Verslininkų suvokimas apie saugumą nėra pakankamas

Verslininkų suvokimas apie saugumą nėra pakankamas

Lietuvoje pirmą kartą atliktas verslo saugumo suvokimo tyrimas. Apklausus 300 šalies bendrovių įsitikinta, kad verslininkų suvokimas apie jų verslo saugumą aštrėjančioje konkurencinėje kovoje nėra pakankamas.

Verslo saugumo suvokimo tyrimą atlikę ekspertai pateikia pavyzdį, kai pas reklamos gamintoją atvyksta vienas iš klientų apžiūrėti savo reklaminių skydų ir pamato ant stendų išdėstytus konkurentų reklamos pavyzdžius. Klientas pasisavina svetimą idėją, dėl to pirmasis praranda savo rinką.

Ekspertai sako, kad nukentėjusios reklamos agentūros vadovai tvirtina savo verslą saugoję, organizavę patalpų stebėjimą ir leidimų kontrolę, tačiau buvo užmiršę darbuotojus. Personalas nebuvo apmokytas, žmonės nebuvo užpildę privačių interesų deklaracijų.

„Kai mes pradėjom nagrinėti interesų konfliktus, paaiškėjo, kad darbuotojas tuo pačiu laiku dirba ir kitoje konkurencinėje kompanijoje. Ir vadovui paklausus, tai ką dabar mes darysim, Petrai, jis pasakė: aš pagalvosiu iki rytojaus. Rytoj ateina ir sako: žinot, direktoriau, aš išeinu į kitą kompaniją. Tai kai jis dirbo čia, kaip pagrindinėje kompanijoje, tuo pačiu metu dirbo ir konkurentams“, – pasakoja verslo saugumo ir korupcijos rizikos valdymo specialistas dr. Ernestas Lipnickas.

Grėsmių verslo saugumui ekspertai apklausė 300-tų šalies bendrovių vadovus ir beveik visi jų atsakė, kad priemonių verslui apsaugoti imasi. Tačiau, pasak ekspertų, verslininkų suvokimas apie jų verslo saugumą nepakankamas.

„Jie atkreipia dėmesį į vieną priemonę saugumui užtikrinti, pavyzdžiui, jie sako, kad jeigu aš įsirengiu vaizdo stebėjimo kameras aplink pastatą ir padarau, kad įeiti į pastatą galima tik su kažkokia įėjimo kortele, aš esu labai saugus. Tačiau jis nesupranta, kad yra ir kitų atskirų priemonių, kurios irgi yra rizikingos jo versle. Ar tinkama informacijos valdymo kontrolė, ar tinkamai mano duomenys yra sutvarkyti, ar tie žmonės, kurie dirba pas mane, yra lojalūs ir nedirba konkurentams, ir dar daug kitų priemonių galima būtų išvardinti“, – sako UAB „Corporate Securitus“ direktorius dr. Raimundas Kalesnykas.

Ekspertai teigia, kad penktadalis visų apklaustų įmonių vadovų sakėsi dėl neapsaugoto verslo nukentėję. Lietuvoje per du dešimtmečius buvo pradėti tik du ikiteisminiai tyrimai dėl komercinio šnipinėjimo. Prognozuojama, kad aštrėjančios konkurencijos ir sunkmečio sąlygomis tokių grėsmių verslui tik daugės. Tad verslininkams patariama grėsmes savo verslui išanalizuoti, pasirinkti jautriausias verslo saugumo grandis, neapsiribojant tik vaizdo kameromis ar leidimų bei kompiuterinių duomenų apsauga. Viena iš svarbiausių grandžių yra pasiekti, kad darbuotojai būtų lojalūs, o tam juos reikia mokyti.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder