Tiriamojo laikotarpio pradžioje, 2009-ųjų gegužę, vartotojų nuotaikos indeksas buvo neigiamas ir siekė -27 proc. Praėjusių metų gruodį VNI buvo -29 proc.
Šių metų sausį VNI pakilo dviem procentiniais punktais ir siekė -27proc. Vasarį vartotojų nuotaikos indeksas pagerėjo reikšmingiau - 4 procentiniais punktais iki -23 proc., kovą vartotojų nuotaikos indeksas išliko tose pačiose pozicijose kaip ir vasarį, ir siekė -23 proc. Balandį pastebimas reikšmingas vartotojų nuotaikų indekso pagerėjimas, jis pakilo 7 procentiniais punktais iki -16, tačiau gegužę VNI nukrito dviem procentiniais punktais ir siekė -18 proc. Birželį VNI išliko beveik toks pats ir siekė -17proc.
Liepos mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas pakilo trimis procentiniais punktais ir siekia -14 proc. Liepos mėnesį, palyginti su birželiu, mažėjo žmonių manančių, kad Lietuvos ekonominė situacija per artimiausius 3 mėnesius blogės (atitinkamai 31,8 proc. ir 38,4 proc.). Taip pat liepos mėnesį padaugėjo žmonių, ketinančių per artimiausius 3 mėnesius didinti savo šeimos išlaidas ir vartojimą (atitinkamai 11,0 ir 5,6 proc.).
Pasak RAIT valdybos pirmininkės Ingos Nausėdienės, liepos mėnesio VNI kilimui įtakos turėjo žmonių ketinimai didinti savo šeimos vartojimą ateityje.
"Taip pat pastebime, kad ir toliau mažėja pesimistiškai nusiteikusių gyventojų, vis didesnis skaičius Lietuvos gyventojų pradeda tikėti, kad šalies ekonominė situacija gerės", - sako I. Nausėdienė.
Optimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp jaunimo (15-24 m.), moksleivių, studentų bei tarp aukštąjį išsimokslinimą įgijusių bei didesnes nei vidutines pajamas (daugiau nei 1100 Lt 1-am šeimos nariui per mėn.) turinčių gyventojų.
Pensininkai bei bedarbiai situaciją vertina pesimistiškiausiai.
Rašyti komentarą