Skolininkų mažėja
Gegužės pabaigoje vėluojančių vykdyti finansinius įsipareigojimus gyventojų padaugėjo iki 259 tūkst. Prieš metus bent vieną uždelstą skolą turėjo 243 tūkst. gyventojų.
Pasak kreditų biuro „Creditinfo“ generalinio direktoriaus Andriaus Bogdanovičiaus, pastarųjų trijų mėnesių gyventojų skolų augimo vidurkis yra tris kartus mažesnis nei fiksuotas prieš metus.
„Skolos telekomunikacijų bendrovėms ir energijos/komunalinių paslaugų sudaro tikrai nedidelę dalį nuo bendro gyventojų įsiskolinimo. Viena pagrindinių priežasčių yra ta, kad telekomunikacijų bendrovės taiko gan griežtą kreditavimo politiką ir prasiskolinti tiesiog neleidžia,“ - teigė A. Bogdanovičius.
Daugiausia lietuviai skolingi telekomunikacijų bendrovėms. Nors reklamos mirga nuo pigių skambučių, SMS žinučių ir neriboto interneto šūkių, už paslaugas gyventojai susimokėti, pasirodo, nepajėgūs.
Pamiršta sumokėti
Telekomunikacijų bendrovių atstovai pažymėjo, jog dažniausiai į skolas įklimpsta vos savarankišką gyvenimą pradėję jaunuoliai. Nepaskaičiavę savo pajamų ir galimybių pastarieji su apmokėjimo problemomis susiduria apmokėdami jau pirmąją sąskaitą.
„Bitė Lietuva“ atstovė Laura Bielskė teigė, jog, kas penktas iki 21-erių jaunuolis atsiduria skolininkų sąraše.
„Dėl užmaršumo ar kitų priežasčių neapmokančių sąskaitos yra mažiau nei vienas procentas. Dažniausiai tai klientai, kurie neįvertinę savo finansinių galimybių įsigijo brangiau kainuojantį įrenginį“, - pabrėžė L. Bielskė.
Pasak jos, mažiausiai bent kartą patiriančių sunkumų apmokant sąskaitą pirkėjų pasitaiko Vilniaus ir Klaipėdos miestuose. Telefonui išsimokėtinai žmonės nevengia pakloti ir kelių šimtų litų per mėnesį.
„Tele2” korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas išskyrė tik kelis atvejus, kada žmonės įsiskolina. Tai dažniausiai nutinka, kai žmogus išvažiuoja į užsienį ir tiesiog pamiršta apmokėti sąskaitą arba atsigula į ligoninę ir artimieji nežino, kad reikia pasirūpinti šiuo dalyku. Tačiau piktybinių skolininkų nėra“, - pasakojo A. Baranauskas.
Kad pagrindinė sąskaitų už telekomunikacijų paslaugas apmokėjimo problema yra prasta lietuvių atmintis, patikino ir TEO komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
„Omnitel“ atstovė Daiva Selickienė pabrėžė, jog skolininkais dažniau tampa tie, kurie įsigyja naujausią telefoninę ar kompiuterinę įrangą. „Didėjant išmaniųjų telefonų, planšetinių kompiuterių ir kitos įrangos pardavimams, didėja ir įsiskolinimai už įrangą“, - išskyrė D. Selickienė.
Rašyti komentarą