"Eksportas tapo labai svarbus išsaugant darbo vietas Lietuvoje ir užtikrinant mūsų šalies ekonomikos atsigavimą. Eksporto pajamos, gautos už užsienyje parduotas prekes, tampa atlyginimu "Švyturio-Utenos alaus" darbuotojams, kurie juos leidžia kitoms Lietuvoje pagamintoms prekėms – taip prisidedame ir prie kitų mūsų šalies įmonių sėkmės", – sakė "Švyturio-Utenos alaus" generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
Įmonės nuosavų – "Švyturio" ir "Utenos" alaus – prekės ženklų eksportas didėjo 17 proc. – pernai buvo eksportuota 3,66 mln. litrų alaus, užpernai – 3,13 mln. litrų. Daugiausia didėjo eksporto apimtys į Rusiją – ketvirtadaliu, Norvegiją – dvigubai, į Jungtinę Karalystę – 47 proc.
Aktyvi plėtra Rusijoje nesustoja ir šiemet – Lietuvos aludarystės lyderiai praėjusią savaitę Rusijos sostinėje Maskvoje dalyvavo vienoje didžiausių tarptautinių maisto pramonės parodų Rusijoje – "Prodexpo".
"Dabar yra itin palankus laikotarpis produkcijos eksportui didinti, nes potencialūs užsakovai aktyviai domisi kokybiška produkcija iš naujųjų ES šalių. Todėl siekiame išnaudoti visas galimybes pristatyti mūsų produkciją naujose rinkose. Ypač aktyviai orientuojamės į Rusijos, Kinijos ir JAV rinkas, – pasakojo "Švyturio–Utenos alaus" eksporto vadovas Raimundas Laurikėnas. – Dar 2009 m. Rusijos rinkoje stipriai įsitvirtinome pilstomo alaus segmente. O 2010-uosius galime vadinti konkurencinės kovos prekybos centruose metais".
"Rusijoje "Švyturio" klientai yra vidutines ir aukštesnes pajamas gaunantys žmonės. Mūsų tinkle labiausiai klientų ieškomas yra "Švyturio Ekstra" – dėl turtingo skonio ir visada nepriekaištingos kokybės. Pernai pirkėjai atrado ir "Švyturio Baltą", o šiemet jau auga "Švyturio Baltijos" pardavimai", – sakė "Švyturį" importuojančios įmonės "Pivgorod" atstovas Zorinas Andrejus Viktorovičius.
Šalių, į kurias eksportuojama daugiausiai "Švyturio" alaus, penketuke pernai įsitvirtino nauja šalis – Norvegija, šalia tradicinių Rusijos, Didžiosios Britanijos, Airijos bei JAV.
Prie augančių pardavimų bei eksporto plėtros prisidėjo ir ES struktūrinių fondų remiamas projektas eksporto geografijos plėtrai skatinti. Projekto rezultatai viršijo lūkesčius – 2009 m. eksportas sudarė 6,1 proc. įmonės visos parduotos produkcijos, o 2010 m. šis rodiklis pasiekė 11,5 proc.
"ES parama paskatino eksporto iniciatyvas naujiems potencialiems pirkėjams ES ir trečiųjų šalių rinkose. Įeiti į rinką tampa paprasčiau, "Švyturio–Utenos alaus" produkcijos kokybė yra pripažinta apdovanojimais, – teigia R. Laurikėnas. – ES projekto dėka buvo parengta išsami eksporto plėtros strategija, surinkta ir išanalizuota reikalinga informacija apie tikslinių eksporto rinkų potencialius klientus. Taip pat paramos lėšomis buvo finansuotas interneto svetainės, skirtos užsienio rinkoms, parengimas, dalyvavimas tikslinėse parodose, parengta daugybė pristatomosios, rinkodaros medžiagos".
Šiuo metu "Švyturys – Utenos alus" eksportuoja į 24 valstybes: Kanadą, Švediją, Suomiją, Brazilija, P. Korėją, Belgiją, Nigeriją, Norvegiją, Lenkiją, Ispaniją, Italiją, Prancūziją, Islandiją, Olandiją, Latviją, Estiją, Ukrainą, Baltarusiją, Izraelį, Airiją, Didžiąją Britaniją, Rusiją ir JAV.
Rašyti komentarą