Nelegalius atliekų sąvartynus augina ir nesąžiningi verslininkai
Legaliai atliekas tvarkančios bendrovės puse lūpų šneka, jog tokie nelegalūs statybinių atliekų vežėjai pastaruoju metu itin suvešėjo. Ir blogiausia, kad jie atliekas išveža ne į sąvartyną ar perdirbėjams, o supila nuošaliose vietose taip darydami žalą gamtai.
Už toną - 35,5 Eur
Pasak Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro (KRATC) ekologės Ramunės Šličienės, statybinių atliekų klaipėdiečiai nepažeisdami įstatymų gali atsikratyti dviem būdais. Kiekvienas gyventojas kartą metuose 250 kg remonto ar griovimo šiukšlių turi teisę nuvežti ir nemokamai atiduoti į didžiųjų atliekų surinkimo aikšteles. Jeigu statybinio šlamšto statant namą ar vykdant didesnės apimties remontą susidaro daugiau, šias atliekas reikia patiems nuvežti į Dumpių regioninį sąvartyną arba pasisamdyti vežėją.
"Tvarkingi statytojai iškart užsisako konteinerį ir į jį meta statybines atliekas. O Dumpių sąvartynas yra vienintelis visame Klaipėdos regione, į kurį galima vežti statybines atliekas. Čia jos sutvarkomos taip, kad nedarytų žalos aplinkai", - sakė R. Šličienė.
Dauguma vežėjų turi sudarę sutartis su KRATC dėl atliekų vežimo. Yra tik vienas kitas vežėjas, kuris už atliekų pridavimą atsiskaito sąvartyno kasoje grynaisiais. 1 tonos statybinių atliekų priėmimo į sąvartyną kaina yra 35,5 Eur be PVM.
"Nelegalų" įkainiai - nerealūs
"Jeigu už 10 kubinių metrų konteinerio statybinių atliekų išvežimą vežėjas paprašo 100 eurų, tai normaliam žmogui iškart turėtų sukelti įtarimą. Vien mokestis sąvartynui už tokį kiekį viršija 100 eurų. O kur dar kuro kaina, kelių mokestis, atlyginimas vairuotojui, mašinos amortizacija?" - sakė UAB "Ecoservice Klaipėda" generalinis direktorius Laimonas Žemaitis.
Rašyti komentarą