paslaugas yra mokamos užsienyje.
"Kartais keliamas klausimas, ar Lietuvos bankas pats negalėjo administruoti SNORO banko. Atsakymas paprastas: negalėjome, nes pagal Lietuvos bankų įstatymo 76 straipsnį laikinasis administratorius turėjo būti nepriklausomas, ne Lietuvos banko darbuotojas", - sakė V. Vasiliauskas. Taip pat jis pažymėjo, kad SNORO byla yra tarptautinė, todėl buvo reikalingas administratorius su tarptautine patirtimi.
Galima viršutinė SNORO bankrotui numatytų išlaidų riba per tris mėnesius, pasak V. Vasiliausko - 60 mln. Lt, šių išlaidų tikslingumą ir pagrįstumą vertins tik SNORO kreditoriai.
Dabar, anot V. Vasiliausko, stengiamasi rasti kuo daugiau SNORO turto, jį sugrąžinti ir apsaugoti. Jo teigimu, iki šiol bankroto administratorius rado, identifikavo ir ėmėsi priemonių apsaugoti maždaug 2 mlrd. litų vertės SNORO turto.
Situacija bankų sektoriuje, pasak Lietuvos banko vadovo, buvo suvaldyta, indėlininkų panikos išvengta. Jis pažymėjo, kad nuo 2011 m. lapkričio 16 d. indėlių veikiančiuose šalies bankuose padaugėjo 9 proc., o šalies riziką ir galimybes skolintis atspindintys rodikliai išliko stabilaus lygio.
V. Vasiliauskas pripažino, kad tai, jog SNORO bankroto administratorius ne visuomet sėkmingai bendrauja su visuomene ir paaiškina, kas vyksta, yra problema, ir teigė apie šią problemą informuojąs administratorių.
"Mes su administratorium šia linkme nuolat kontaktuojam ir sakom, kad informacijos teikimas ir susisiekimas su klientais yra pagrindinė šio proceso problema. Tai tikrai nuimtų daug klausimų ir įtampos, kuri yra", - kalbėjo V. Vasiliauskas.
Rašyti komentarą