Smiltynei ruošiamas naujas mokestis

Smiltynei ruošiamas naujas mokestis

Klaipėdos merijoje patyliukais brandinami planai nuo kitų metų išplėsti mokamo automobilių stovėjimo zonas ir galbūt padidinti įkainius. Neabejojama, kad pirmiausia bus imtasi apmokestinimo Smiltynėje, kurioje iki šiol ratuoti keliautojai už mašinų statymą nemoka.

Uos­ta­mies­čio sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nis­tra­ci­jo­je su­da­ry­ta spe­cia­li dar­bo gru­pė sa­vo pa­siū­ly­mus tu­ri par­eng­ti iki žie­mos, o pa­skui nau­jo­ves pri­sta­ty­ti Klai­pė­dos ta­ry­bai. Ši ir spręs, ko­kio dy­džio mo­kes­tis bus im­amas už au­to­mo­bi­lių sta­ty­mą Smil­ty­nė­je ir ko­kiu lai­ko­tar­piu jis bus tai­ko­mas.

Mo­kė­ti pri­pra­to

Klai­pė­da - vie­na iš ne­dau­ge­lio ša­lies sa­vi­val­dy­bių, ku­rio­je mo­ka­mo au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo tvar­ka be­veik ne­si­kei­tė nuo 2009 me­tų. La­biau­siai tai pa­sa­ky­ti­na apie įkai­nius, nes jie uos­ta­mies­ty­je - ma­žiau­si iš vi­sų pa­jū­rio sa­vi­val­dy­bių.

Pa­vyz­džiui, vie­nai va­lan­dai pa­sta­ty­ti au­to­mo­bi­lį Ni­do­je, aikš­tė­je prie me­ri­jos, kai­nuo­ja 1,45 eu­ro, aikš­tė­je prie prie­plau­kos - 0,87 eu­ro. Rink­lia­va tai­ko­ma nuo ge­gu­žės 1-osios iki rug­sė­jo 30 die­nos.

Pa­lan­go­je va­lan­da va­di­na­mo­jo­je ža­lio­jo­je zo­no­je at­siei­na 1,7 eu­ro, rau­do­no­jo­je - 1,2 eu­ro. Rink­lia­va im­ama nuo ge­gu­žės 15-osios iki rug­sė­jo 15 die­nos.

Klai­pė­dos se­na­mies­ty­je, rau­do­no­jo­je zo­no­je, už va­lan­dai pa­lik­tą ma­ši­ną rei­kia mo­kė­ti 0,9 eu­ro, gel­to­no­jo­je zo­no­je - 0,6 eu­ro, o mė­ly­no­jo­je už 2 va­lan­das - 0,3 eu­ro. To­kios kai­nos ga­lio­ja vi­sus me­tus.

Pa­sak vie­ti­nę rink­lia­vą ad­mi­nis­truo­jan­čios VšĮ "Klai­pė­dos ke­lei­vi­nis trans­por­tas" di­rek­to­riaus Gin­ta­ro Ne­niš­kio, aki­vaiz­du, kad at­ėjo lai­kas per­žiū­rė­ti kai­nas ir pa­čią mo­ka­mo au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo geog­ra­fi­ją.

„Pag­rin­di­nis par­ko­ma­tų sis­te­mos įve­di­mo tiks­las bu­vo su­re­gu­liuo­ti į mies­to cen­trą va­žiuo­jan­čių ma­ši­nų srau­tus, su­ma­žin­ti jų skai­čių ir pa­ska­tin­ti žmo­nes nau­do­tis vie­šuo­ju bei eko­lo­giš­ku trans­por­tu. Ta­čiau vai­ruo­to­jai jau ap­sip­ra­to, kad už au­to­mo­bi­lių sta­ty­mą rei­kia mo­kė­ti, ir ban­dy­mai su­ma­žin­ti ma­ši­nų srau­tus ne­bė­ra to­kie sėk­min­gi kaip pir­mais rink­lia­vos įve­di­mo me­tais. Per­nai mo­kė­ju­sių­jų už vi­są sto­vė­ji­mo die­ną pa­dau­gė­jo 17 proc., o Ke­lių eis­mo tai­syk­lių pa­žei­di­mų - 5,9 kar­to“, - LŽ aiš­ki­no jis.

Esą tai ro­do, kad da­bar­ti­niai ta­ri­fai ir leng­va­tos vis ma­žiau at­lie­ka au­to­mo­bi­lių srau­to re­gu­lia­vi­mo Klai­pė­dos cen­tre funk­ci­ją.

Tai­ki­nys - Smiltynė

Nors me­ri­jo­je su­da­ry­ta spe­cia­lis­tų gru­pė dar tik pra­dė­jo dar­bą, vie­šo­jo­je erd­vė­je jau sklan­do kal­bų apie ren­gia­mus ga­na dras­tiš­kus siū­ly­mus, ku­rie vai­ruo­to­jams ti­krai ne­pa­tiks. Ne­va ke­ti­na­ma di­din­ti įkai­nius už au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mą vi­sa­me mies­te ir plės­ti mo­ka­mas zo­nas. Ga­li bū­ti, kad jos apims Klai­pė­dos da­lį iki Kau­no gat­vės ir Šiau­rės pros­pek­to.

„Dar nė­ra jo­kių spren­di­mų, tik svars­ty­mai, siū­ly­mai. To­dėl kol kas nie­ko ne­ga­liu pa­sa­ky­ti nei apie įkai­nių di­di­ni­mą, nei apie zo­nų plė­ti­mą“, - LŽ tvir­ti­no dar­bo gru­pės va­do­vas, Klai­pė­dos mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nis­tra­ci­jos di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas Alek­sand­ras Mi­chai­lo­vas.

Ta­čiau dėl Smil­ty­nės, re­gis, jau ap­sisp­ręs­ta. Da­bar tik lie­ka klau­si­mas, ko­kio dy­džio bus įkai­niai ir ko­kiu lai­ko­tar­piu jie bus tai­ko­mi.

„Bu­vo siū­ly­mų Smil­ty­nę pri­ly­gin­ti bran­giau­siai, rau­do­na­jai, zo­nai. Ši mies­to te­ri­to­ri­ja ypač ken­čia nuo au­to­mo­bi­lių srau­to. Be to, vie­tos žmo­nės į Smil­ty­nę sa­vo ma­ši­no­mis ne­vyks­ta, jie ke­lia­si kel­tu ir vaikš­to pės­čio­mis, va­žiuo­ja dvi­ra­čiais. To­dėl tas mo­kes­tis dau­giau­sia bū­tų skir­tas sve­čiams. Va­sa­ros se­zo­nu ti­krai tek­tų mo­kė­ti, o ar rei­kė­tų tai­ky­ti rink­lia­vą šal­tuo­ju me­tų lai­ku, dar svars­ty­si­me“, - kal­bė­jo A. Mi­chai­lo­vas.

LŽ duo­me­ni­mis, ap­mo­kes­tin­ti ke­ti­na­ma ir di­de­lę au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mo aikš­te­lę prie Lie­tu­vos jū­rų mu­zie­jaus (LJM), ir aikš­te­lę prie jū­ri­nio ko­pa­gūb­rio ties Nau­ją­ja per­kė­la. Čia žmo­nės mėgs­ta ne tik pa­sis­ta­ty­ti ma­ši­nas, bet ir nak­vo­ti, dėl to vie­ta daž­nai pa­ver­čia­ma sa­vo­tiš­ku kem­pin­gu.

Lan­ky­to­jų nesumažėtų

Pa­sak LJM di­rek­to­rės Ol­gos Ža­lie­nės, ma­ši­nų sto­vė­ji­mo prie del­fi­na­riu­mo ap­mo­kes­ti­ni­mas di­de­lės įta­kos lan­ky­to­jų srau­tui grei­čiau­siai ne­tu­rės. „Ne­tu­ri­me nie­ko prieš, kad už au­to­mo­bi­lių sta­ty­mą to­je aikš­te­lė­je bū­tų im­amas mo­kes­tis. Gal tuo­met tvar­kos bū­tų dau­giau. Ten sa­vo trans­por­to prie­mo­nes daž­niau­siai sta­to lat­viai, ru­sai, bal­ta­ru­siai, ukrai­nie­čiai, o lie­tu­vių - ma­žu­ma. Apie ap­mo­kes­ti­ni­mą esa­me kal­bė­ję su Klai­pė­dos me­ri­jos at­sto­vais, tad rea­guo­ja­me nor­ma­liai. Ži­no­ma, pa­gei­dau­tu­me, kad ta rink­lia­va ga­lio­tų tik va­sa­ros se­zo­nu“, - tei­gė O. Ža­lie­nė.

Ji pri­mi­nė, jog prie del­fi­nų pa­si­ro­dy­mų spe­cia­liai pri­de­rin­ti ir kel­tų gra­fi­kai, to­dėl žmo­nės tu­ri ga­li­my­bę pa­lik­ti ma­ši­nas ana­pus ma­rių ir nau­do­tis van­dens trans­por­tu.

VšĮ "Klai­pė­dos ke­lei­vi­nis trans­por­tas" di­rek­to­rius G. Ne­niš­kis pa­žy­mė­jo, kad net uos­ta­mies­čio cen­tre yra va­di­na­mo­sios mė­ly­no­sios zo­nos, kur ma­ši­nų sta­ty­mo įkai­niai ma­žiau­si. "Au­to­mo­bi­lius ga­li­ma pa­lik­ti ten ir kel­tis kel­tu į del­fi­na­riu­mą. Ska­ti­na­me eko­lo­giš­ką ke­lia­vi­mo bū­dą“, - sa­kė jis.

Klai­pė­do­je už mo­ka­mą au­to­mo­bi­lių sto­vė­ji­mą 2009-2014 me­tais bu­vo su­rink­ta per 4,2 mln. eu­rų. Šie­met iki rug­sė­jo - 816 tūkst. eu­rų.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Raktažodžiai

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder