Pertvarkos idėjos įkaitino vežėjų aistras

Pertvarkos idėjos įkaitino vežėjų aistras

"Buldozeriu atliekamas išstūmimas", - taip uostamiesčio valdžios parengtą maršrutinių taksi integravimo į bendrą viešojo transporto sistemą koncepciją, kurios projektas visuomenės svarstymui paskelbtas praėjusios savaitės viduryje, vertina šokiruoti maršrutinių taksi vežėjai.

Jų teigimu, valdžios sugalvota naujoji tvarka esą nebūtų palanki nei jiems, nei keleiviams, išloštų tik UAB Klaipėdos autobusų parkas. Dėl integracijos procesų darbo netektų dešimtys žmonių bei apie pusantro šimto 2007-2009 metais įsigytų naujų bei apynaujų maršrutinių taksi automobilių.

"Apie viešojo transporto sistemos optimizavimą buvo kalbėta prieš keletą mėnesių, tačiau tuomet mums buvo sakoma, kad būsime palikti centrinėse gatvėse, tik bus pridedamos atkarpos miesto pakraščiuose, kur didiesiems autobusams važiuoti nepelninga. Buvo kalba, kad didžiųjų autobusų daugiau važiuos dieną, piko metu, o mes - vakarais, kai keleivių mažiau. Mes su tuo sutikome", - sakė vežėjai.

Siūlo apklausti

Tačiau praėjusią savaitę pamatę savivaldybės Transporto skyriaus parengtą integracijos koncepcijos projektą ir autobusų bei maršrutinių taksi važiavimo schemą, vežėjai buvo priblokšti.

"Mes labiausiai liečiami, tačiau su mumis niekas nederinta, projektas neišdiskutuotas", - pyko jie.

Schemoje pažymėtos didžiųjų autobusų prioritetinės trasos eina pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis, o prioritetinės maršrutinių taksi - miesto pakraščiais ir kai kuriomis nedidelėmis gatvelėmis.

"Pagal tą schemą 4 maršrutui lieka tik atkarpa nuo Karklės iki tuberkuliozės ligoninės. 2 maršruto nebelieka mieste apskritai, taip pat ir 8 bei 9", - sakė 4 ir 2 maršrutus aptarnaujančių įmonių atstovės Irena Mozūrienė ir Loreta Averkina.

Koncepcijos schemoje nurodytoms maršrutinių taksi trasoms, anot vežėjų, aptarnauti užtektų maždaug 20 automobilių, o iš viso šiuo metu Klaipėdos gatvėmis jų važiuoja apie 170.

Pasak L. Averkinos, dauguma automobilių yra 1999-2008 metų gamybos. Jie buvo įsigyti prieš porą metų, kai savivaldybė pareikalavo, jog tam tikro amžiaus sulaukę automobiliai keleivių nebevežiotų.

"Tada visi ėjo klausti į savivaldybę, ar tikrai pirkti naujus automobilius, ar jau pasitraukti iš rinkos. Labai daug vežėjų tada išėjo ir, pasirodo, išlošė, buvo protingesni nei mes", - sakė ji.

"Ką daryti žmogui, investavusiam į verslą, atidariusiam įmonę, nusipirkusiam naują autobusą?" - apmaudą liejo ir 8 maršrutą aptarnaujančios įmonės vadovas Audrius Tvarijonavičius.

Savivaldybės užmojus vežėjai vertina kaip bandymą juos paprasčiausiai išstumti iš rinkos ir taip pagerinti Klaipėdos autobusų parko padėtį. Jų siūlymu, valdžia galėtų surengti viešą klaipėdiečių apklausą ir taip įsitikintų, ar tikrai žmonės nori, kad maršrutiniai taksi išnyktų iš miesto gatvių - juk jie čia jau 20 metų, su šia transporto rūšimi jau užaugo visa karta.

Keleiviai vargs

Maršrutinių taksi vežėjai atkreipia dėmesį, jog dėl naujosios tvarkos stipriai nukentės ir keleiviai. Anot jų, nepalanku jau vien tai, kad nuvažiuoti nuo vieno miesto galo iki kito reikės net su keliais persėdimais.

Be to, valdžios viltys, kad maršrutiniai taksi pagaliau stos tik stotelėse, vežėjų teigimu, klaipėdiečiams taip pat neturėtų patikti.

"Kiek vežame tokių žmonių, kurie nepajėgia nueiti iki stotelių! Pensininkai neturi pinigų, tačiau krapšto paskutinius centus dėl tokio patogumo", - atkreipė dėmesį jie, apgailestaudami, jog neleidžiama nei pensininkams, nei studentams taikyti nuolaidų, rengti akcijų, nors tai daryti leidžiama didiesiems autobusams ir taksi.

"Nesutinkame su schema ir norime, kad sutartys su mumis būtų pratęstos penkeriems metams, taip pat pranešta, kas laukia šiam laikotarpiui praėjus", - reziumavo L. Averkina.

Raštą, jog nesutinka su naująja integracijos koncepcija ir schema, maršrutinių taksi vežėjai savivaldybei pateikė jau praėjusį penktadienį. Tądien iš ryto jį jau buvo pasirašę 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 maršrutus aptarnaujančių įmonių atstovai.

Pateikti motyvuotas pastabas ir pasiūlymus dėl maršrutinių taksi integracijos į bendrą viešojo transporto sistemą koncepcijos savivaldybės Transporto poskyriui galima iki liepos 28 dienos.

"Jie visada to norėjo"

Judita SIMONAVIČIŪTĖ, Klaipėdos mero pavaduotoja

Derinimo procedūra tik dabar ir prasideda, tai ir yra laikas pareikšti savo nuomonę. Užkulisiuose tokių dalykų niekas nederina. Beje, praėjusių metų pabaigoje maršrutinių taksi vežėjai pasisakė už integraciją - už tai, kad jiems būtų mokama pagal nuvažiuotų kilometrų skaičių. Jie visada to norėjo. O kai savivaldybė jiems mokės už nuvažiuotus kilometrus, natūralu, kad savivaldybė ir sakys, kur važiuoti. Juk jau ne iš klientų jie pinigus susirinks. Kol kas maršrutinių taksi vežėjai dar negali matyti ir to, kad daug mašinų ir žmonių liks be darbo - šie dalykai dar nėra apskaičiuoti. Bet tiek, kiek dabar yra mašinų, maždaug tokiam skaičiui darbo ir bus. Žmonės tiesiog nelabai supranta. Iš pagrindinių gatvių jų niekas neišgrūda, bet jie ten važiuos tada, kai savivaldybei bus patogiau siųsti juos, o ne didžiuosius autobusus, pavyzdžiui, vakare.

Koncepcija yra bendri principai, kryptis, kuria būtų einama. Patvirtinus koncepciją būtų skelbiami keleivių vežimo konkursai, o viešojo transporto sistemos pasikeitimai galėtų vykti maždaug kitų metų vasarą. Esminis dalykas, kodėl dabar parengta koncepcija - rugsėjo 1-ąją baigiasi sutartys su vežėjais ir reikia organizuoti konkursus. Klausimas toks, ar konkurso sąlygos bus rengiamos naujai, ar pagal seną tvarką. O visos koncepcijos įgyvendinimas - ilgas laiko tarpas. Pasakymas toks iškart, kad "mes prieš" - nesuvokimas, apie ką eina kalba.

Informacija

Koncepcijos veiksmų kryptys

Surengti konkursus maršrutinių taksi maršrutų 1 km kainai.

Maršrutinių taksi maršrutuose nustatyti galimybę už maršrutinių taksi važiavimą atsiskaityti bendru su autobusu bilietu.

Ekonomiškumo pagrindu (kur nedideli keleivių srautai, brangus viešojo transporto infrastruktūros kūrimas - leisti važiuoti maršrutiniams taksi, iškeliant juos iš pagrindinių viešojo transporto magistralių) pertvarkius maršrutus, tvarkaraščius bei bilietų tarifikacijas pavesti VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" eksploatuoti bendrą viešojo transporto maršrutų, tvarkaraščių bei bilietų sistemą.

Sumontuoti transporto priemonės stebėjimo bei elektroninio bilieto įrangą visose viešojo transporto priemonėse.

Susitarti su aplink miestą esančių rajonų savivaldybėmis dėl priemiestinių maršrutų integravimo į miesto maršrutų sistemą sąlygų.

Paleisti viešojo transporto sistemoje zoninius (tarifai už nuvažiuotus kilometrus ar įvažiavus (išvažiavus) į tam tikras zonas) bilietus.

Tikimasi, jog tai padės visuomeniniam transportui pritraukti 3 proc. daugiau keleivių, sumažins visuomeninio transporto eksploatacijos kaštus 5 proc., mažės miesto tarša.

Šiuo metu skaitomiausi

Skaitomiausi portalai

Šiuo metu skaitomiausi

Šiuo metu skaitomiausi

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder