„Bitės grupės” teigimu, „Tele2”, apkaltinusi bendrovę netinkamu palyginimu „Labas kontrakto" reklamoje, šiais desperatiškais viešumo veiksmais bando apginti susvyravusią pigiausio operatoriaus poziciją. „Bitės grupė" pabrėžia jau trečią mėnesį pirmaujanti tarp šalies mobiliojo ryšio operatorių, pagal numerį perkeliančių klientų skaičių. Taip pat 60 proc. perėjusių į „Labas kontraktą" yra buvę „Tele2" klientai, kuriems aktualūs mažos kainos pasiūlymai.
„Savo reklamoje klientų prašėme pasidalyti įspūdžiais, ar jie perėję į „Labas kontraktą" moka mažiau. „Tele2” reakcija į šias reklamas rodo, kad jiems nepatinka klientų balsas ir nuomonė, jog geriausios kainos pasiūlymai jau nebe pas juos. Peržengdama visas verslo etikos normas, bendrovė bando savo buvusius klientus užtildyti", - teigė „Eurocom", valdančios „Labas kontraktą" paslaugą, direktorius Aurimas Kapočius.
Per pastaruosius mėnesius „Labas kontraktas" įsitvirtino kaip mažiausios kainos abonentinio mokėjimo paslauga telekomunikacijų rinkoje. Tai parodė bendrovės „Spinter tyrimai” sausio mėnesį atliktas nuomonės tyrimas, kurio metu apklausus buvusius „Tele2" klientus, kurie šiuo metu naudojasi „Labas kontraktu", paaiškėjo, kad 83 proc. jų teigia, jog perėję į „Labas kontraktą" sutaupo.
„Labas kontrakto" reklamoje nusifilmavusi Ugnė atvirai pasakojo, kad „Tele2" mesti kaltinimai ir kiti veiksmai, kai jos buvęs operatorius be jos sutikimo paviešino klientės naudojimosi mobiliuoju telefonu įpročius ją įžeidė, pažemino ir šokiravo.
„Prieš kameras papasakojau taip, kaip man atrodė ir pateikiau apytikslį sąskaitų palyginimą, nes dabar moku daug mažiau. Tuo tarpu „Tele2" be mano sutikimo paviešino daugiau duomenų apie mano skambučius, peržiūrinėjo mano socialinių tinklų paskyras, dėl ko dabar jaučiuosi nesaugiai. Svarstau galimybę kreiptis į atsakingas institucijas dėl mano duomenų viešinimo”, - teigia Ugnė.
„Bitės grupė" pateiks visus turimus duomenis tyrimą atliekančiai Konkurencijos tarnybai ir taip pat imsis teisinių priemonių dėl „Tele2” atsakomųjų veiksmų.
Pasak „Tele2" korporacinės komunikacijos direktoriaus Andriaus Baranausko, kiekvienas asmuo pats nustato savo privatumo ribas. Kadangi p. Ugnė per visuomenės informavimo priemones pati nušvietė faktus apie savo privatų gyvenimą, jos teisių negali pažeisti tolesnis „Tele2" domėjimasis jos išsakytos informacijos apie privatų gyvenimą teisingumu. Be to, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas, nagrinėdamas ginčus, susijusius su asmens privatumo apsauga, taip pat yra pažymėjęs, kad jeigu asmens privataus gyvenimo faktų, nuotraukos publikavimą pateisina viešasis interesas, asmens sutikimas nereikalingas.
"Šiuo atveju viešasis interesas akivaizdus, jeigu aptariama „Labas kontrakto" reklama klaidinama didelė dalis vartotojų. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad „Tele2" faktų paviešinimu siekia išvengti vartotojų suklaidinimo, tuo tarpu „Bitės" kontrargumentais kaltė dėl reklamos klaidingumo tiesiog perkeliama vartotojai.
Taigi dėl aukščiau nurodyto nėra pagrindo teigti, kad p. Ugnės teisė į privatų gyvenimą yra pažeista.
Kalbant iš esmės, "Bitės" grupės reklamoje teigiami melagingi faktai. Aiškinti, kad tai yra asmeninė nuomonė, negalima - priešingu atveju kas uždraus reklamoje transliuoti tokias „asmenines nuomones" apie, pvz., pašvinkusią mėsą konkuruojančiame prekybos tinkle ir panašų melą?
Primenu, kad „Bitės" reklamoje lyginama kaina, tačiau nenurodoma, kad mokėta už skirtingus dalykus.
Įstatymai tam ir yra, kad jų būtų laikomasi. Suprantu, kad 23 m. mergina neprivalo išmanyti konkurencinės teisės, reklamos ir kt. pagrindų. Bet „Bitei", kurios užsakymu reklama sukurta ir transliuojama, dirba būrys teisininkų, rinkodaros specialistų ir kitų profesionalų. Įmonė privalo įvertinti savo veiksmų pasekmes, o ne slėptis už mergaitės nugaros", - sako A. Baranauskas.
Kaip ELTA jau skelbė antradienį, bendrovė Tele2 kreipėsi į Konkurencijos tarybą dėl klaidinamos konkuruojančios bendrovės "Bitė" lyginamosios reklamos.
Bendrovę "Tele2" papilktino "Bitės" "Labas kontrakto" reklama, kurioje nusifilmavusi jų buvusi klientė dėsto, esą dėl to, kad pakeitė tinklą sutaupiusi 70 litų.
"Tele2" vertinimu, ši reklama yra melaginga, ja yra klaidinami vartotojai.
"Ten yra daug melo. Pagrindinis dalykas yra tai, kad "Bitės" transliuojamoje reklamoje teigiama, kad vartotoja perėjo iš "Tele2" ir per tris mėnesius sutaupė 70 litų, tai yra netiesa, ji niekaip negalėjo tiek sutaupyti, nes per tris paskutinius mėnesius, atmetus įrangos mokesčius, vartotoja išleido mažiau nei 30 litų", - naujienų agentūrai ELTA teigė "Tele2" korporacinės komunikacijos direktorius A. Baranauskas.
"Tele2" atstovas tai pat atkreipė dėmesį, kad, pagal įstatymą, reklamoje lyginti galima tik tarpusavyje palyginamus dalykus.
"Negalima lyginti taburetės ir automobilio, paslaugos ir daikto. Šiuo atveju kompanija lygina vartotojo išlaidas tik paslaugai, kurios yra bendrovėje "Bitė" ir grupės kompanijoje su klientės išlaidomis paslaugai ir įrangai, kuriuos klientė išleido "Tele2". Bet lyginti galima paslaugą su paslauga, jie turėjo atmesti išlaidas telefonui", - sakė A. Baranauskas.
"Tele2" neįtikina argumentai, kad kompanija reklamoje pasikliovė kliente. "Kompanija tam ir yra kompanija, kad galėtų pasamdyti teisininkus, rinkodaros specialistus ir daug kitų profesionalų, kurie atliktų savo darbą ir užtikrintų, kad reklama, kurią pati kompanija perka, nebus klaidinanti", - sakė A. Baranauskas.
"Tele2" atstovas teigė, kad jo atstovaujama bendrovė nebandė kreiptis į "Bitę" ir aiškintis santykius taikiai.
"Žala jau buvo padaryta, vartotojai jau buvo suklaidinti. Vartotojai jau matė reklamą. Kitą vertus, iš bendrovės komentarų yra akivaizdu, kad naudos iš to nebūtų buvę, nes bendrovė nepripažįsta savo klaidos", - sakė A. Baranauskas.
Rašyti komentarą