Balių taksistai
Prie geležinkelio stoties lūkuriuojantys taksistai šnekučiuojasi, nebudi nuolat prie vairo. Tokioje tuštybėje klientą tikrai pastebėsi.
Taksi vairuotojas Petras Salatka sako laukiantis keleivio jau 45 minutes. Gal jų bus, kai atvyks traukinys? „Ne, visi pėsčiomis traukia iki miesto autobuso“, — tikina taksistas, savo darbo vietą turintis nuo 1993-ųjų.
Pradėjo dirbti nuosavu „moskvičiumi“. P. Salatkai tada ir buvo pačio geriausio uždarbio laikai. Dabar jis per mėnesį uždirba minimalų atlyginimą.
Taksistui sunkiausia buvo, kai atslinko ekonominė krizė: „Tapome balių ir poliklinikų taksistai“, — pasakoja vairuotojas, patikslindamas, kad daugiausia tenka pavežti žmones iš įvairių pasilinksminimo vietų arba iki gydymo įstaigos.
Iki antros valandos nakties darbo šiek tiek daugiau — reikia parvežti naktinių klubų klientus namo. „Naktį, nuo antros iki septintos valandos — vos pora užsakymų. Nėra žmonių. Tik per šventes šiek tiek geriau“, — pasakoja P. Salatka.
"Racijiniai" ir "gatviniai"
Taksi kainos Šiauliuose jau nusistovėjo. Kilometras — 1,5 lito. Įsėdimas — 2 litai. Jei sėsite į taksi, kuris laukia įprastoje strateginėje vietoje, kilometras kainuos 2,70 lito. Taksistai tikina, kad taikomas dvigubas tarifas, nes automobilis nelaukia iškvietimo ten, kur sustojo, o grįžta čia, prie stoties. Telefonu iškviečiami taksi pravardžiuojami „racijiniais“, o laukiantys keleivių prie gatvės — „gatviniais“.
Sunku, bet juokauti nepamiršta
„Alfonsas Rezgys Jono, gimęs prie Smetonos“, — prisistato linksmai nusiteikęs taksi vairuotojas, sutiktas prie Autobusų stoties. Taksuoja jau 35-erius metus. Dabar jis vairuodamas automobilį užsidirba antrą pensiją — per mėnesį apie 700 litų.
A. Rezgys sako, kad dabar taksistams patys prasčiausi metai per visą jo darbo istoriją, tačiau ir dabar jis neišlaiko nepajuokavęs: „Prie ruso valgėme iš lėkščių, o dabar iš konteinerių.“
Linksmasis taksistas neliūdi, nors tądien jis pavežė vos tris keleivius. Visus — už kilometro ar dviejų. Kiti jo kolegos uždirba iki pusantro tūkstančio litų per mėnesį, tačiau jiems tenka dirbti ir vakarais. „Aš einu miegoti su vištomis“, — sako taksistas.
Kartais taksi vairuotojai prisiduria veždami žmones su bagažu iki Rygos oro uosto ar Klaipėdos kelto. Pavežėjimas iki Rygos kainuoja apie 180 litų. 100 — vien už kurą.
Geriau vežti, nei laukti
Pastaraisiais metais taksi firmų Šiauliuose gerokai sumažėjo. Tiksliau — kelios jų susijungė ir tapo UAB „Barveža“. Dar mieste keleivius paveža „Karališkas vežėjas“, „Šiaulių taksi“, A. Sabansko individuali įmonė bei dar kelios įmonės.
Zinaida Barienė, „Barvežos“ transporto vadybininkė, tvirtina, kad lengvų laikų taksistams niekada ir nebuvo. Nuolat kyla kuro kaina. Keičiami automobliai. Mieste neliko seno modelio „Audi“ automobilių, vadintų „silkėmis“.
Z. Barienė priminė, kad taksistai dažnai gauna arbatpinigių. Tai jų papildomos pajamos, kurių įmonės administracija niekada nesuskaičiuos.
Transporto vadybininkė priminė, kad Lietuvoje taksometrą įjungti galima tik tada, kai keleivis įsėda į automobilį. „Žiemą stengiamės nebranginti paslaugos, nors išlaidų padaugėja. Geriau pigiai vežti ir uždirbti, nei laukti ir šildyti automobilį tuščiai“, — tikino Z. Barienė.
Rašyti komentarą