UAB „Sportinė aviacija ir Ko“, gaminanti aukštų technologijų reikalaujančius specifinius produktus – sklandytuvus, įsigijo šiuolaikišką dažymo įrangą ir sukūrė keletą darbo vietų. Pasiteisino naujo produkto – elektra varomo sklandytuvo LAK-17B-FES (FES – front electric sustainer; elektrinė jėgainė parskridimui) pasiūla aviacinei rinkai.
Sklandytuvai su elektriniais varikliais sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Pilotus vilioja nepriklausomybė – vietoje tūpimo į laukus, jie patys gali saugiai įjungti elektrinį variklį ir grįžti į aerodromą.
Šių metų Pasaulio sklandymo čempionate, kuris vyks JAV, Lietuvos rinktinė kovos lietuviškais naujos konstrukcijos sklandytuvais.
Gamybos apimtys didėja
Prienų rajone įsikūrusi įmonė dešimtmečiais konstravo ir gamino ilgasparnius, o tokių įmonių pasaulyje tėra tik keletas. Garsėjanti aukštos kokybės vis tobulinamais sklandytuvais, gamykla sukaupė unikalią patirtį, išugdė jau ne vieną konstruktorių, aerodinamikų, sklandytuvų statytojų kartą.
Naujas 7 darbo vietas pavyko sukurti vykdant bendrą gyventojų užimtumo projektą su Kauno teritorine darbo birža. Buvo įsigyta moderni orlaivių ir kitų paviršių paruošimo ir dažymo įranga, kompresorius ir darbuotojų apsaugos priemonės. Nedidelėje seniūnijoje septynios darbo vietos yra nemažas žingsnis gerinant žmonių socialinę padėtį. Įkurtos technologo, šaltkalvio, trijų paviršių paruošėjų ir dvi dažytojų darbo vietos. Bendrovė įpareigota išlaikyti darbuotojus trejus metus, užtikrinant darbą 8 valandas per dieną.
„Projekto nauda – paprasta. Darbuotojams – tai pragyvenimo šaltinis, gamyklai – naujos galimybės. Džiaugiamės kiekvienu postūmiu į priekį. Mūsų brandžiausias produktas šiuo metu, konkurencingas pasaulyje – tai elektra varomas sklandytuvas LAK-17B-FES. Gamykla remia Lietuvos sklandytojų rinktinę ir padeda jai siekti medalių su mūsų gaminama technika pasaulio dangaus arenose“, – sakė sklandytuvų bendrovės vadovas Vytautas Mačiulis.
Dažyti sklandytuvą nelengva
Įmonė savo lėšomis organizuoja naujų darbuotojų apmokymus. Viskas, kas susiję su šiuolaikiškais sklandytuvo ar lėktuvo dažymo būdais, reikalauja didelio atidumo, kruopštumo, įgūdžių. Tiek prieš dažymą, tiek po jo paviršiai ruošiami pagal specialią technologiją, kuri susideda iš daugelio etapų: gruntavimo, glaistymo, šlapio ir sauso šveitimo, poliravimo, maskavimo.
Visos procedūros yra labai svarbios, nes daro įtaką brangiai kainuojančių gaminių kokybei.
Rašyti komentarą