Taksistai atsikando "Uber"

Taksistai atsikando "Uber"

Praeitų metų lapkričio mėnesį į sostinės gatves išriedėjo pirmieji „Uber“ automobiliai. Praėjo daugiau nei pusmetis, tačiau daugeliui „Uber“ vis dar mįslė? O vairuotojai, pabandę laimę šioje terpėje, sako, kad vežti keleivius su „Uber“ - neapsimoka.

Mobiliosios programėlės funkcija

„Uber“ logistikos ir operacijų vadovas Vytautas Černiauskas pasakoja, kad „Uber“ veikia kaip terpė, padedanti mieste keliauti norintiems pakeleiviams susisiekti su pavėžėjimo paslaugas suteikti galinčiais partneriais-vairuotojais. Partnerius-vairuotojus su pakeleiviais sujungia mobilioji programėlė.

„Norint išsikviesti „Uber“ partnerį-vairuotoją, pakeleiviams reikia įsijungti programėlę, žemėlapyje pažymėti vietą, kurioje lauks automobilio, ir pateikti užklausą“, - sako specialistas. Taip pat keleiviai programėlėje gali apytiksliai apskaičiuoti kelionės kainą dar prieš jos pradžią. Tada, vairuotojui patvirtinus kelionės užklausą, pakeleivis gauna informaciją - vairuotojo vardą, automobilį, jo valstybinį numerį ir apytikslį atvykimo laiką.

Kalbant apie statistikos duomenis, V.Černiauskas sako, kad „Uber“ platformos partneriai yra nepriklausomi paslaugų teikėjai, vairuojantys jiems patogiu laiku. Tai reiškia, kad partnerių-vairuotojų ir atitinkamai automobilių skaičius, nuvažiuojamas atstumas nėra pastovus ir nuolat kinta.

Pasak specialisto, pakeleiviams svarbu ne vairuotojų-partnerių automobilių skaičius, o laikas, kiek vairuotojas užtrunka, kol atvyksta iki pakeleivio durų. „Dabar Vilniuje pakeleiviams vidutiniškai laukti tenka iki 5 minučių, tačiau per artimiausius mėnesius siekiame laukimo laiką sumažinti“, - teigia V.Černiauskas.

Reikalavimai nedideli

Specialistas sako, kad abejoti „Uber“ saugumu nereikėtų, nes partneriai-vairuotojai, kurie nori prisijungti prie „Uber“ platformos, turi atitikti griežtus reikalavimus. Įmonė patikrina partnerio-vairuotojo tapatybę, įsitikina, kad jis turi galiojančius būtinus dokumentus. Partneriu-vairuotoju gali tapti ne jaunesnis nei 21 metų asmuo, turintis ne mažesnį kaip 2 metų vairavimo stažą. Taip pat tikrinama, ar nėra teistas už nusikaltimus, baustas už rimtus pažeidimus vairuojant ar atimtas vairuotojo pažymėjimas. Be to, per pavėžėjimą pakeleiviai gali lengvai dalintis kelionės maršrutu su savo draugais ar artimaisiais, stebėti jį telefono ekrane, o kelionės metu su savimi nereikia turėti grynųjų pinigų.

„Po kiekvienos kelionės partnerių-vairuotojų ir pakeleivių prašoma įvertinti ir palikti atsiliepimą apie kelionę“, - sako V.Černiauskas.

Moka už sujungimą

„Atsiskaitymai už keliones vyksta be grynųjų pinigų - suma už pavėžėjimą nuskaičiuojama iš pakeleivio banko kortelės. „Uber“ paslaugų kainą sudaro įsėdimo mokestis ir užmokestis už kelionės trukmę bei nuvažiuotą atstumą“, - teigia specialistas.

V.Černiauskas atkreipia dėmesį, kad „Uber“ su partneriais-vairuotojais nėra susijusi darbo santykiais, kiekvienas partneris-vairuotojas yra nepriklausomas paslaugų teikėjas. „Mes kuriame naujas galimybes tūkstančiams gyventojų, o užmokesčio už kiekvieną kelionę liūto dalis lieka šalies viduje, nes atitenka vairuotojams - tuo skiriamės nuo kitų technologijų bendrovių. Taip pat visi mokėjimai yra automatizuoti ir atliekami elektroniniu būdu, todėl yra atsekami ir skaidrūs“, - sako specialistas.

O „Uber“, pasak V.Černiausko, ima mokestį už tai, kad sujungia parterius-vairuotojus su pakeleiviais, taip padengia sąnaudas, tokias kaip technologijų vystymas ar naujų funkcijų mobiliojoje programėlėje kūrimas, rinkodara ir pavedimų sąnaudos vairuotojams.

Įdomu, bet neapsimoka?

Linas - laisvai samdomas darbuotojas, tad jo darbo grafikas nepastovus ir kiekvieną dieną vis kitoks. Dėl šios priežasties vaikinas ėmėsi „Uber“ partnerio-vairuotojo pareigų. „Uber“ gali prisitaikyti prie man reikalingo lankstumo. Vairuoju jau tris mėnesius, tiesa, nereguliariai, su pertraukomis, todėl negalėčiau pasakyti, kiek kilometrų jau nuvažiavau“, - sako Linas.

Vaikinas tvirtina per valandą vidutiniškai sulaukiantis dviejų iškvietimų. „Uber“ paslauga dažniausiai naudojasi žmonės nuo 20 iki 40 metų. Dauguma jų draugiški ir malonūs, labai retai pasitaiko piktų ar nepatenkintų“, - teigia „Uber“ vairuotojas.

Kad „Uber“ paslauga tampa vis populiaresnė, vaikinas neabejoja: „Žmonėms patogu naudotis, nes atsiskaitymui nereikia grynųjų pinigų, be to, yra dalinama nemažai nemokamų važiavimų.“ Taip pat Linas užtikrina, kad naudotis „Uber“ paslaugomis saugu. Anot jo, mobilioji programėlė turi tikslią informaciją tiek apie klientą, tiek apie vairuotoją, tad jei kas nors atsitiktų, viskas būtų išaiškinta labai greitai. Tačiau, kalbant apie finansinius dalykus, vaikinas sako, kad vairuoti „Uber“ nelabai apsimoka: „25 proc. atiduodu „Uber“, iš man likusių pinigų turiu dar sumokėti valstybei pridėtinės vertės mokestį, individualios veiklos pažymėjimo mokesčius, o jeigu dar priskaičiuočiau automobilio amortizaciją? Nedaug kas lieka, dėl to ateityje planuoju „Uber“ nebevairuoti.“

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder