Teismas: už netinkamai suteiktas paslaugas „Tez Tour“ mokės 6 tūkst. litų kompensaciją

Teismas: už netinkamai suteiktas paslaugas „Tez Tour“ mokės 6 tūkst. litų kompensaciją

Teismas pieš savaitę patenkino dviejų lietuvių turistų skundą dėl jais atostogų metu tinkamai nepasirūpinusio kelionių organizatoriaus. Aplankyti kultūros lopšį Egiptą prieš dvejus metus susiruošusiems keliautojams atostogas teko praleisti be savo asmeninių daiktų ir gyvybiškai svarbių medikamentų. Skrydžio metu pradingusio bagažo ieškoti nesiėmęs kelionių organizatorius „Tez Tour“ nukentėjusiems turistams teismo įpareigotas atlyginti 6136 litų vertės neturtinę žalą. Įmonė turės padengti ir bylinėjimosi išlaidas.

„Kelionių organizatoriaus su paslaugos pirkėjais pasirašytoje sutartyje numatyta, jog paslaugos teikėjas įsipareigoja tinkamai įvykdyti vežimo paslaugą, tačiau po skrydžio bagažas į viešbutį nebuvo pristatytas, jis neatsirado ir likusios kelionės metu, todėl paslauga teismo sprendimu buvo pripažinta kaip įvykdyta netinkamai. Kelionių organizatorių siūlomas atostogas pasirinkusieji turėtų žinoti, jog tokiais atvejais turi teisę kreiptis į teismą ir pagrįstai tikėtis patirtos žalos atlyginimo“, - sakė ieškovus šioje byloje atstovavęs UAB „Legal advice“ advokato padėjėjas Robertas Naruševičius.

Pasak R. Naruševičiaus, turistai į viešbutį atvyko labai vėlai, t. y. apie 23.00 val. vietos laiku, o jau kitos dienos 4.00 val. ryto turėjo vykti į kruizinį laivą. Todėl būtiniausius drabužius bei avalynę buvo priversti įsigyti viešbutyje esančioje parduotuvėje, kurioje jokie pirkimo - pardavimo dokumentai ar kasos čekiai nebuvo išduoti. Dėl bagažo dingimo lietuvaičių poilsis buvo sutrikdytas. Jie patyrė didelį emocinį sukrėtimą, stresą, negalėjo tinkamai ilsėtis, turėjo praleisti daug laiko pirkdami pačius reikalingiausius daiktus, o tai sukėlė daug naujų rūpesčių, ypač atsižvelgiant į tai, kad keliautojai nežinojo, kur ieškoti reikiamų parduotuvių, nemokėjo kalbos.

Jeigu sutartis vykdoma ne pagal turisto lūkesčius, įstatymai įpareigoja, jog kelionės organizatorius, atsižvelgdamas į konkrečias aplinkybes, privalo teikti turistui visokeriopą pagalbą ir paramą, įskaitant ir moralinę, o tam tikrose situacijose – ir materialinę. Ieškovus atstovavusio advokato padėjėjo teigimu, visa tai nebuvo padaryta.

„Byloje nebuvo nustatyta, kad atsakovas būtų dėjęs maksimalias pastangas ieškoti bagažo ir jį atgabenęs dar iki pasibaigiant kelionei (nors bagažas paties ieškovo vėliau buvo aptiktas būtent Vilniuje), ar būtų apmokėjęs keliautojams turtinę žalą, susijusią su bagažo dingimu ir tokiu būdu dar kelionėje kompensavęs turtinius jų praradimus. Nebuvo įrodinėta ir tokia aplinkybė, kad apeliantams buvo suteikta atsakovo atstovo Egipte – gido visokeriopa pagalba ir parama bent jau įsigyjant reikiamų tolimesnei kruizinei kelionei daiktų ar vienam iš apeliantui reikalingų medikamentų“, - teismo sprendimą aiškino R. Naruševičius.

Atostogos naudojantis kelionių organizatorių paslaugomis turėtų užtikrinti keliautojų apsaugą nuo rūpesčių – daugelį svarbiausių su vykimu į užsienio šalis ir laikinu gyvenimu jose susijusių klausimų išspręsti įsipareigoja kelionių organizatorius. Būtent dėl šios priežasties tokį keliavimo būdą pasirinkę turistai, susidūrę su netikėtais nemalonumais, turi teisę pagrįstai tikėtis kelionių organizatoriaus visokeriopos pagalbos, o jos nesulaukę – abipusiu sutarimu arba teisinėmis priemonėmis gauti kompensaciją.

 

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder