„Nustebome pamatę, kad konkurso dalyvių kainos gerokai pranoksta šiam pirkimui numatytąsias. Tiekėjų pasiūlytos kainos nuo techninio projekto rengėjo UAB „Kelprojektas“ paskaičiuotų sąmatinių rinkos kainų, galiojusių iki š.m. birželio mėnesio, yra daugiau nei perpus didesnės. Suprantame, kad infliacija ir kiti faktoriai brangina medžiagas, darbų kainas. Norėdami įvertinti pateiktų pasiūlymų pagrįstumą atlikome papildomą rinkos tyrimą. Tačiau ir po pakartotinio rugsėjį galiojusių rinkos kainų tyrimo matosi, kad pasiūlymuose esančios kainos gerokai viršija esančias rinkoje. Kai kurios tiekėjų pateiktos medžiagų kainos ir darbų įkainiai yra penktadaliu, o kiti ir daugiau nei perpus didesni nei esantys rinkoje“, – sako „Rail Baltica“ projekto direkcijos vyr. ekonomistas Saulius Poškus.
Pasiūlymus konkursui pateikė trys dalyviai – jungtinės veiklos pagrindu susivienijusios „Eurovia Lietuva“ ir „Eurovia CS“, AB „Panevėžio keliai“ bei AB „Kauno tiltai“.
Nutraukus pirkimo procedūras „Lietuvos geležinkeliai“ skelbs pakartotiną rangos darbų pirkimo konkursą. Jis bus skelbiamas artimiausiu metu.
„Apmaudu, kad Europos Sąjungos prioritetiniam ir ypatingos Valstybinės svarbos statusą turinčiam ir visai Lietuvai svarbiam projektui kyla grėsmė būti neįgyvendintam numatytais terminais vien dėl konkurso dalyvių per didelio „apetito“. Tačiau praktika parodė, kad antrame konkurse norą dalyvauti pareiškia ir daugiau potencialių rangovų, o kainos gali ženkliai sumažėti“, – sako „Rail Baltica“ projekto direkcijos direktoriaus pavaduotojas Vidas Žvinys.
2011 metų birželį „Lietuvos geležinkeliai“ dėl per didelių tiekėjų pasiūlymų kainų buvo priversta nutraukti projekto „IX B koridoriaus Vilniaus aplinkkelio Kyviškės – Valčiūnai antrojo kelio statyba“ rekonstravimo darbų pirkimo atvirą konkursą. Konkursą paskelbus pakartotinai buvo gauti pasiūlymai su mažesnėmis darbų kainomis.
„Rail Baltica“ – vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, sujungsiantis Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Remiantis 2009 m. liepos 3 d. pasirašyta sutartimi su Transporto investicijų direkcija, „Lietuvos geležinkeliai“ yra „Rail Baltica“ projekto vykdytojas. Projektas finansuojamas Europos sąjungos TEN-T programos, Sanglaudos fondo ir Lietuvos valstybės lėšomis.
Rašyti komentarą