Vežėjų asociacijos "Linava" vadovas Algimantas Kondrusevičius patvirtino, kad daugumai Lietuvos vežėjų Rusijos vidaus muitinėse taikoma nuodugni patikra.
"Įvažiuoti iš tikrųjų ir toliau sunku. Žodis "sulėtėjęs" - čia švelniai pasakyta", - sakė A. Kondrusevičius.
Pasak jo, daugelis krovinių tikrinami nuodugniai - iškraunamas visas krovinys ir paimami jo pavyzdžiai.
"Vidinėse muitinėse negaliu sakyti, kad visiems, bet daugeliui siuntėjų ir vežėjų iš Lietuvos, net jeigu kur nors dokumentuose paminima Lietuva, yra atliekamas nuodugnus patikrinimas", - aiškino "Linavos" vadovas.
Beje, "Linava" vakar taip pat pranešė gavusi Rusijos muitinės dokumentą, kuriuo transporto priemonėms ir kroviniams iš Lietuvos taikyti sugriežtintą patikrą nurodoma laikinai, tačiau be konkrečių terminų. Teigiama, kad asociacijos gautas Rusijos Federacijos muitinės vidinis dokumentas buvo išplatintas pirmadienio vakarą. Asociacijos atstovai taip pat pažymi, kad oficialiame dokumente nenurodoma, kokiu pagrindu lietuviški automobiliai yra tikrinami, tačiau nurodoma, kad Lietuva reiškia rizikos veiksnį.
O štai Rusijos muitinės vadovas Andrejus Beljanovas agentūrai "RIA Novosti" pareiškė, kad esą į Rusiją per Lietuvą gabenamos "embargo" prekės.
"Per Lietuvą gabenama daug pseudoimporto krovinių su padirbtais atitikimo sertifikatais ir šios šalies teritorija naudojama draudžiamos į Rusiją importuoti produkcijos gabenimo maršrutams pakeisti. Tai rimta priežastis, kad galima būtų rimtai pažvelgti į krovinių srautus iš šios šalies", - sakė A. Beljanovas.
Sugriežtinta patikra automobiliams su lietuviškais registracijos numeriais Rusijos pasienyje imta taikyti praėjusį savaitgalį. Oficialių pranešimų apie priimtą tokį sprendimą bei jo motyvus Lietuva iš Rusijos nėra gavusi.
Valstybinė sienos apsaugos tarnyba (VSAT) pranešė, kad vien į Karaliaučiaus sritį šiuo metu per parą išvyksta maždaug 7 kartus mažiau automobilių nei anksčiau.
Beje, tai jau ne pirmas kartas, kai Lietuvos vežėjams Rusija pradėjo taikyti sugriežtintą patikrą. Paskutinį kartą tai daryta praėjusių metų rugsėjį, Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungai.
Turi reaguoti ES
Premjero Algirdo Butkevičiaus teigimu, dėl naujų Rusijos trukdžių pasienyje gali kilti problemų šalies ekonomikai.
"Jeigu kalbėtume apie tam tikrų automobilių suvaržymą, apie įvažiavimą į Kaliningrado sritį, tai mes turime stebėti, kaip vyks toliau šitie procesai. Mes puikiai žinome, kad logistikos sektorius - transportavimas, krovinių pervežimas - Lietuvoje sukuria didžiąją dalį bendrojo vidaus produkto, tai čia priklausys, kiek laiko visa tai tęsis. Gali įvykti netgi didžiulių pokyčių mūsų ekonomikoje", - antradienį interviu LRT radijui sakė A. Butkevičius.
Pasak prezidentės Dalios Grybauskaitės, Lietuvos transporto priemonėms apribojimus Maskva įvedė dėl politinių priežasčių, ir šios problemos sprendimu turėtų rūpintis Europos Sąjunga (ES).
"Tai yra politinės problemos, kurios šiuo metu susidaro būtent dėl to, kad Rusija tapo agresyvia valstybe, neprognozuojama valstybe, - žurnalistams Klaipėdoje sakė prezidentė. - Mūsų verslas turi labai rimtai pasverti, nes žinome, kad kol kas Rusija yra nepatikima ekonominė partnerė. Todėl verslas turi apsispręsti, ar rizikuoti ir prisiimti visą riziką, ar vis dėlto mėginti diversifikuoti ir ieškoti naujų rinkų."
Pasak šalies vadovės, į Maskvos kaltinimus, kad per Lietuvą į Rusiją gabenami uždrausti produktai, turi reaguoti ES.
"Šiandien, kiek girdėjau, yra oficialus Rusijos muitinės pareiškimas, kad neva per Lietuvą yra gabenama europinė kontrabanda. Tai reiškia, jog mestas kaltinimas visai Europai. Ir tai jau yra Europos problema, todėl Europa turės spręsti", - teigė ji.
Rašyti komentarą