Rusų linksmybės ne visiems linksmos

Rusų linksmybės ne visiems linksmos

Dvi darbo savaitės - šuniui ant uodegos. Taip lakoniškai pirmąsias naujųjų metų dienas vertina į Rusiją krovinius gabenantys Lietuvos vežėjai.

Nors lietuviai jau baigia pamiršti Kalėdų ir Naujųjų metų linksmybes ir pamažu vėl įsivažiuoja į įprastą gyvenimo bei darbo ritmą, kaimynėje Rusijoje jos šiomis dienomis yra pačiame įkarštyje.

Naujuosius metus ir Kalėdas rusai dar švęs kelias dienas. Dirbti pradės tik sausio 14-ąją.

Kartu su jais ilsėtis yra priversta ir dalis mūsų šalies gyventojų, užsiimančių krovinių gabenimu į Rusiją ir iš jos.

„Galima drąsiai sakyti, kad dvi pirmosios metų darbo savaitės yra tuščios. Faktiškai nėra jokio darbo. Rusų šventes Lietuvos vežėjai jaučia labai stipriai. Tik gaila, kad dėl jų linksmybių mums tenka „prisukti kranelius“. Metų pradžią išgyvename labai skaudžiai“, - vakar kalbėdamas su „Respublika“ neslėpė Vakarų Lietuvos vežėjų asociacijos prezidentas Žydrūnas Murauskas.

Uostamiesčio verslininkas situaciją žino ne iš nuogirdų, nes pats vadovauja tarptautiniais pervežimais užsiimančiai bendrovei „Astrelė“, kuri didesnę krovinių dalį gabena būtent į Rusiją.

Pasak Ž. Murausko, per paskutinius praėjusiųjų metų mėnesius, kurie paprastai būna patys pelningiausi, vežėjams nepavyko užsidirbti tiek, kad būtų galima be nuostolių išgyventi beveik pusę sausio mėnesio.

„2011 metais transportas atsigavo. Normaliai sekėsi dirbti ir iki praėjusių metų rudens. Tačiau 2012-ųjų pabaiga lūkesčių nepatenkino ir tokio pelno, kokio tikėtasi, neatnešė. Pabrango kuras, o krovinių gabenimo kainos išliko tokios pačios. Nors paprastai jos padidėja 20-40 procentų. Tad nors ir buvo planuota, nepavyko užsiauginti tų „lašinukų“, kurie padėtų išgyventi dvi savaites, kai Rusijoje viskas sustoja“, - tikino Ž. Murauskas.

Verslininko teigimu, įtakos turi ir gerokai išaugęs šiuo verslu norinčiųjų užsiimti Lietuvos įmonių skaičius, nors krovinių kiekis išliko nepakitęs.

„Apskritai transportas yra jautriausia verslo šaka. Ji pirma sureaguoja, kai situacija pradeda gerėti, ir pirmoji pajaučia, kai prasideda kritimas į bedugnę“, - sakė Vakarų Lietuvos vežėjų asociacijos vadovas Ž.Murauskas.

Tuo tarpu Klaipėdos jūrų uoste dirbančioms kompanijoms panašių problemų pirmosiomis metų dienomis nekyla.

„Kaip krovėme krovinius, taip ir krauname. Ši situacija mums puikiai žinoma, tad kiekvienais metais jai iš anksto ruošiamės. Logistikos grandinė nenutrūksta. Vienintelė didesnė bėda tik ta, kad šiomis dienomis su švenčiančiais rusais nelabai pakomunikuosi“, - sakė jūrų krovinių kompanijos „Bega“ Komunikacijos ir informacijos grupės vadovas Gediminas Gudavičius.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo teigimu, uostininkams paprasčiau, nes Rusijos kroviniai sudaro tik apie 10-12 procentų visos uoste vykdomos krovos. Be to, po metų pabaigoje tradiciškai išaugančio krovinių skaičiaus kiekvieną sausį ir vasarį fiksuojamas sumažėjimas.

Lietuvos vežėjai gali guostis tuo, kad Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas yra pažadėjęs nuo 2013 metų sutrumpinti Naujųjų metų atostogas ir jų sąskaita padidinti poilsio dienų skaičių per gegužės mėnesio šventes.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder