Dar du priemiestinius maršrutus - Karklė-Atgimimo aikštė ir Žaliasis slėnis-Klaipėdos universitetinė ligoninė - po gana ilgai trukusio uostamiesčio ir Klaipėdos rajono biurokratų susirašinėjimo, vis dar tikimasi paleisti nuo rugsėjo 1-osios. Be to, Klaipėdos rajono valdžios atstovai demonstruoja geranoriškumą ir žada surasti lėšų, kad per Purmalius ir Tauralaukį kursuosiantis Žaliojo Slėnio autobusiukas važiuotų iki Lietuvininkų arba Atgimimo aikščių, o Karklės maršrutas būtų pratęstas iki Kunkių kaimo.
Maršrutus inicijavo verslas
Nuo rugpjūčio 1-osios maršrutą "Akropolis"-"Ermitažas" aptarnausiantys autobusai kasdien atliks 9 reisus, o "Akropolis"-LEZ - šešis.
Pirmasis maršrutas nuo "Šilo" stotelės važiuos Taikos prospektu iki Baltijos prospekto (čia sustos dviejose vietose), vėliau - Vilniaus plentu ir užsuks į LEZ pradžią, sustos prie "Ermitažo", suks į Liepų, Joniškės, Mokyklos ir Kauno gatves (rytoj paaiškės, ar jam bus leidžiama sustoti ir šioje gatvėje), ir vėl sugrįš į Taikos prospektą.
Į LEZ važiuojantis autobuso maršruto pradžia bus tokia pati, tik jis Jakų žiede apsisuks ir per Vilniaus plentą grįš į Baltijos bei Taikos prospektus.
"Abu šie maršrutai atsirado dėka verslininkų, kurie užtikrino tam tikrą bilietų skaičiaus pirkimą. Važinės jie iki metų pabaigos, o tada bus įvertinti keleivių srautai ir sprendžiama, kaip elgtis toliau. Jei rajonas išspręs būtinus infrastruktūros įrengimo ir kompensacijų klausimus, abu šie maršrutai galėtų užsukti ir Jakų gyvenvietę", - sakė VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) vadovas Gintaras Neniškis.
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aivaras Vasylius teigė, kad kai paaiškės konkretūs skaičiai, bus sprendžiama dėl galimybės autobusui užsukti į Jakus, nes tam reikia ne tik kompensacijų, bet ir įrengti tinkamą infrastruktūrą. Taip pat reikėtų apsispręsti dėl dabartinio iš šios gyvenvietės kursuojančio maršruto likimo.
Tiek "Sanitex" Klaipėdos filialo vadovas Saulius Vaigauskas, tiek prekybos centro "Ermitažas" direktorė Aristida Šimaitienė trečiadienį tikino, kad terminas gruodžio 31-oji yra tik simbolinis ir šių maršrutų finansavimas bus tęsiamas toliau, nes tai ilgalaikis projektas. Jo dėka verslininkai tikisi ne tik prisivilioti daugiau pirkėjų, bet ir užtikrinti patogų susisiekimą čia dirbantiems žmonėms.
Pirmasis į LEZ kursuosiančio autobuso reisas numatomas dar prieš 6 val. ryto, paskutinis - prieš 22 val. Iki "Ermitažo" važiuosiantis autobusas pirmą kartą pajudės prieš 7 val., o paskutinis reisas numatytas 20.40 val.
Nepaskutiniai
KKT jau paskelbė konkursus dėl dviejų priemiestinių maršrutų: Karklė-Atgimimo aikštė ir Žaliasis slėnis-Klaipėdos universitetinė ligoninė (per Purmalius ir Tauralaukį). Vežėjų pasiūlymų laukiama iki rugpjūčio vidurio. Pasak G. Neniškio, jei neprasidės konkurso dalyvių inicijuoti teismai, keleiviai, galėsiantys naudotis mieste galiojančiais bilietais, bus pradėti vežioti nuo rugsėjo.
Numatoma, kad Karklės maršrutą aptarnaujantis autobusas važiuotų 6 kartus per dieną, o Žaliąjį Slėnį - 12. Jie pradėtų kursuoti apie 7 val. ryte, o paskutinis reisas numatytas apie pusę devyniųe.
Pasak A. Vasyliaus, rajono valdžia pageidauja, kad Purmalius ir Tauralaukį kursuosiantis Žaliojo Slėnio autobusiukas važiuotų iki Lietuvininkų arba Atgimimo aikščių, o Karklės maršrutas būtų pratęstas iki Kunkių kaimo bei vasaros sezono metu važiuotų kur kas dažniau.
"Kai įvyks konkursas ir bus aiški vežėjo pageidaujama kaina, po keleto mėnesių paaiškės realūs keleivių srautai, kreipsimės į rajono Tarybą, kad būtų skirtos subsidijos. Dabartiniai maršrutai numatyti tokie, kad jiems iš rajono būtų skiriamos tik kompensacijos už vadinamųjų lengvatinių keleivių vežimą. Taip pat Karklės atveju norėtume daugiau stotelių - prie stovyklų, Olando kepurės, bet čia dar reikės tartis su "Klaipėdos regiono keliais" dėl būtinos infrastruktūros įrengimo", - sakė A. Vasylius.
G. Neniškis savo ruožtu patikino, kad konkurso sąlygose yra numatyta ir pailginti maršrutą, ir keisti grafiką, tad rajono valdžiai atradus lėšų nekiltų jokių problemų atlikti korekcijas.
A. Vasylius akcentavo, kad šie du maršrutai yra pirmieji, kurie bus paleisti bendradarbiaujant uostamiesčio ir Klaipėdos rajono savivaldybėms. Ateityje tokių ketinama paleisti ir daugiau.
Rašyti komentarą