Jei išskirtume kategoriją, kurios pirkimas internetu jau tapo įpročiu, tai būtų bilietai į renginius: juos internetu perka 74 proc. interneto pirkėjų. Kalbant apie kitas kategorijas, 6 iš 10 perkančiųjų internetu perka drabužius ir aksesuarus, taip pat 6 iš 10 perka kompiuterinę techniką. Visgi tai kategorijos, kurių apsipirkimų skaičius per metus yra mažas. O štai greito vartojimo prekių pirkėjų internete skaičius yra nuosaikesnis. Pavyzdžiui, maisto prekes internetu bent kartą užsisakė 32 proc. pirkėjų, gėrimus - 21 proc. Tikėtina, kad, sumažėjus pardavėjų skaičiui, bankrutavus "Fresh Market" internetinei prekybai, vartotojai bus linkę migruoti pas kitus internetinius pardavėjus nei grįžti į įprastas parduotuves. Tyrimo duomenys rodo, kad 57 proc. interneto vartotojų tikrai ketina pirkti internete bent tiek pat, kiek pirko iki šiol, o 16 proc. ketina pirkti dar dažniau nei iki šiol.
Kasdienių prekių pirkėjai daugiausia yra jaunimas, pavyzdžiui, 45 proc. 20-29 m. amžiaus jaunimo yra užsakinėję maisto prekes į namus internetu. Taip pat didesnė tikimybė, kad poros, gyvenančios didmiesčiuose, rinksis užsisakyti maisto prekes internetu. Žinoma, tai sąlygoja ir pati galimybė - paties pardavimo kanalo egzistavimas gyvenamoje vietovėje. Štai, analizuojant vilniečius, matyti, kad 62 proc. iš jų yra išbandę maisto prekių pirkimą internetu.
Pernai metų "Euromonitor" duomenys rodė, kad 2014 m. internetinė prekyba sudarė 5 proc. visos prekybos rinkos vertės. OMD tyrimo duomenys rodo, kad 23 proc. interneto vartotojų neketina pirkti internetu, o visi likusieji - arba jau perka, arba pradės pirkti. Tad potencialo didėti internetinės prekybos rinkos daliai yra, tačiau tam reikalingas dabartinių pirkėjų krepšelio nuoseklus augimas. Kas pradės pirkti internetu, o kas nepradės? Sunkiausiai "pripratinami" prie internetinės prekybos yra 40 m. ir vyresni gyventojai, miestelių ir kaimų gyventojai, žemesnio išsilavinimo pirkėjai. Tai sutampa su bendra tendencija, kad šios gyventojų grupės lėčiau priima naujoves.
Vartotojai supranta ir įvertina internetinės prekybos teikiamus pranašumus: 77 proc. interneto vartotojų pripažįsta, kad pirkti internete patogu, 66 proc. - sutinka, kad internete apsipirkti yra pigiau nei įprastose parduotuvėse, taip pat 66 proc. teigiamai vertina prekių į namus pristatymo greitį. Visgi didžioji dalis pirkėjų internetu yra retai perkantys - 72 proc. perka internetu 1-3 kartus per pusę metų ar rečiau. Tai reiškia, kad per metus jie atlieka vos keletą pirkimų internete. O, lyginant su 2014 metų duomenimis, dažnų pirkėjų, apsiperkančių internetinėse parduotuvėse bent kartą per savaitę ir dažniau, daugėja (2015 09 - 6 proc., 2014 09 - 4 proc.).
Rašyti komentarą