Kretingiškė Ramunė kreipėsi į "Vakarų ekspresą" ir sunerimusi pasakojo, jog po Naujųjų teta, gyvenanti Čikagoje, išsiuntė kretingiškei siuntinį, kuriame buvo vaistų, batai ir paltukas jos mažamečiam sūnui, kitų drabužių, kanceliarinių priemonių.
Pašnekovės žiniomis, JAV registruota kompanija "Baltic Auto Shipping" siuntinį į Klaipėdą parplukdė jau balandžio viduryje, tačiau jo neatiduoda. Dabar siuntinys muitinės dokumentams sutvarkyti esąs išvežtas į Lenkiją.
"Kaip suprantu, jiems nepavyksta "išmuitinti" ne vien mano, bet daugelio siuntinių. Jie man aiškino, kad neturi kažkokio leidimo, ir liepė apsišarvuoti kantrybe", - galvą kraipė Ramunė ir pridūrė, kad su tokiu akibrokštu susidūrė pirmąsyk, nors teta dovanomis iš JAV palepina neretai.
Moteris į Klaipėdoje įsikūrusią kompaniją skambino prieš savaitę, tačiau tik sulaukė žinių, kad vadovai išvykę į Lenkiją.
"Jie man aiškino, kad iš dėžės jiems teko išimti po vieną daiktą ir juos deklaruoti", - dėstė ponia Ramunė.
Neapsikentusi kretingiškė kreipėsi į muitinę bei Ryšių reguliavimo tarnybą. Pastarosios tarnybos padėti esą negalėjo.
"Labiausiai gaila vaikiškų drabužėlių, kuriuos sūnus turbūt jau išaugo. Įdomu, ar dar nesibaigė mamai skirtų vaistų galiojimas", - nerimavo kretingiškė.
Internete nurodytais kontaktais susisiekti su įmone nepavyko, tačiau ponia Ramunė davė telefono numerį, kuriuo ji bendravo su vienu iš įmonės atstovų.
"Kai mes turėsime siuntinius, atiduosim. Tačiau dabar mes jų neturime, nes jie pakeliui", - komentavo prisistatyti nepanoręs vyriškis.
Pasiteiravus, kodėl siuntiniai "išmuitinami" Lenkijoje, jis teatsakė: "Taip paprasčiau." Paklaustas, kodėl procedūros užsitęsė taip ilgai, jis toliau kalbėjo lakoniškai: "Ne mes reguliuojame trukmę. Taip susiklostė aplinkybės - sugriežtino siuntinių kontrolę." Kada siuntinys pasieks ponios Ramunės rankas, jis vėlgi atsakyti negalėjo. Tik paminėjo, kad siuntinių laukia ne vien į "Vakarų ekspresą" besikreipianti moteriškė, bet ir pats pašnekovas ir jo pažįstami žmonės.
Klaipėdos teritorinės muitinės Procedūrų priežiūros skyriaus viršininkė Birutė Grigaitienė komentavo, jog šį pavasarį buvo sukurti rizikos profiliai ir dėl to daugiau atlikta siuntų patikrinimų. Jų metu esą nustatyta nemažai pažeidimų, susijusių su klaidomis deklaruojant. Tarkime, siuntų vertė kur kas didesnė nei deklaruota, galbūt nurodytos ne tokios prekes, kokios iš tiesų yra siuntinyje. "Būna, jog žmonės siunčia naujas, brangias prekes, tačiau, vengdami mokesčių, deklaruoja kaip senas, naudotas", - dėstė pašnekovė.
Paklausta, kodėl konkrečiu ponios Ramunės atveju siuntinys užstrigo, pašnekovė mąstė, jog galbūt tai dėl jos paminėtų pažeidimų, o gal problema buvo vaistai.
Už pažeidimus esą dažniausiai atsakingi siuntėjai, nes deklaracijose jie neretai nurodo klaidingus duomenis. Na, o vėliau problemų, žinoma, turi vežėjai.
Atsakyti, kodėl "Baltic Auto Shipping" pasirinko siuntas "išmuitinti" Lenkijoje, moteris negalėjo.
"Europoje juk egzistuoja vienodos taisyklės, taigi negaliu komentuoti vežėjo pasirinkimo", - sakė B. Grigaitienė.
"Baltic Auto Shipping", anot pašnekovės, yra visai kitokio statuso įmonė nei kitos skubių siuntų kurjerinės kompanijos. "Pastaroji įmonė užsiima smulkių siuntų ir krovinių gabenimu iš JAV, tačiau neturi skubių siuntų gabenimo statuso, tad, kitaip nei kitos, negali jų deklaruoti supaprastintu būdu", - dėstė ji.
Rašyti komentarą