Klaipėdos uoste populiariausi kroviniai – nafta, trąšos, konteineriai ir ratinė technika. Naftos produktų krova rugsėjį, lyginant su tuo pačiu mėnesiu pernai, išaugo dešimtadaliu. Vienintelis krovinys, kurio apimtys sumažėjo – trąšos. Lyginant su praėjusių metų rugsėju jų pakrauta 33 proc. mažiau, 644 tūkst. tonų, pernai rugsėjį trąšų krova siekė kone milijoną tonų.
Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Rinkodaros ir administracijos direktoriaus Artūro Drungilo, priežastis galėtų būti paprasta – sumažėjusi trąšų realizacija. Pasak jo, pagrindiniame konkurentiniame uoste, kraunančiame trąšas, Ventspilyje, trąšų krova neišaugo, vadinasi, krovinys į konkurentų rankas „nepabėgo“.
„Trąšų sumažėjimas galėtų būti grėsmingas, jei krovinys būtų perbėgęs pas konkurentus“, – 15min.lt sakė A.Drungilas.
Anot uosto generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, pagrindinis klientas, Baltarusijos bendrovė „Belkalij“ metų pradžioje neturėjo sutarčių su pirkėjais. Su Indija ir Kinija sutartis dėl trąšų pardavimo pasirašė kovą, dėl to trąšų per uostą šiemet išplukdyta mažiau.
Geras grūdų derlius atsispindi ir uosto krovos rezultatuose. Šiemet jų krova uoste ženkliai išaugo, grūdų jau perkrauta 40 proc. daugiau, o sojos rupinių – 61 proc. daugiau. Laivais jau išplukdyta apie 800 tūkstančių tonų grūdų, o sojos rupinių – 270 tūkst. tonų. Anot A.Drungilo, sandėliai vis dar pilni grūdų, apie 100 tūkstančių sandėliuojama naujame kompanijos „Bega“ terminale.
Itin daug grūdų iškeliavo ir per Latvijos uostus. A.Drungilo žiniomis, taip nutiko ne tik dėl to, kad Klaipėdos uostas „užkištas“, bet ir dėl kitos priežasties – latviai sunkiasvoriam transportui savo keliais leidžia gabenti ir viršsvorį. Lietuvoje svoris magistralėje ribojamas. Pasak A.Drungilo, keliai „sutaupomi“, tačiau prarandami pinigai.
Tiek A.Drungilas, tiek E.Gentvilas sutartinai tvirtino, kad likęs paskutinis metų ketvirtis nebepadės pasiekti praėjusių metų krovos rezultato. Pernai uoste perkrauta 36,6 mln. tonų krovinių. Prognozuojama, kad šiemet krova sieks apie 35 mln. tonų.
Rašyti komentarą