Prancūziška alga ir ispaniški leidimai
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Vytautas Kleinauskas įvardijo keletą priežasčių, kurios lėmė, kad buvo organizuojamas piketas. Pasak atstovo, Prancūzijoje yra įvedamas naujas reikalavimas keleivinio ir krovininio transporto vežėjams. Nuo liepos 1 dienos reikės mokėti prancūzišką minimalią algą ten dirbantiems vairuotojams, taip pat atsiranda nemažai administracinių reikalavimų. Norima, kad įmonės Prancūzijoje turėtų savo atstovą.
Panašius reikalavimus jau įgyvendino Vokietija, dabar atėjo ir Prancūzijos eilė. „Pabandykite įsivaizduoti, jeigu visos šalys įvestų tokius reikalavimus. Vežėjas važiuotų iš Ispanijos į Lietuvą ir kiekvienoje šalyje vis turėtų pateikti atskirus dokumentus“, - pavyzdį pateikia „Linavos“ atstovas.
Pasak V.Kleinausko, kaina yra vienas iš pagrindinių būdų konkuruoti. Lietuvos vežėjai siūlo kokybiškas paslaugas, o kaina yra geras ginklas, kuriuo jie įveikia Vakarų Europos vežėjus.
Asociacijos vadovas sako, kad šiandien tolimųjų reisų vairuotojai uždirba nuo 1200 iki 2000 eurų. Vairuotojai gauna algas, artimas kaimyninių šalių vežėjų algoms. Tad ne sprendimas mokėti didesnę algą kelia daugiausia problemų, o įvairūs administraciniai apribojimai. „Pagal Europos Sąjungos sutartį rinka turi būti bendra, be barjerų ir apribojimų. O dabar tokie apribojimai specialiai kuriami“, - teigia asociacijos atstovas.
Piketai vyks ne tik Lietuvoje, bet Lenkijoje, Estijoje, Latvijoje, Vengrijoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Portugalijoje ir Ispanijoje.
Protestuos ir Briuselyje
Visi reikalavimai, surašyti 11-os piketuojančių valstybių, bus perduoti Europos Komisijai. O birželio 9 d. numatyta akcija Briuselyje, Liuksemburgo aikštėje.
Asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas teigia, kad piketu norima atkreipti Europos Sąjungos dėmesį į neteisėtus veiksmus, kurių imasi didžiosios valstybės siekdamos apriboti teisėtą darbą ES. „Juk Europos Sąjungos subūrimo esmė buvo laisvas prekių ir paslaugų judėjimas. Ši situacija rodo, kad tai norima sugriauti“, - sako E.Mikėnas.
Pasak asociacijos prezidento, Lietuvoje yra apie 5000 transporto įmonių, kas septintas žmogus dirba transporto sferoje. Tad Prancūzijos sprendimai palies nemažą dalį Lietuvos žmonių.
„Stodami į ES turėjome pereinamuosius laikotarpius, po kurių neturėjo likti jokių apribojimų, o apribojimai ne tik liko, bet kiekviena valstybė pradeda įsivesti nacionalinius įstatymus“, - teigia asociacijos prezidentas.
E.Mikėnas pasakoja, kad panašius įstatymus įvedus Vokietijai Europos Komisija pradėjo įstatymų pažeidimo procedūrą, tačiau praėjo metai, bet Komisija savo darbo nebaigė. Tikimasi, kad bus baigti svarstyti ne tik Vokietijos apribojimai, bet ir atsižvelgta į norimus įvesti Prancūzijos įstatymus.
Bijo konkurencijos
Asociacijos „Linava“ prezidiumo narys bei UAB „Solotransa“ vadovas Artūras Rutkauskas sako, kad jeigu kiekviena valstybė įsivestų savo taisykles, būtų sudėtinga dirbti. Taip pat svarbu, kad priimtiems sprendimams būtų sukurta tinkama infrastruktūra. „Pavyzdžiui, prancūzai prieš porą metų pradėjo drausti kassavaitinį vairuotojų poilsį kabinoje. Buvo siūloma vairuotojams ilsėtis viešbučiuose, tačiau tokių viešbučių, prie kurių būtų saugu palikti automobilius su kroviniu, nėra. Tai reiškia, kad neįmanoma įgyvendinti tokio reikalavimo“, - pasakoja A.Rutkauskas.
Dabar Prancūzija žengia kitą žingsnį, kuriuo griauna laisvo judėjimo ir darbo sistemą. Pasak prezidiumo nario, anksčiau atlyginimai vairuotojams buvo mokami vienokie, dabar situacija Lietuvoje daug geresnė. „Mes tapome rimti konkurentai senbuvių šalių transporto įmonėms. Todėl tokius sprendimus ir bandoma įteisinti“, - teigia A.Rutkauskas.
Komentaras
Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje Ryšių su žiniasklaida grupės vadovas Giedrius Sudikas sako, kad vežėjų problemos buvo išklausytos, o kreipimasis priimtas. „Jau yra žinoma apie Vokietijos priimtus teisės aktus. Dabar bus peržiūrėti Prancūzijos planuojami priimti aktai. Prieš Vokietiją yra pradėta pažeidimo procedūra, tad šiuo metu vyksta dialogas“, - teigia EK atstovas.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“
Rašyti komentarą