"Iš vienos pusės, yra radikalūs laisvosios rinkos šalininkai, kurie sako, kad reikia atskirti ir įsteigti atskirą valstybinę instituciją, iš kitos pusės, sakoma, kad viskas yra gerai, kad nieko nereikia daryti. Mes manome, kad šiuo metu esantis modelis neatitinka Europos Sąjungos direktyvų", - pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo sakė E. Masiulis.
Susisiekimo ministras taip pat pažymėjo, jog ministerijos siūlomas modelis užkerta kelią bet kokiai privatizacijai.
"Noriu išsklaidyti bet kokias pasirodžiusias interpretacijas dėl privatizavimo. Jeigu mes būtumėm nusprendę steigti atskirą infrastruktūrinę įmonę nuo "Lietuvos geležinkelių", tai tuo atveju leistų eiti toliau privatizavimo link. Pagal mūsų siūlomą struktūrą apie privatizavimą net kalbėti negalima", - pabrėžė E. Masiulis.
Galutinai apsispręsti dėl klausimo priėmimo ketinama kitą savaitę.
Vyriausybėje jau buvo iš esmės pritarta siūlymui atskirti geležinkelių infrastruktūrą ir perduoti ją valdyti antrinei "Lietuvos geležinkelių" įmonei, kuriai būtų perduota valdyti patikėjimo teise infrastruktūra, taip įgyvendinant integruotą geležinkelių valdymą, primena ELTA.
Pagal įstatymo projektą, siūloma Lietuvos geležinkelių inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos perduoti infrastruktūros įkainių nustatymo ir pajėgumų paskirstymo funkcijas, o Konkurencijos tarybai siūloma perduoti rinkos priežiūros funkcijas
Tikimasi, kad atskyrus infrastruktūrą "Lietuvos geležinkeliai" suneš daugiau dividendų į biudžetą, o iš to bus skiriama lėšų infrastruktūros įmonei.
Prezidentės patarėjas ekonomikos ir finansų klausimais Nerijus Udrėnas teigė, kad "Lietuvos geležinkelių" į atskiras bendroves skaidyti nereikėtų, o pelno ir nuostolių ataskaitos turėtų būti skelbiamos atskirai, tačiau užtikrino, jog tai jokiu būdu nereiškia "Lietuvos geležinkelių" bendrovės privatizavimo.
Tuo tarpu Seimo Socialdemokratų partijos frakcijos seniūnas, opozicijos lyderis Algirdas Butkevičius buvo pareiškęs, jog Vyriausybės užmojai atskirti "Lietuvos geležinkelių" infrastruktūrą, krovinių ir keleivių vežimą yra tiesiausias žingsnis įmonės privatizavimo link, o Europos Sąjungos (ES) direktyva esą suteikia galimybę šalims pasirinkti geležinkelių valdymo modelį ir nereikalauja steigti atskiros infrastruktūros įmonės, o tik atskirti apskaitą.

Rašyti komentarą