Lietuvos vežėjai Vilniuje surengė protesto akciją prieš esą nepagrįstas draudimo kainas. Prie Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios vykusiame renginyje, kunigui šventinant vilkikus, vežėjai mėgino atkreipti įvairių atsakingų institucijų dėmesį į šio sektoriaus problemas.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" prezidentas Erlandas Mikėnas akcijoje teigė, kad pasigenda konkurencijos Lietuvos draudimo rinkoje ir pageidautų, jog mūsų šalyje paslaugas vežėjams teiktų ne dvi, kaip yra dabar, o daugiau draudimo bendrovių.
"Nėra konkurencijos. Kainos nekontroliuojamos. Mums valstybė delegavo pareigą draustis civiliniu draudimu, bet valstybė pamiršo pareigą kontroliuoti draudikus. Mums norima pasakyti, kad mūsų vairuotojai profesionalai yra prastesnės kompetencijos, nei kitų šalių - bet tai netiesa", - sakė E. Mikėnas.
"Linavos" prezidentas teigia, kad vežėjai svarsto įvairius būdus savo problemoms spręsti.
"Norime ieškoti kelių, kad Europos Sąjungoje (ES) būtų galima draustis bet kurioje šalyje. Pati brangiausia mūsų mintis yra savos draudimo bendrovės steigimas", - sakė E. Mikėnas, užsiminęs apie poreikį nustatyti draudimo įmokų "lubas". Pasak jo, reikėtų atsižvelgti į užsienio praktiką: esą kaimyninėse šalyse (Lenkijoje, Latvijoje) civilinės atsakomybės draudimas vilkikui siekia nuo 1 tūkst. iki 1 200 eurų. Dabar Lietuvos vežėjams tenka mokėti kur kas daugiau.
Vežėjai sako, kad per pastaruosius porą metų draudimas jiems pabrango drastiškai. Nebeįstengdami pakelti tokios naštos vežėjai, jų teigimu, priversti atsisakyti draudimo ir griebtis kitokių metodų, kurie padėtų apsaugoti juos ir jų krovinius.
Dar kovo mėnesio viduryje Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija "Linava" pareiškė, esą draudimo įkainiai trikdo transporto bendrovių veiklą, o tai atsilieps ir vežėjų tarptautiniam konkurencingumui bei darbo vietoms.
Tąkart Eltos kalbinti draudimo bendrovių atstovai neigė, kad draudimo rinkoje išnykusi konkurencija. Pasak jų, draudimo paslaugų kainos kinta dėl sparčiai besikeičiančio nuostolingumo - dėl klientų padaromų žalų kiekio ir jų dydžių. Be to, draudimo įmoka esanti vis labiau individualizuota, ir rinkoje nebelieka vienodų įmokų. Todėl vieniems vairuotojams įmokų dydis nekinta, o kitiems jis gali ir ūgtelėti. Saugiai vairuojantys moka mažiau, o dažniau į eismo įvykius patenkantiems vairuotojams tenka mokėti daugiau.
Rašyti komentarą