Prekybos centrai pastaruoju metu viena populiariausių prekių įvardija elektrinius šildytuvus, tad nėra ko stebėtis, kad elektros poreikis per speigus išaugo 11 proc.
"Sausį, palyginti su gruodžiu, šių šildymo prietaisų pardavėme dvigubai daugiau. Akivaizdu, kad tokių prekių paklausa išaugo mėnesio pabaigoje, kai prasidėjo šalčiai. Mūsų klientai aktyviai renkasi tiek pigesnius termoventiliatorius, kuriuos gali įsigyti nuo 20 litų, tiek brangiau kainuojančius tepalinius radiatorius", - pasakojo "Maxima LT" atstovė spaudai Olga Malaškevičienė.
"Palyginti su praėjusia savaite, pastebime, jog labiausiai pirkėjai susirūpino namų šiluma. Šios savaitės pirmoje pusėje šildytuvų pardavėme šešis kartus daugiau", - antrina ir prekybos tinklo "Norfa" atstovas spaudai Darius Ryliškis.
"Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovės Ramintos Stanaitytės-Česnulienės duomenimis, temperatūrai nukritus žemiau vidutinės žmonės pradėjo taip aktyviai pirkti šildytuvus, kad vienu metu jų net pritrūko.
"Pirkėjai renkasi ne pačius pigiausius, kokybiškus šildytuvus, greičiausiai galvodami ne apie vieną sezoną. Visgi pagrindinis šildytuvų pirkimo pikas prasideda maždaug spalį, kuomet dar neįjungtas centralizuotas šildymas, o lauke - šalta ir drėgna. Antras pirkimo bumas - kai atšąla staigiai bei smarkiai, kaip dabar, ir esamos šilumos namuose nebepakanka", - komentavo R. Stanaitytė-Česnulienė.
Rūpinasi sveikata
Kadangi daugelis prekybos centrų žiemos drabužiams, avalynei ir aksesuarams sausį skelbė akcijas, sunku daryti išvadas, ar tai, ar atšalę orai lėmė gerokai išaugusius šių prekių pardavimus.
"Mūsų pardavimas rodo, kad per šalčius klientai rūpinasi ir savo sveikata - prasidėjus šalčiams padidėjo arbatos, medaus, citrinų ir imbiero šaknų pardavimai. Pastebime, kad stipriau spaudžiant šalčiams, žmonės perka ir daugiau saldumynų", - tendencijas vardijo O. Malaškevičienė.
Taip pat, pasak jos, atšalus orams daugiau gaunama užsakymų interneto parduotuvėje, tad galima daryti išvadas, kad šalčiai skatina žmones kuo mažiau eiti į lauką.
Sniegas ir šaltukas - tikras iššūkis vairuotojams, todėl stebima gerokai išaugusi ir automobilių priežiūros priemonių paklausa.
"Jaučiame labai išaugusį susidomėjimą dyzelinio kuro priedais, neužšąlančiais langų plovikliais, aušinimo skysčiais bei ledo gramdikliais. Nors šiemet žiema labai ilgai lepino vairuotojus palankiu oru, pastaruoju metu "kandžiojasi" be gailesčio. Su žiemos šalčiu kovojantiems vairuotojams vis dažniau prisireikia variklio paleidimo laidų bei vilkimo lynų", - pasakoja D. Ryliškis.
Ieško meškerių
Tačiau, pasak D. Ryliškio, yra pirkėjų, kuriems šaltis asocijuojasi su laisvalaikiu gryname ore. Tad jaučiamas ne ką mažesnis poledinės žūklės išsiilgusių žvejų antplūdis. Jie taip pat patraukė į prekybos centrus ieškoti žieminės žūklės prekių.
Gerokai pagyvėjo ir kitų žiemos pramogų prekių - čiuožynių, rogučių, slidžių, snieglenčių - pardavimas. Kadangi keletas praėjusių žiemų buvo itin snieguotos, prekybos centrai šiemet šių prekių užsipirko gerokai daugiau, tačiau iki sausio vidurio dėl vėluojančio sniego jų pardavimai labai nedžiugino. Dabartinės pirkimo tendencijos leido pardavėjams lengviau atsipūsti.
"Pirko daugiau brangesnių, bet kokybiškų prekių - pripučiamas roges, slides, termodrabužius slidinėjimui. Skaičiuojant kiekius, daugiausiai nupirkta pigiausių plastmasinių rogučių, kainuojančių iki 10 litų", - pasakojo R. Stanaitytė-Česnulienė.
Be to, pasak jos, naujausia pastebima tendencija - augantys pirkėjų srautai tuose prekybos centruose, kur yra požeminės automobilių stovėjimo aikštelės.
"Palyginti šios savaitės pirmąsias dienas su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pastebima pasikeitusi pirkėjų elgsena. Jau pirmadienį prasidėjo savaitgaliniai pirkimai, kuomet žmonės prekes perka didesniais kiekiais, taigi, užfiksuotas ir ženklus pirkėjo krepšelio augimas", - pasakojo R. Stanaitytė-Česnulienė.
Rašyti komentarą