Trečiadienį parodų centre "Litexpo" surengtame Lietuvos komercijos atašė bei atstovų užsienio rinkose susitikime ūkio ministras Dainius Kreivys pažymėjo, kad spalį šalies eksportas pasiekė rekordinį lygį - prekių bei paslaugų buvo eksportuota už 5,4 mlrd. litų, tuo tarpu iki šiol sėkmingiausią 2008 m. liepos mėnesį eksportas siekė 5,3 mlrd. litų.
"Jeigu užsienio valstybės per krizę skatino vartojimą, tai mes viską sudėjome į įmones. Ir aš galiu drąsiai pasakyti, kad po 2-4 metų bus dar žymiai didesnis aukštųjų technologijų ir paslaugų eksportas. Kai rinkos užsienyje neaugo, mes siekėm geriausių rezultatų. Ir mes rezultatų siekėme kitų valstybių sąskaita, o ir toliau daryti dar yra ką. Esame 53 vietoje, tad jeigu pasiektume bent 23 vietą, kaip "Doing Buissines" reitinge, tai būtų labai gerai", - teigė D. Kreivys.
Ūkio ministras pažymėjo, kad Lietuva, nepaisant dabar demonstruojamų geriausių rezultatų per visą valstybės istoriją, yra eksporto augimo stadijoje, ir patikino, jog staigaus eksporto kreivės nuopuolio nebus, tačiau bangavimų ir sutrikimų veikiausiai išvengti nepavyks.
"Pasaulio stagnuojančioje rinkoje mūsų eksportas pasiekė geriausią rezultatą. Rinkos užsienyje nesiplėtė, o mes daug efektyviau dirbome šiose rinkose. Tai yra bendra valstybės institucijų ir mūsų verslo sėkmė. Mes pasiekėme geriausius rezultatus, bet juos dar tikrai galime gerinti. Tiek valdžia, tiek verslas dar turi erdvių. Mes užimame tik 0,14 proc. pasaulio eksporto rinkos, tai rodo, kad mums, tokiai mažai šaliai, kaip sakoma, kastuvas į rankas", - sakė D. Kreivys.
Drauge su Všį "Eksportuojanti Lietuva", koordinuojančios šalies verslo užsienio atstovų tinklą 15 pasaulio šalių, pasak ministro, valstybė sieks rezultatus tik gerinti ir juos optimizuoti. Per pastaruosius dvejus metus Lietuvos įmonių rinkodarai - dalyvavimui parodose, vizitams užsienyje, bandomųjų pavyzdžių gamybai - buvo skirta 130 mln. litų, ir iš šių lėšų įmonių išlaidos buvo kompensuojamos 50-70 proc.
"Šiuo metu yra labai aiškiai apibrėžtos rinkos, kuriose mes aktyviai veikiame. Pirma dalis yra mūsų namų rinka - Baltijos valstybės ir Šiaurės šalys, antra rinka yra, kaip mes sakome - kiemas, ES rinka: Vokietija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija ir Olandija bei trečioji dalis - tolimesnės rinkos, kaip Kinija, Arabų šalys, JAV ir Izraelis. Verslas čia skatinamas skiriant komercijos atašė bei samdant kompanijas, kurios padeda mūsų verslui. Taigi ir toliau turime ypač gilinti komercijos atašė kompetencijas, kad pagalba būtų tikslinė", - aiškino D. Kreivys.
"Eksportuojančios Lietuvos" generalinio direktoriaus Pauliaus Lukausko teigimu, komercijos atašė tinklas yra nuolat plečiamas, o šalies parama technologijų gerinimui bei rinkodarai padėjo kelti Lietuvos įmonių konkurencingumą pasaulio rinkose, tad dabar pagrindinis tikslas yra parduoti produktus, kur labai svarbų vaidmenį atlieka komercijos atašė.
"Mes esame tik tas filtras, į kurį ateina verslo užklausos dėl plėtros užsienio rinkose. Nuo kitų metų individualizuotos "Eksportuojančios Lietuvos" paslaugos, tenkinančios konkrečios įmonės konkretų poreikį, bus apmokestintos. Mokamų paslaugų, susijusių su analitinės informacijos surinkimu, remiantis mūsų priėmimu į tarptautines duomenų bazes - paslaugos bus iki 1000 Lt. Partnerių paieškos, priklausomai nuo kontaktų apdirbimo lygio, kainos bus 2500-4000 Lt. Šie mokesčiai tėra simboliniai", - teigė P. Lukauskas.
"Eksportuojanti Lietuva" kitąmet paslaugas verslui pirks iš atstovų Nyderlanduose, JAV, Kazachstane, Lenkijoje ir prižiūrės Ūkio ministerijos komercijos atašė tinklą Švedijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Kinijoje, Ukrainoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Azerbaidžane ir Turkmėnistane, Prancūzijoje, Norvegijoje.
Rašyti komentarą