Mobiliojo ryšio bendrovės įpareigotos atsieti telefono aparatus ir interneto modemus, pasibaigus sutarčiai su klientu. O ši jau nebegalės būti ilgesnė nei dvejų metų.
Vienos mobiliojo ryšio bendrovės sako, kad telefonus prie konkretaus tinklo "pririša" gamintojas, o ne paslaugos Lietuvoje teikėjas. Kitos teigia, kad naujos taisyklės padidins konkurenciją ir sumažins paslaugų kainas, praneša LTV "Panorama".
Į susietą telefoną norint įdėti kito operatoriaus kortelę liksite nieko nepešę, nes aparatas tiesiog blokuoja kitų operatorių korteles.
Taisykles pakeitė Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT): nuo penktadienio įsigytus telefonus, kai pasibaigs jų pirkimo sutartis ir klientas ketins keisti tinklą, pardavėjas privalės jį atsieti arba paaiškinti, kaip vartotojas tai gali padaryti pats.
Taip pat pagal naujas taisykles operatoriai negalės klientų įpareigoti jų paslaugomis naudotis ilgiau nei dvejus metus.
Vieni operatoriai aiškina, kad telefonus susieja patys gamintojai, kiti atkerta, kad susiejimus užsako tinklų atstovai.
"Tai daugiau yra gamintojo noras užtikrinti pririšant tą telefoną, kaip įrenginį, konkretaus mobilaus operatoriaus tinkle. Tam tikri testavimai vyksta prieš pateikiant vartotojui konkretų telefono modelį, tai tas modelis apie kokį mėnesį testuojamas tam tinkle, kad neiškiltų kokių problemų", – aiškino bendrovės "Omnitel" viceprezidentas pardavimams Rytis Ambrazevičius.
"Taip, telefonai Lietuvoje nėra gaminami. Visi telefonai dažniausiai gaminami Tolimųjų Rytų valstybėse – Taivane, Kinijoje ir panašiose šalyse. Suprantama, kad tų šalių gamintojai pateikia mums ir kitiems operatoriams telefonus pagal tokius parametrus, kokius mes užsakome", – teigė bendrovės "Tele2" viešųjų ryšių vadovas Andrius Baranauskas.
Ryšių reguliavimo tarnybos vadovas aiškina, kad jeigu mobiliojo ryšio operatorius nesutiks pasibaigus žmogaus įsipareigojimams atsieti telefono, jis visada gali teikti skundą tarnybai.
"Tai naujas punktas taisyklėse. Pasižiūrėsim, kaip jis veiks praktikoje, įvertinsim visus argumentus. Jeigu vartotojai susiduria su situacija, kada problema yra nesprendžiama, kalbantis su operatoriumi, visada gali kreiptis į RRT. Mes išnagrinėsim ginčą ir pamatysim, kaip atrodys ta situacija", – tvirtino Ryšių reguliavimo tarnybos direktorius Feliksas Dobrovoskis.
Operatorių teigimu, net ir dabar kai kurių telefonų susiejimas nepadeda išsaugoti turimų klientų, tačiau kiti tvirtina, kad panaikinus susiejimą klientai galės laisviau rinktis norimą paslaugų tiekėją.
"Palyginimui pavyzdys būtų toks: įsivaizduokite, kad nusipirkote mašiną, bet paaiškėja, kad galite važinėti tik Šiaurės Lietuvoje. Norite į Alytų, o jums negalima. Lygiai ir čia tas pats. Vartotojas turės didesnį pasirinkimą. Kuo didesnė pasirinkimo laisvės, tuo labiau vartotojas laimi", – įsitikinęs A. Baranauskas.
Pasak operatorių, sutrumpinus sutarčių terminus iki 24 mėnesių, laimės tik vartotojai, nes jie dažniau galės pasirinkti pigesnius tarifus, o kartu tai didins ir konkurenciją.
Rašyti komentarą